Vaikas + knyga = draugai

Viktorija Dumskienė

Kovo 6–10 dienomis Šiaulių r. Kuršėnų lopšelyje-darželyje „Nykštukas“ vyko projektinė-teminė savaitė „Vaikas + knyga = draugai“. Visą savaitę nykštukiečiai dėmesį skyrė knygoms! Savaitės veiklos buvo suskirstytos kiekvienai savaitės dienai – pagal sudarytą planą ir trumpus veiklų aprašus mokytojoms buvo aišku, kada ir kokiai veiklai reikia pasiruošti, kaip ją vykdyti ar koordinuoti.

 

Pirmadienį įstaigos bendruomenė rinkosi salėje, kur vyko šventinis teminės savaitės rytmetis „Su knyga į kalbos pasaulį“. Visus susirinkusius pasveikino Karlsonas, kuris gyvena ant stogo (logopedė Viktorija) ir papasakojo, kad iš tikro jis gyvena pasakų knygoje ir gali atgyti vaikų vaizduotėje, kai mažieji skaito jo istoriją. Personažas Karlsonas supažindino vaikus su įdomiais faktais apie knygas, pasaulio bibliotekas ir jauniausius rašytojus. Vyko tarpgrupinė Kahoot viktorina „Ar gerai pažįsti pasakų pasaulį?“, kurios metu komandos stengėsi kuo greičiau ir teisingai atsakyti į pateiktus klausimus apie pasakas, jų veikėjus, herojus. Viktorinoje dalyvavusios grupės buvo apdovanotos padėkos raštais, o nugalėtojų statusas atiteko „Bitučių” grupei! Kahoot viktorinos dėka, pavyko sutelkti ugdytinių grupes komandiniam darbui, varžytuvėms.

 

Antrąją teminės savaitės „Vaikas + knyga = draugai“ dieną vyko vaikų iniciatyva-edukacija „Skaitau mažajam draugui“. Vyresnio amžiaus grupių vaikai lankėsi ankstyvojo amžiaus grupėse, keliavo pas „kaimynus“ apžiūrėti ir pristatyti mėgstamas knygeles, papasakoti, kokios istorijos jose slypi. Mažiesiems buvo be galo įdomu klausytis vyresnių vaikų pasakojimų, apžiūrėti jų atsineštas knygas.

 

Trečioji diena buvo skirta kūrybinėms ir praktinėms ugdytinių veikloms. Grupėse vyko „Kūrybinė knygų laboratorija“. Ši diena į grupių veiklas įnešė daug praktinio veikimo pasitelkiant kūrybiškumą: nykštukiečiai, įsisukę į knygų lentynas, grupėse esančius skaitymo kampelius, tvarkė, rūšiavo, dėliojo (nuo didžiausios iki mažiausios) knygas… Rastas įplyšusias ar susidėvėjusias knygeles vaikai vertino, nustatė jų būklę ir gabeno į „knygelių ligoninę“ ar „dirbtuvėles“, kad jos būtų „pagydytos“ – tvarkingai suklijuotos ir sutvarkytos. Vaikai gamino knygelėms skirtukus, kūrė spalvingas ir žaismingas savo knygeles, žiūrėjo Kakės Makės pamokėlę apie tai, iš kur atsiranda knygos.

 

Ketvirtoji diena prasidėjo grupių ryto rato veikla „Mano mėgstamiausia knygelė”. Ryto rato metu vaikai savo grupių draugams pristatė mėgstamiausias knygeles, papasakojo, kas jose rašoma, įvardijo pagrindinius veikėjus ir kas jiems labiausiai įsiminė. Tęsdami ryto rato veiklas, ugdytiniai inscenizavo pasakas; pasitelkdami skaitmenines technologijas, naudodami QR kodus, aiškinosi apie pagrindinius pasakų veikėjus, dėliojo dėliones ir rašė išmaniojoje lentoje raides, nes juk būtent iš raidžių susideda žodžiai, kurie nugula knygose.

 

Penktadienį apie knygas pakalbėti susibūrė mokytojų „Knygų klubas“, taip pažymint teminės savaitės „Vaikas + knyga = draugai“ užbaigimą. Kiekviena „Knygų klubo“ dalyvė pristatė rekomenduojamą knygą kolegei, trumpai papasakojo pristatomos knygos siužetą, patirtus įspūdžius, pasidalijo įžvalgomis ir rekomendacijomis.

 

Kodėl verta skaityti, tiek vaikams, tiek suaugusiems, yra be galo daug priežasčių… Ir tai ne tik malonumas – tai naudinga tiek fizinei, tiek psichinei žmogaus sveikatai. Šios teminės savaitės numatytos ir įgyvendintos veiklos sudarė palankias sąlygas skirti daug daugiau dėmesio knygoms, jų skaitymui ir priežiūrai, negu įprastai. Vaikai buvo ne tik veiklų dalyviai, bet ir iniciatoriai, o pasitelktos skaitmeninės priemonės užsiėmimus praturtino inovatyviomis užduotėlėmis.

 

Ugdytiniai gavo daug motyvacijos, įkvėpimo, kurio neretai stinga knygelių skaitymo procese. Tikimės, kad knygų skaitymas bus vaikams ne tik mokymosi dalis, bet ir laisvalaikio malonumas.

Tie, kurie daug skaito, turi daugiau šansų tapti sėkmingais!

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.