Trečioji Mokytojų akademijos metodinė stovykla: nuo seminarų aktualiomis temomis iki šimtalapio kepimo edukacijos

Ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos „Mokytojų akademija“ (MA) metodinė stovykla vyko jau trečius metus iš eilės. Visus dalyvius pakvietė dviejų dienų veiklos sodyboje „Gomerta“ Radviliškio rajone. Stovykloje dalyvavo 38 pedagogai. Šiemet į stovyklą buvo pakviesti visų trijų iki šiol MA baigusių laidų alumnai. Labai džiaugiamės, kad sulaukėme svečių iš Lazdijų švietimo centro, kurie savo krašte irgi įgyvendina panašią kvalifikacijos tobulinimo programą, todėl galėjome pasidalinti patirtimi.

Į stovyklos atidarymą atvyko Seimo narys Antanas Čepononis, Radviliškio r. savivaldybės vicemeras Vytautas Krikščiūnas, Radviliškio r. savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto komiteto vedėjas Laisvūnas Vaičiūnas. Seimo narys A. Čepononis padėkojo pedagogams už nuoširdų ir prasmingą darbą, pasidžiaugė Radviliškio rajono pedagogų aktyvumu. Vicemeras V. Krikščiūnas akcentavo, kad mokytojai valstybės ateities garantas, nes jie ugdo jaunąją kartą. Skyriaus vedėjas L. Vaičiūnas sakė, kad dar visai neseniai pats dirbo su dauguma šios stovyklos dalyvių, todėl jam malonu juos vėl matyti aktyviai veikiančius, tobulinančius savo kvalifikaciją. Vedėjas trumpai apžvelgė švietimo situaciją rajone, švietimo perspektyvas.

 

Pirmą konferencijos dieną seminarą vedė psichologas, pedagoginės psichologijos magistras, lektorius, Lietuvos psichologų sąjungos narys, Europos psichodramos instituto narys Evaldas Karmaza. Jo seminaro tema buvo „Nuvarytus arklius nušauna… Kad filmas nebūtų apie jus…“ apie pedagogų perdegimą. Evaldas užbūrė savo draugiškumu, betarpišku bendravimu, puikiu humoro jausmu ir teigiamų emocijų skleidimu. Viso seminaro metu buvo sunku atitraukti žvilgsnį nuo Evaldo, kai jis suvaidindavo mini scenas iš mūsų visų kasdienybės, ausys išsitempusios sekė kiekvieną žodį. Susitikimo pradžioje psichologas paprašė stovyklos dalyvių įvertinti, kaip jiems sekėsi darbinė veikla kiekvieną mėnesį nuo šių metų pradžios, kaip juos paveikė karantinas ir nuotolinis mokymas ir kaip pedagogai jautėsi. Įvertinti savo būseną ir jausmus reikėjo pakeliant arba nuleidžiant nykštį. Didelį dėmesį Evaldas Karmaza skyrė mokytojų perdegimui – būsenai, kai dingsta motyvacija dirbti. Seminaro metu aptarti būdai, kaip stiprinti psichinę sveikatą, kokios priemonės padeda atsipalaiduoti ir nutolti nuo stresinės būsenos – aptartos įvairios atsipalaidavimo formos, tokios kaip darbas sode, knygų skaitymas, kelionės, kulinarija. Aktyvi diskusija su lektoriumi vyko ir refleksijos metu.

 

Mokytojų akademijos dalyvių laukė kolegų iš Lazdijų paruošta kūrybinė užduotis-madų šou, kai reikėjo susiskirstyti į grupes, pagaminti skrybėles ir paruošti pristatymą. Pristatymai buvo itin nuotaikingi: su dainomis, šokiais ir eilėraščiais. Vienos grupės pagamintos skrybėlės gaudė interneto ryšį, kitos buvo panašios į vietnamiečių (nors ir popierinės). Ši užduotis buvo įžanga į pristatymą apie skrybėlių istoriją. Pasirodo, kad skrybėlės turi labai ilgą ir gražią istoriją nuo pačių seniausių laikų iki šių dienų.

 

Visiems smaližiams ir ne tik jiems labai patiko MA dalyvės Danguolės Juodžbalienės stovyklos dalyviams paruošta edukacija. Danguolė puiki kulinarė, laisvalaikiu gaminanti įvairius skanėstus: nuo pyragaičių iki vestuvinių tortų. Stovykloje ji pagamino tešlą, skirtą šimtalapio kepimui. Stovyklos dalyviams liko antroji darbo dalis: iškočioti tešlą, po to ją ištampyti (kaip pridera kepant šimtalapį), patepti sviestu, apibarstyti cukrumi, aguonomis, razinomis, susukti, palaukti, kol tešla iškils ir pašauti į orkaitę. Tuo su Danguolės pagalba pasirūpino kiek miltuoti savanoriai. Suprantama, kad po tokios pamokos Danguolei rezervavome vietą į kitų metų stovyklą.

 

Antrą stovyklos dieną dalyvių laukė kūrybinis užsiėmimas su menininke Sigute Ach ir lektoriaus Pauliaus Rakštiko seminaras. Dalyviai susiskirstė į dvi grupes: vieni dirbo su Sigute, o kiti klausėsi Pauliaus. Po to apsikeitė vietomis. Kūrybinio užsiėmimo metu, dalyviai gamino mini knygutes, prieš tai išklausę knygos spausdinimo istoriją. Buvo labai smagu stebėti darbščiųjų rankų būrelį: dalyviams teko karpyti, siūti, klijuoti, matuoti ir atlikti dar daug kitų veiksmų. Ir taip gimė knyga. Sodybos salė trumpam tapo tikra knygų leidykla. Dauguma pedagogų akcentavo, kad panašią edukaciją pasiūlys ir savo auklėtiniams. Lektorius Paulius Rakštikas kalbėjo apie sąmoningumo ugdymą, apie atidą, kaip būdą pažinti sąmoningumą, dėmesio ir emocinės sveikatos ryšį, bendravimą keičiančius ingredientus, meditacijos prasmę ir mitus.

 

Dvi stovyklos dienos prabėgo labai greitai. Grįžome sklidini gerų emocijų. Netrukus bus paskelbta nauja registracija į Mokytojų akademiją. Visus kviečiame prisijungti – pasidalyti savo patirtimi ir pasisemti naujų idėjų, kurias net ne abejojame, kad pritaikysite savo veikloje, dirbdami su jaunosios kartos atstovais!

 

SJNUS inf.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.