„Tapu tapu aš einu ekologiniu taku…”

Rasa Motiejauskienė, Vida Intaitė
,
Telšių l.-d. „Eglutė” „Žvirbliukų“ gr. ikimokyklinio ugdymo mokytojos

Dvi savaites su mažaisiais „Žvirbliukais” vykdėme mini ekologinio ugdymo projektą „Tapu tapu aš einu ekologiniu taku…”, kurio metu įtvirtinome vaikų žinias:

– kaip palaikoma graži, saugi, sveika, švari aplinka, o kaip teršiama, nuodijama, darkoma?;
– kaip geriau sunaikinti šiukšles, pavyzdžiui, popierių – atiduoti perdirbti, išmesti kieme, užkasti į žemę, sudeginti, ar kaip kitaip? O kaip naikinti skardines, bulvių lupenas?

– kokia yra atliekų rūšiavimo tvarka, konteinerių paskirtis?

 

Vartydami įvairias enciklopedijas, internete žiūrėdami mokomuosius filmukus, vaikai įgijo žinių apie nykstančius, saugotinus augalus, gyvūnus, kurie auga ir gyvena netoliese, suprantant apie atsakomybę juos saugoti – patiems netrypti, netrikdyti jų ramybės ir kitiems tai drausti.

 


Į projekto vykdymą įsijungė ir tėveliai atlikdami „namų darbus”, kur reikėjo kartu su vaikučiu sudėlioti dėlionę, ją nuspalvinti ir sukurti pasakojimą, kaip jų šeima rūpinasi aplinkos tvarka ir švara. O Urtės mamytė sukūrė net eiliuotą ketureilį:

Elgiamės mes atsakingai ir rūšiuojam rūpestingai,

Saugom gamtą mes tikrai – norime gyvent gražiai!

Renkame šiukšles lauke ir rūšiuojam namuose,

Juk taip gera, kai švaru – tada gyvent visiems smagu!

 

Projektą užbaigėme smagia išvyka ant Džiugo piliakalnio ir prie Masčio ežero. Jų metu vaikai turėjo galimybę realiai pasidžiaugti gamtos vaizdais, pauostyti gėlę, žolę, paliesti ir apkabinti medį, pakvėpuoti grynu oru.

 

Vaikai dalijosi įspūdžiais: „Kalnas buvo didelis ir ten nemačiau jokių šiukšlių” (Ignas), „O aš mačiau boružėlę – aš myliu boružėles, jų negalima mindyti” (Matias), „Prie Masčio ežero buvo geras oras” (Jokūbas). „Jei šiukšlinsi, bus nešvarus vanduo. O jei miške prišiukšlinsi, gyvūnai gali tas šiukšles suvalgyti ir susirgti” (Arnas).

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.