Tarptautinis „Erasmus+“ projektas Trakų gimnazijoje – atgaiva karantino laikotarpiu  

Daiva Bernatavičienė, Jurgita Lapuchovienė
,
anglų kalbos mokytojos metodininkės, projekto vykdytojos Trakų gimnazijoje

Trakų gimnazijoje sėkmingai vyksta tarptautinis mokyklų mainų partnerysčių projektas „Tvarumo pamokos: tu ir tavo mokykla, tapkite ekologiški”, finansuojamas programos „Erasmus+“. Mūsų gimnazija, siekdama tapti besimokančios Europos bendruomenės dalimi ir plėsti socialinius ryšius su užsienio šalimis, sėkmingai įsijungė į tarptautinę „eTwinning“ bendruomenę. Šioje platformoje Europos švietimo darbuotojai gali bendrauti, bendradarbiauti, kurti projektus ir dalytis idėjomis.

 

Mes, anglų kalbos mokytojos Daiva Bernatavičienė ir Jurgita Lapuchovienė, nuolat domėjomės projektinės veiklos, finansuojamos ES, galimybėmis ir ieškojome potencialių partnerių įvairiems projektams. Iš šios iniciatyvos užsimezgė ryšiai su Vokietijos Waldfischbach Burgalben miesto mokykla, koordinuojančia šį projektą. Projekto apie tvarią ir ekologišką mokyklą idėja priimtina pasirodė ir kitoms Europos mokykloms, prisijungusioms kaip projekto partnerės: IIS L. da Vinci Nitti (Potenza, Italija), IES Pablo Picasso (Malaga, Ispanija), Geniko Lykeio Paralias (Patra, Graikija). Šių mokyklų mokytojams nuolat bendradarbiaujant, diskutuojant, siūlant idėjas ir veiklas, buvo pateikta projekto „Tvarumo pamokos: tu ir tavo mokykla, tapkite ekologiški” paraiška, laimėjusi Europos Sąjungos programos, skirtos švietimo, mokymo, jaunimo ir sporto sritims Europoje remti, „Erasmus+“ finansavimą ir 2020 m. spalio 1 d. šis dvejų metų trukmės projektas buvo pradėtas įgyvendinti. Projektas truks dvejus metus, jo pabaiga numatyta 2022 m. liepos 31 d., tačiau dėl susiklosčiusios nepalankios epidemiologinės situacijos tikimės, kad jis bus pratęstas, kadangi dėl karantino atidėjome planuotas mokinių ir mokytojų projekto išvykas į minėtas keturias užsienio šalis bei užsienio svečių priėmimą. Tikimės, kad jau rudenį galėsime planuoti mainų vizitus, atsižvelgdami į Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas dėl COVID-19 situacijos.

 

Projekto tikslas – skleisti gimnazijos bendruomenėje tvarumo idėjas ir ugdyti ekologinį sąmoningumą. Penkių Europos šalių mokiniai bendradarbiaudami virtualiai bei mainų vizitų metu turtins anglų kalbos žinias, gilinsis į ekologines problemas, jų sprendimo būdus ir tvaraus vystymosi idėjas. Projekte dalyvauja dvidešimt 14–18 metų amžiaus mūsų gimnazijos mokinių. Jiems šis projektas ypač patrauklus dėl galimybės apsilankyti projekte dalyvaujančiose užsienio šalyse ir, apsigyvenus bendraamžių šeimose, pažinti užsienio šalių žmonių kasdieninį gyvenimą, kultūrą bei papročius iš šeimos perspektyvos. Atsakomojo vizito metu užsieniečius priims mūsų šeimos ir, tikimės, užsimegs graži draugystė ir bendradarbiavimas.

 

Nepaisant to, kad dabartinė situacija ženkliai pakoregavo projekto vykdymo galimybes, kūrybingi mokiniai ir mokytojai jau įsitraukė į virtualias projekto veiklas. Pirmiausia sukūrėme gimnazijos pristatymą ir filmuką apie mūsų miestą ir gimnaziją, projekte dalyvaujančių mokinių asmeninius prisistatymus. Visas veiklas ir sukurtus produktus viešiname „eTwinning“ platformoje.

