Sveikatinimas ugdymo procese – tai svarbu?

Giedrė Pipinytė-Grunskienė, Orinta Klevinskienė
,
mokymų dalyvės

Fizinio aktyvumo būtinybė ir nauda žmogaus sveikatai – temos, apie kurias kalbama jau seniai. Daugelis iš mūsų žinome, kad fizinis aktyvumas padeda kontroliuoti svorį, pagerinti sveikatą ir nuotaiką, sumažinti įvairių ligų riziką. Esame sveikatą stiprinanti mokykla, todėl dar „Erasmus+“ projekto rengimo etape nusimatėme mokymus „Fizinių ir sportinių veiklų nauda ugdymo aplinkoje“ (angl. „Benefits of physical and sporting activities in education environments“) Huelvoje (Ispanija). Pagrindinis šių kursų tikslas – mokyti švietimo personalą veiksmingai valdyti turimus sporto išteklius ir per fizines veiklas gauti profesinės, edukacinės ir asmeninės naudos.

 

Mes, Šiaulių Petro Avižonio ugdymo centro atstovės Giedrė Pipinytė-Grunskienė ir Orinta Klevinskienė, praktiškai išbandėme nusiraminimo ir atsipalaidavimo pratimus, kuriuos įtraukus į ugdymo veiklą vaikai išmoktų labiau reguliuoti savo emocijas. Trumpos ir nesudėtingos „jogos pertraukėlės“ turi teigiamą jų poveikį: atpalaiduoja, ramina, sumažina stresą ir kūno įtampą, gerina dėmesingumą ir koncentraciją tolesnei veiklai.

Taigi, pirmiausia atsipalaidavimas, o toliau – fizinių veiklų sąsajos su tvarumu, skaitmeninėmis technologijomis. Ar tikrai sportas gali būti tvarus? Pasirodo, gali, jeigu gamtos, parko aplinką ugdymo procese dažniau naudosime kaip natūralią sporto aikštelę, o gamtines priemones pritaikysime įvairiuose žaidimuose ir rungtyse. Nuo mažų dienų apie tai ne vien kalbėdami, bet ir darydami, užauginsime vaikų kartą, kuri suvoks ir priims aplinkos tvarumą kaip savaime suprantamą reiškinį, neatsiejamą nuo fizinio aktyvumo ir sveikos gyvensenos.

 

Pedagogui labai svarbu atrasti būdą (-us), kaip sudominti vaiką / mokinį fizine veikla ir kaip motyvuoti jos nenutraukti. Vienas iš tokių būdų gali būti skaitmeninių priemonių naudojimas fizinio aktyvumo veiklose. Mokymų metu analizuotos canva.com platformos, kaip vieno iš sudominimo pavyzdžių, panaudojimo galimybės: kartu su vaikais kuriami plakatai, projektai, planuojamos veiklos, bendraujama ir dalijamasi su kolegomis. Mokymų organizatoriai sudarė sąlygas aplankyti ir iš arčiau susipažinti su vietinėmis įstaigomis ir pamatyti, kaip čia propaguojamos fizinės ir sportinės veiklos. Apie mokymus ir jų metu organizuotus vizitus daugiau informacijos rasite www.pauc.lt.

 

Taigi, per teorinius-praktinius užsiėmimus sužinojome pagrindinius sveikos gyvensenos principus ir kaip praktiškai pritaikyti pratimus, padedančius ne tik vaikams / mokiniams susikaupti ugdymo veikloje ar pamokoje, bet ir darbuotojams per trumpą laiką atgauti jėgas bei energiją. Taip pat sužinojome apie psichologinę sporto naudą asmeniniam tobulėjimui ir sporto santykį su tvarumu, esminius švietimo naujovių aspektus Ispanijoje ir mokymosi bei patirties tobulinimą. Turėjome ir galimybę susipažinti su vietos kultūrine ir istorine aplinka.

 

Mokymai organizuoti pagal „Erasmus+“ programos finansuojamą projektą „Inovacijos ugdyme – nuo naujų skaitmeninių iki sporto bei sensorinių metodų“. Mokymų vieta – Huelva (Ispanija), mokymų organizatorius – „Inercia Digital“. Pateikta informacija atspindi dalyvių patirtį, kuri neatspindi visos „Erasmus+“ programos pozicijos.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.