Tobulėjimui ribų nėra!

Norėjom sniego ir išsiilgtos žiemos, ilgėjomės baltumo, laukėm jos. Kai šitaip šalta, pripustyta ir tamsu, mes norime papasakoti kiek nuveikėm darbų.

 

Iš Ruklos Jono Stanislausko mokyklos-daugiafunkcio centro tarp pusnų pasiekia lai kiekvieną žinios, kaip šiandien mūsų mokiniams gyventi smagu. Karantinui užvėrus apšerkšnijusias Kokybės Krepšelio projekto duris, veiklos persikėlė į namus.

 

Vykdydami Kokybės Krepšelio projekto veiklą „Skaičiavimo ir IT mozaika“, 5–8 kl. mokiniai lapkričio mėnesį įtvirtino matematinių ir informacinių technologijų sąvokas, terminus ir apibrėžimus, kurdami visų mūsų pamėgtus kryžiažodžius. Džiaugiamės, kad mokiniai ne tik pasikartojo, bet ir atrado naujų ar primirštų žodžių, tobulino savo įgūdžius, dirbdami programomis MS WORD (5–6 kl.) ir MS EXCEL (7–8 kl.). Mokiniai diskutavo, kas galėtų padėti jiems siekti geresnių rezultatų matematikos pamokose? Taigi, lengvai randama taisyklė, informacija ar formulė visuomet padeda, kai yra šalia. Tobulindami savo IT įgūdžius, mokiniai paruošė informacinius plakatus, kuriais pasipuoš matematikos kabinetas. Tai bus puiki pagalba visiems mokiniams.

 

Nuotolinis mokymas suteikė naujų atspalvių ir idėjų kūrybai, mokiniai atliko puikų kūrybinį darbą „Mano kambario planas“. Vyresnieji net išbandė naują programą MS Publisher. Sausio mėnesį mokiniai paruošė mėgstamiausių patiekalų receptų knygą.

 

Pasauly gyvenu ne vienas, todėl priimti turiu kiekvieną! Vykdydami Kokybės Krepšelio projekto veiklą „Aš ir pasaulis“, šiemetinę Tolerancijos dieną paminėjome kiek kitaip: mažomis grupelėmis, bet įdomiai ir išsamiai. Tolerancijos dienos simbolis – dėlionė. Joje nepaprastai svarbi kiekviena detalė. Mes pasirinkome emocijų dėlionę, kad geriau išmoktume jas sukontroliuoti. Piešdami save, mokiniai sužinojo, koks žmogus yra tolerantiškas ir kodėl reikia gerbti save ir kitus.

 

Kokybės Krepšelio projekto veikla – „Kalbos skrynią pravėrus“. Jau žiema. Šąla. Ant stiklo pirmieji šerkšno piešiniai. Kur ne kur boluoja sniegas, žaižaruodamas mėnulio šviesoje. O mano širdyje? Tylus laukimas… Kalėdų, karantino pabaigos, linksmo bendraklasių siautulio. Ir dar… Gerumo. Ir kad jo būtų tiek, kiek Bruno Ferrero pasakojimuose. „Tapk poetu ir įrašyk užpustytus žodžius“ – tokią užduotį atliko užsiėmimo „Kalbos skrynią pavėrus“ mokiniai. Smagu buvo klausytis netikėtų minties ir rimų viražų.

 

Įgyvendindami dar vieną projekto veiklą – „Stebėk, tyrinėk, pažink“ mokiniai tyrė garsą ir stebėjo, kaip stiprus garsas veikia ant įtemptos plėvelės pabertus smulkaus cukraus kristalus bei atliko šio eksperimento aprašymą. Daugelis nustebo pamatę, kad cukraus kristalai tarsi „šokinėja“ ant plėvelės. Tai įrodymas, kad garsas yra banga. Už lango vis dar žiema, tad yra puiki proga patyrinėti snaiges, ledo varveklius. „Apsiginklavę“ mobiliųjų telefonų fotokameromis, mokiniai fotografavo snaiges iš labai arti. Darbas nelengvas, tačiau labai įdomus. Atlikę šią neįprastą užduotį, mokiniai įsitikino, kad snaigės – mažos sniego dalelės, susidarančios iš smulkių ledo kristalų. Buvo įdomu sužinoti „Ką gali vanduo“. Stebėjome, kad moneta ar siuvimo adata neskęsta vandenyje. Išsilaikyti vandens paviršiuje geba ne tik negyvi daiktai, bet ir gyvieji organizmai – vandeniniai čiuožikai.

 

Projekto veikla „Mano virtualus pasaulis“. Karantino metu 1–4 klasių mokytojos su mokiniais efektyviai bendrauja virtualiai: vaizdo užsiėmimuose, elektroniniu paštu, „Google Apps for Education“ Classroom įrankiais bei kitomis virtualiomis priemonėmis. Virtualus mokytojų ir mokinių bendravimas tobulėja, naudojamos įvairios priemonės. Mokiniai mokosi visų dalykų, įgyja skaitmenines kompetencijas, kurios, kaip dabar galime įsitikint, būtinos kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui.

 

Nuolat vyksta Kokybės Krepšelio projekto darbo grupės susitikimai, kuriuose aptariame sėkmes ir nesėkmes, iš planų parenkamos tos užduotys, kurias paprasčiau atlikti nuotolinio mokymosi metu.

 

Mokinius motyvuojame papildomais balais matematikos atsiskaitymų darbuose, informacinių technologijų pamokose. Kadangi tyrimų, eksperimentų, vykdyti mokykloje negalime, kuriame užduotis mokiniams pagal jų turimas priemones namuose. Mokiniams veiklos patinka, jos fiksuojamos mokinio veiklos lape, kuriame jie mokosi išsikelti tikslus, hipotezes, rašo savo stebėjimų rezultatus, daro išvadas. Tačiau ne visi vaikai atlieka užduotis. Sunkumus sukelia reikiamų priemonių eksperimentinei veiklai vykdyti stoka, dalis vaikų dirba telefonu.

Nors mokykloje mūsų tylu, snieguos nepraminti takai, darbai vis vyksta, tobulėjame ir viliamės, kad greitai susitiksime gyvai. Nestabdo mūsų ši žiema – juk tobulėjimui ribų nėra!!!

 

Plačiau skaityti galite čia.

 

Kokybės krepšelio darbo grupė

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.