 

Nekantriai laukėme balandžio 16 dienos, kai į nuotolinį susitikimą „Zoom“ platformoje susijungė visų projekte dalyvaujančių mokyklų mokytojų ir mokinių komandos. Šio susitikimo šeimininkai buvo Ispanijos Malagos miesto mokykla ir projekto koordinatorė Laura Moreno, tikslas – geriau pažinti vieni kitų mokyklas ir miestus, pasidalyti idėjomis, kaip kiekvienas iš mūsų kasdienio gyvenimo situacijose galime prisidėti prie klimato kaitos mažinimo. Buvo labai įdomu pamatyti mokinių sukurtus filmus apie savo mokyklą ir miestą, klausytis jų pristatymų anglų kalba ir taip dar daugiau sužinoti apie projekte dalyvaujančius partnerius. Kitos susitikimo veiklos buvo ne mažiau įdomios ir įtraukios. Turėjome galimybę pasitikrinti savo žinias apie klimato kaitą žaisdami „Kahoot“ žaidimą. Taip pat buvo pristatyti visose partnerių mokyklose vykdytos apklausos „Žaliasis klausimynas“ rezultatai. Susitikimo pabaigoje ispanai pakvietė visus pakilti nuo kėdžių ir pašokti visame pasaulyje populiarų šokį „Makarena“.

 

Kitą nuotolinį susitikimą organizavo projekto partneriai iš Italijos. Jo metu buvo įdomu klausytis svečio iš Jungtinės Karalystės, pristačiusio jo mokykloje vykstančius pokyčius, siekiant taupyti ir efektyviai naudoti energijos išteklius bei kitais būdais ugdyti tvaresnio kasdienio gyvenimo įgūdžius. Mokinius labai sudomino ši tema, jie uždavė pranešėjui nemažai klausimų, į kuriuos gavo išsamius atsakymus.

 

Balandžio 22 d. visi projekto dalyviai paminėjo Žemės dieną. Kūrėme virtualius plakatus ir pristatymus su nuotraukomis apie savo mažus tvarumo žingsnelius, kuriuos atlikdami kasdien, sąmoningai padedame planetai. Be to, visos projekte dalyvaujančios mokyklos surengė projekto logotipų konkursą. Mokiniai kūrė logotipus, atspindinčius projekto idėją ir daugiakultūriškumą, vyko balsavimas ir nugalėjo partneriai iš Graikijos.

Daivos Bernatavičienės nuotrauka

Kitas virtualus susitikimas vyko gegužės 12 dieną Graikijoje, Patros mieste, kur aplankėme jūrinių vėžlių gelbėjimo centrą, klausėmės čia dirbančios mokslinės darbuotojos, pasakojusios apie vandenų taršos ir gyvūnų nykimo problemas bei jų gelbėjimo svarbą. Skaičiai, kuriuos sužinojome, buvo išties stulbinantys. Atidžiai klausęsi pasakojimo ir apžiūrėję centrą, nesunkiai galėjome atsakyti į viktorinos klausimus, taip pasitikrindami savo žinias.

 

Šiuo nelengvu karantino laikotarpiu, kai visiems taip trūksta judėjimo ir fizinio aktyvumo, puikus sumanymas buvo rengti nuotolinius judėjimo iššūkius, kai projekto dalyviai iš visų šalių susijungdavo nuotoliniu būdu ir kartu sportuodavo, vadovaujami bendraamžių iš Vokietijos. Labai svarbu ir tai, kad „eTwinning“ platformos forumuose visų šalių projekto dalyviai bendrauja virtualiai, rašo savo atsiliepimus ir komentarus apie projekto veiklas.

 

Nors mus skiria nemenkas atstumas, susiduriame su tais pačiais iššūkiais ir problemomis bei siekiame to paties tikslo – tvaresnės mokyklos ir aplinkos kūrimo. Visi tvirtai tikime, kad netrukus virtualūs susitikimai taps gyvais, kai visi partneriai galės keliauti ir tęsti projekto veiklų įgyvendinimą vis kitoje šalyje.

 

Dalyvavimas šiame projekte Trakų gimnazijos mokiniams yra puiki galimybė ugdyti(s) ekologinį sąmoningumą ir tapti tvarumo idėjų skleidėjais gimnazijoje, bendrauti ir bendradarbiauti su bendraamžiais užsienyje, tapti atviresniems ir tolerantiškesniems kitoms kultūroms bei įgyti neįkainojamos patirties keliaujant ir pažinti Europos šalis, kultūras. Projekto veiklų vykdymas pagerins ugdymo kokybę gimnazijoje, ugdymo(si) procesas taps įvairesnis ir inovatyvesnis, atliepiantis šiuolaikinės visuomenės lūkesčius.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.