„Tūkstantmečio mokyklos“: mokytojai įgijo žinių, kaip teatro, šokio ir šiuolaikinio cirko praktikas pritaikyti mokymo procese

Į mokymo procesą įtrauktos judesio menų praktikos gali atnešti puikių rezultatų – vakar tuo įsitikino mokytojai ir švietimo pažangos planų rengėjai iš visos Lietuvos, dalyvavę Vilniuje, „Menų spaustuvėje“, vykusiame švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ kultūrinio ugdymo srities renginyje.

 

„Šio renginio tikslas – menų ir bendrųjų ugdymo dalykų mokytojams ir specialistams pristatyti įvairias judesio praktikas bei metodikas ir jų integravimo į formalųjį ugdymą galimybes. Dalyviai galėjo ne tik išgirsti daug įdomios ir naudingos informacijos, bet ir patys išbandyti skirtingas judesio praktikas“, – sako renginio organizatorė, projekto „Tūkstantmečio mokyklos“ kultūrinio ugdymo srities kuratorė Živilė Etevičiūtė.

 

Pirmojoje renginio dalyje, kurią buvo galima stebėti ir per nuotolinių transliacijų platformą, buvo dalijamasi kultūrinio ugdymo patirtimi, bendradarbiaujant su kultūros įstaigomis ir mokyklomis. Pranešimą apie judesio menų galimybes mokykloje skaitė socialinių mokslų daktarė, choreografė, šokio teatro „Dansema“ meno vadovė Birutė Banevičiūtė, šiuolaikinio cirko praktikas pristatė teatrologė, „Teatronas“ ir „Cirko sapiens“ projektų vadovė Monika Citvaraitė-Lansbergienė, įtraukiojo šiuolaikinio teatro asociacijos „Act Berlin“ narė, seminarų ir mokymų kuratorė Tara Dawn Hawk pasakojo apie šiuolaikinį teatrą mokykloje, o „Menų spaustuvės“ projektų ir programų koordinatorė Gabija Stašinskaitė apžvelgė šios meno erdvės veiklų spektrą ir bendradarbiavimo galimybes. Po pranešimų vyko diskusija apie judesio praktikų įtaką mokymosi procesui. Visos pirmosios dalies įrašą galite peržiūrėti čia.

 

Antrojoje renginio dalyje dalyviai buvo pakviesti nuo teorijos pereiti prie praktikos ir pasisemti patirties bei gerų emocijų teatro, šokio arba šiuolaikinio cirko dirbtuvėse. Organizatorių teigimu, vietos į jas užimtos akimirksniu.

Šokio dirbtuvėse, kurias vedė šokėja, choreografė, pedagogė ir šokio teatro „Dansema“ direktorė Giedrė Subotinaitė ir pirmojoje renginio dalyje pranešimą skaičiusi B. Banevičiūtė, pristatytos praktikos, padedančios supažindinti vaikus su šokio kūrybos procesu, principais ir metodais. Šiuolaikinio cirko dirbtuvės, kuriose patirtimi dalijosi cirko kūrėjas, menininkas Kęstas Matusevičius, buvo skirtos visų dalykų mokytojams, norintiems susipažinti su šia meno rūšimi ir išbandyti vieną iš cirko disciplinų – žongliravimą. Teatro dirbtuvių metu, kurias vedė aktorius, dramaturgas, režisierius Justas Tertelis, buvo tyrinėjami teatrui ir aktorinei vaidybai būdingi elementai: balsas, kūnas, dėmesys, vaizduotė, emocijos, gebėjimas improvizuoti ir kt.

 

„Renginys labai patiko, ypač praktinė dalis. Dalyvavau šiuolaikinio cirko edukacijoje. Praktiškai patyriau, ką reiškia patirti sėkmę ir nesėkmę, kaip aktyvinti mąstymą, o refleksijos metu aptarėme to pritaikymą formalioje ir neformalioje veikloje. Su savo mokyklos komanda jau nusimatėme tolesnius žingsnius“, – įspūdžiais dalijasi Panevėžio rajono Smilgių gimnazijos pavaduotoja ugdymui, anglų kalbos mokytoja Aušra Krikščiūnienė. Jai antrina ir Birštono gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Asta Ferevičienė: „Grįžau kupina naujų idėjų ir minčių. Tikrai žinau, kad savo darbe jas pritaikysiu ir, žinoma, improvizuosiu savaip. Gera rasti bendraminčių!“

 

Tai – jau antrasis švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ kultūrinio ugdymo srities renginys. Praėjusiais metais švietimo atstovai buvo kviečiami į vizualiųjų menų sričiai skirtą renginį, o jau visai netrukus, vasario 14 d., vyks trečiasis, šįkart muzikai dedikuotas renginys.

Švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ tikslas – mažinti mokinių pasiekimų atotrūkius ir sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas kiekvienoje savivaldybėje. Šia programa siekiame, kad kiekvienas Lietuvos vaikas turėtų galimybę mokytis šiuolaikiškoje ir atviroje mokykloje. Programą sudaro keturios sritys, kurios aktyviai sąveikauja per visą projektą: įtrauktis, lyderystė, STEAM ir kultūrinis ugdymas.

 

Europos socialinio fondo inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.