Tarptautinis seminaras „Skaitmeninis pilietiškumas per kalbų ugdymą“

Kristina Urbonienė
,
Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociacijos LAKMA prezidentė

Lapkričio 4–5 d. Europos šiuolaikinių kalbų centre Graco mieste (Austrija) vyko hibridinis seminaras „Skaitmeninis pilietiškumas per kalbų mokymą“ (angl. „Digital Citizenship through Language Education“), kuriame dalyvavo užsienio kalbų asociacijų vadovai, nariai, pedagogai ir švietimo administravimo specialistai iš 28 pasaulio šalių. Lietuvai seminare atstovavau aš, Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociacijos prezidentė, Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė Kristina Urbonienė. Seminaro tikslas – supažindinti užsienio kalbų mokytojus bei švietimo specialistus su skaitmeninio pilietiškumo samprata ir užsienio kalbų mokytojų vaidmeniu skaitmeninio piliečio kūrimo procese.

 

Užsienio kalbos mokėjimas – tik viena iš kompetencijų, kurią turėtų išsiugdyti jaunas XXI amžiaus pilietis, todėl užsienio kalbų mokytojas nebegali mokyti tik gramatikos ar akcentuoti žodyno turtinimo bei laiškų ir rašinių rašymo svarbos. Užsienio kalba turi tapti instrumentu, kuris leistų mokiniui ugdytis kitas kompetencijas, pasitelkiant inovatyvų požiūrį ir motyvacinį turinį. Tarptautiniame seminare mokytojai diskutavo apie tai, jog motyvuoti šiuolaikinį mokinį gal ir sunkiau, bet tai nėra neįmanoma. Kruopščiai parinkta užduotis, tiesiogiai susijusi su mokinio gyvenimo situacijomis ir tikrais įvykiais, skaitmeninių priemonių naudojimas, bendravimas ir bendradarbiavimas ne tik didina mokymosi motyvaciją, bet ir ugdo visas kompetencijas, reikalingas gyventi ir dirbti šiuolaikinėje visuomenėje. XXI a. jaunimas turi labai gerai išmanyti medijų raštingumo klausimus, gebėti atsirinkti tai, kas yra tiesa, o kas – dezinformacija ir melas. Patraukli praktinė veikla (pavyzdžiui, LinkedIn profilio sukūrimas, tinklalaidės apie atsakomybę už planetos užterštumą parengimas, klausimų / atsakymų / komentarų forume Tripadvisor Travel publikavimas, t. t.) užsienio kalbų pamokoje leis mokiniui kritiškai pažvelgti į jį supantį pasaulį, būti kūrybišku, atsakingu, sąmoningu ir asmeninę atsakomybę gebančiu prisiimti skaitmeniniu piliečiu.

 

Dėkoju Lietuvos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai ir Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociacijai už pasitikėjimą atstovauti šaliai ir už puikią galimybę patobulinti skaitmeninę, medijų raštingumo ir pilietiškumo ugdymo kalbų pamokose kompetencijas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.