Tarptautinis „Erasmus+“ programos projektas „Kūrybinis verslumas“

Živilė Mizgerienė
,
Telšių „Kranto“ prog-jos pradinių klasių mokytoja
Giedrė Vilbrantė
,
VšĮ Klaipėdos licėjaus pradinių klasių mokytoja

2021 m. gruodžio 9–17 d. Telšių „Kranto“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja Živilė Mizgerienė kartu su Klaipėdos Licėjaus pradinių klasių mokytoja Giedre Vilbrante, Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos direktore Rasa Mašuriniene bei direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Beliajeva dalyvavo tarptautiniame „Erasmus+“ projekte „Kūrybinis verslumas“ (angl. „Creative Entrepreneurship“). Šį projektą koordinavo NVO „Kūrybinės ateities idėjos“.

 

Projekto metu didelis dėmesys buvo skiriamas veikloms, stiprinančioms jaunimo darbuotojų, jaunimo lyderių kūrybinio verslumo kompetencijas. Iš viso projekte dalyvavo 38 žmonės iš Armėnijos, Sakartvelo, Vengrijos, Lietuvos, Rumunijos, Ispanijos, Turkijos ir Ukrainos. Lektorius – Aytac Uzunlas.

 

Mokymų metu daug dėmesio skirta kūrybinių verslo idėjų generavimui bei tarptautinio komandinio darbo įgūdžių formavimui, tobulinimui. Pirmosiomis projekto dienomis buvo pristatytos dalyvaujančių šalių organizacijos, vyko tarptautiniai vakarai, atliktos ir pristatytos švietimo sistemos ar pasirinktos organizacijos SSGG analizės. Toliau vyko įkvepiančių verslo istorijų paieškos ir pristatymai. Remiantis „EntreComp“ kompetencijų pateiktimi, buvo analizuojamos pagrindinės kūrybinio verslumo kompetencijos. Iš arčiau susipažinta su metodu „SCAMPER“, kurio analizė ir pritaikymas leidžia išplėtoti bet kokią verslo idėją. Taip pat mokymų metu nemažai dėmesio skirta ir kompiuterinio raštingumo įgūdžių tobulinimui. Suteikta galimybė leido iš arčiau susipažinti bei padirbėti su programomis: giphy (gyvieji paveikslai); QRcode generator (programa skirta sukurti savo QR kodą); Canva (grafinio dizaino platforma pristatymas); Slido (programa skirta susitikimams) ir kt. Paskutinėmis projekto dienomis kurtos verslo idėjos, aptarti verslo idėjų įgyvendinimo būdai ir kitos sritys. Galiausiai aptartos „Erasmus+“ programos Turkijoje ir kitose šalyse, galimybės ir savanorystė. Verta paminėti ir tai, kad buvo aplankyta viena iš Turkijos profesinių mokyklų. Dalyvavimas projekte leido susipažinti su Turkijos švietimo sistema, profesinės mokyklos vykdoma veikla, infrastuktūra, mokykloje besimokančiais mokiniais.

 

Apibendrinus mokymus, norisi pabrėžti, kad kūrybinis verslumas – tai kelias, skatinantis jaunų žmonių iniciatyvumą, gebėjimą mąstyti išradingai ir originaliai, pasirengimą rizikuoti siekiant ekonominių, politinių ar socialinių tikslų. Projekte dalyvavusių pedagogių įgytos žinios bei įgūdžiai bus naudingi profesinėje veikloje dirbant su mokiniais bei plečiant mokinių ir mokytojų verslumo suvokimą Lietuvoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.