Stipri klasės bendruomenė – tvirtas pamatas mokinių ugdymui

Rita Kerzienė
,
Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos vyr. mokytoja

Prancūzų rašytojas Antuanas de Sent-Egziuperi yra pasakęs, kad „Vienintelė vertybė žemėježmogaus ryšys su žmogumi”. Belieka tik pritarti, jog tarpusavio ryšys yra viena didžiausių socialinių vertybių, todėl turime mokytis bendrauti, dalytis patirtimi, kartu džiaugtis ir padėti ištverti sunkumus. Šiandieninėse mokymosi įstaigose itin svarbus ir reikšmingas yra efektyvus bendravimas ir bendradarbiavimas su ugdytinių tėvais, nes tik bendros pastangos įgalina visavertės asmenybės ugdymą.

 

Be galo smagu, kai tarpusavio ryšys užsimezga nuo pat pirmos klasės ir tęsiasi iki atsisveikinimo dienos ketvirtoje klasėje. Atrodo, kad viskas baigėsi, bet tari sau – ne, neatsisveikini, o tęsi bendrystę toliau, tik jau su kita klase. Džiugu, kai pavyksta klasės bendruomenę suvienyti, kad įdėtos pastangos pasiteisina ir kad tai gali pritaikyti kitai kartai, aišku, atrandant naujų metodų, naujų formų – svarbu nenuleisti rankų, tikėti, kad tik stipri klasės bendruomenė yra tvirtas pamatas mokinių ugdymui.

 

Apie tokius draugiškus tarpusavio ryšius, užsimezgusius LSU Kėdainių „Aušros“ progimnazijoje, dabar jau išleistoje 4c klasės mokinių laidoje, noriu ir pasidalinti. Ši patirtis mane dar labiau pakylėjo, užaugino dar tvirtesnius sparnus, ir aš vėl noriu „skristi“, kurdama bendras veiklas, renginius, kurie mus suburtų ir užaugintų dar ne vieną, didelę gražią šeimą. Mokslininko A. Anzenbacher (1992) teigimu, žmonės bendradarbiauja, siekdami bendro tikslo, jo buvo siekiama ir mūsų klasės bendruomenėje visus šiuos ketverius metus, nepaisant pasikeitusių mokymo sąlygų – mums nesutrukdė jokios kliūtys. Visos projektų vykdomos veiklos, renginiai, išvykos buvo atliekami visiems žengiant koja kojon. Niekada nepamiršiu vienos ugdytinės tėvelių žodžių: „Mokytoja, jūs turėdama 27 mokinius vyksite su jais į ekskursiją, o mes, tėvai, išleidę vaikus mėgausimės ramybe? Ne, mes visi vyksime, nes mums visiems tai svarbu“. Girdint tokius žodžius dar aiškiau suvoki, kad siekti bendro tikslo galime vienas kitą suprasdami bei vienas kitam padėdami. Negaliu nepasidžiaugti mūsų bendrais „eTwinning“ projektais: „Rudens sekliai“, „Geometrijos šalyje“, „Šypsokis, Žeme“, taip pat suburtu mamų ir vaikų choru, bendromis ekskursijomis, išvykomis, renginiais, mamų ir tėčių savanoryste įvairių pamokų veiklose. Manau, jog nėra tėvų, kurie nenori bendradarbiauti su ugdymo įstaigomis ir pedagogais, yra tik neatrastos priemonės, būdai, kaip įtraukti tėvus į ugdymo įstaigos gyvenimą, kaip bendradarbiauti, stiprinti abipusį pasitikėjimą.

 

Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas – be galo svarbus, nes tik bendra veikla suartina ir tėvus, ir vaikus, kelia tėvų ir pedagogų autoritetą. Nuolat bendraujant stiprėja tarpusavio santykiai, užsimezga bendrystė, įveikiamos kliūtys, svarbiausia – atsiranda pasitikėjimas vieni kitais, o tada ugdomoji veikla tampa svarbi ir prasminga.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.