Ugdymosi svarba, kurią lemia netradicinės erdvės

Jurgita Tamošiūnienė
,
l.-d. „Pasaka“ direktorės pavaduotoja ugdymui

Lopšelio-darželio „Pasaka“ ugdytiniai rudenėlio šventę sutiko netradicinėje aplinkoje tarp gausybės rudeninių lapų ir išskirtinės augmenijos Vytauto Didžiojo universiteto botanikos sode Kaune. Įstaiga, kurios prioritetas – patirtinis ugdymasis, siekia, kad ugdytiniai išgyventų emocijas ir jas išreikštų nuolatos kintančioje gamtos aplinkoje.

 

Rudens tematika, išskirtinio dydžio ir nesuskaičiuojamos gausos kupinos botanikos sodo erdvės – tikras ugdymosi lobynas šiuolaikiniam mažajam potyrių trokštančiam ugdytiniui. Mažųjų atliekami muzikiniai kūriniai išpildė botanikos sodo augmenijos grožį, kuriame atsiskleidė ugdytinių pažintiniai, kūrybiniai gebėjimai.

 

Pastebime, kad ugdytinių pasiekimai gerėja, kai vaikai ugdomi kintančioje aplinkoje. Ugdytinių smalsumą skatina išraiškinga gamtos aplinka, savos patirties kaupimas ir kritinio mąstymo ugdymasis čia ir dabar… stebint atplaukiančią gulbę su mažyliais, bandant įvardinti, kokį atstumą per kiek laiko nuplaukė. Vaikai džiaugėsi, kad medžio lapai kvepia karamele, bandė perskaityti korteles su medžių pavadinimais ir jų rūšių ypatumais. Grupuojant ir skaičiuojant lapuočių bei spygliuočių medžius ir krūmus, turėjo galimybę juos paliesti, užuosti ir apkabinti. Išvykos metu atradome, kad Botanikos sodo žemėlapis – puikus įrankis pažintinės kompetencijos ir loginio mąstymo ugdymui.

 

Emocijų išreiškimas, gėrintis augalų įvairove, tampa tikru įkvėpimo pagrindu kūrybinei, pažintinei veiklai. Tai patirtinis ugdymasis gamtoje, išeinant už įstaigos ribų. Skatiname darželių bendruomenes efektyviau panaudoti turimas žaliąsias Kauno lauko aplinkas vaikų patirtiniam ugdymuisi.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.