Tarptautinio projekto „Start“ veiklos Šiaulių r. Meškuičių lopšelyje-darželyje

Šiaulių r. Meškuičių lopšelis-darželis, kartu su kitų šalių partneriais iš Italijos, Maltos, Rumunijos, Bulgarijos, Turkijos nuo 2020 m. lapkričio mėnesio vykdo ERASMUS+ programos projektą „Story Telling is an ART“ (START) (liet. „Pasakojimas yra menas“). Projektas skirtas vaikams nuo 4 metų, jo tikslai: ugdyti vaikų kūrybiškumą, kritinį mąstymą, kalbinius, bendravimo ir komandinio darbo įgūdžius, sukurti pasakojimo įrankių ir metodų rinkinį, didinti tarpkultūrinį supratimą, priėmimą ir pagarbą kultūrų įvairovei.

 

Nors dėl šiuo metu esančios pandeminės situacijos tarptautinių mobilumų nevykdome, tačiau projekto veiklos jau įsibėgėjo. Konsultacijos dėl veiklų vyksta nuotoliniu būdu – baigti paruošiamieji darbai (sukurta eTwining platforma, interneto svetainė), vyko kursai mokytojams, kuriuose pristatytos įvairios pasakojimą skatinančios technikos: kamišibai (interaktyvus istorijų sekimo būdas, popieriaus teatras), pebble art (pasakojimas, naudojant akmenukus), inscenizavimas ir kt.

 

Su vaikais išbandėme naujas veiklas, jos mažiesiems patiko. Projekto metu vaikai domėjosi grupės bibliotekėlėse esančiomis knygomis, rūšiavo jas pagal žanrus, lygino pagal dydį, o vėliau išrinko pasakas, kurios atrodė įdomiausios ir jų klausėsi. Darželinukai susipažino ne tik su savo, bet ir kitų šalių pasakomis, patys jas sekė, iliustravo, vaidino, pritaikė žaisdami.

 

Didžiausio vaikų susidomėjimo ir gausiausių emocijų sulaukė lietuvių liaudies pasakos „Dangus griūna“ vaidinimas anglų kalba. Pasaką inscenizavo viena grupė, tačiau dekoracijas kūrė visų grupių vaikai. Lopšelio grupės mažyliai pėdutėmis ir delniukais piešė debesis, saulę, žolę, vyresnieji gamino medžius ir kopūstų daržą. Pradžioje buvo sumanyta pasaką inscenizuoti lietuviškai ir nufilmavus ir vertimą į anglų kalbą rodyti titruose. Tačiau vaikai domėjosi, kaip kitų šalių žmonės supras tai, ką jie sako. Tada sekė kitas bandymas – auklėtoja skaitė pasaką anglų kalba, o vaikai įkūnijo personažus. Darželinukams labai norėjosi ir patiems pasakyti vieną kitą žodį. Taip bežaisdami vaikai labai greitai išmoko savo veikėjų frazes. Nors ikimokyklinukams tai buvo smagus žaidimas, tačiau vaidindami, gamindami dekoracijas jie ugdėsi meninę ir komunikavimo kompetencijas, bendradarbiavimo įgūdžius, susipažino su anglų kalbos, kuri yra tarptautinių projektų dalyvių bendravimo kalba, žodžiais. Filmuota veikla pristatyta projekto partneriams virtualaus susitikimo metu sulaukė daug teigiamų emocijų ir įvertinimų. Kiti projekto partneriai pristatė pasakas, kurias sekė naudodami gamtinę medžiagą, lėles, pačių sukurtas iliustracijas.

Laukia dar daug įdomių veiklų – kurti skaitmeninius pasakojimus su paveikslėliais ir piešiniais, pasakojimus gaminant priemones iš antrinių žaliavų, 3D istorijų knygas, dalyvauti virtualiose veiklose ir susitikimuose. Projekto veiklų keliami iššūkiai skatina mokytojus į pasakojimo meną pažvelgti kūrybiškiau, žaismingiau, pritaikyti šiuolaikiškus, į vaiką, patirtinį ugdymą orientuotus metodus.

 

 

Šiaulių r. Meškuičių lopšelio-darželio inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.