„STE(A)Muko draugai“ ir obuoliadienis kitaip…

Aurelija Dirginčienė

Šiaulių „Juventos“ progimnazijos 2a klasės mokiniai stačia galva nėrė į „eTwinning“ projektą „STE(A)Muko draugai“. STEAM (integralaus gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos taikymo) ugdymas mokyklose stiprinamas nuo pradinių klasių. Projektas turi kelis tikslus: ugdyti praktinį, eksperimentinį ir probleminį mokymąsi; kritinį mąstymą ir 21-ojo amžiaus mokymosi įgūdžius. Projekto eigoje skatinamas komandinis darbas ir tarpdalykinis mokslo žinių ir įgūdžių naudojimas. Motyvuoti mokinius mokytis, naudojantis patyriminiu ugdymu – to siekia kiekvienas projekte dalyvaujantis mokytojas. Eksperimentuodami mokiniai ieško atsakymų į probleminius klausimus ir stengiasi savo atsakymus argumentuoti. Ugdomas mokinių kūrybiškumas; iniciatyvumo kompetencijos; domėjimasis gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija bei matematika.

 

Projektą pradėjome „Laboratorijoje po atviru dangumi“. Prisiminėme, kokie medžiai auga mokyklos kieme, kuo jie skiriasi vienas nuo kito, kam naudojami medžio vaisiai, koks medžio kamienas ir kaip „nuimti“ jo atspaudą, kodėl medžių lapai keičia spalvas, kokią įtaką medžiams daro vėjas niekadėjas, kaip vėjas veikia popierinį lėktuvėlį ir dar daug daug įdomių veiklų.

 

Jau pirmoje klasėje pradėjome kurti tradicijas. Viena iš jų – obuoliadienis, kurį vaikai švęs visus keturis metus. O štai šiemet mūsų obuoliadienis visai kitoks – juk antrokai – STE(A)Muko draugai! Todėl obuolį nutarėme „įrėminti“ visai dienai, visose pamokose. Retas suklys, rašydamas žodį „obuolys“, bet parašyti „apple“ angliškai, be klaidų, kai užsienio kalbos pamokos tik prasidėjo – ne taip jau ir paprasta. O dar svetima kalba priderinti spalvą ir naudojimą…

Padedami anglų kalbos mokytojų Vaidos Bernikienės ir Sandros Abalikštienės, antrokai turėjo ką veikti.

 

Likusias pamokas vaikai dirbo grupelėmis. Pjaustė obuolius ketvirčiais, studijavo jų išorę ir vidų, pasitelkę padidinimo stiklus, ieškojo sėklų, jas skaičiavo, palygino, kodėl vienuose sėklų daug, o kituose – tik viena kita. Pasitelkę tikimybių teoriją svarstė, kiek, iš surinktų sėklyčių, užaugs sodinukų. Obuolį uostė, ragavo, stengėsi pajusti skonį, ieškojo panašumų su kitais vaisiais, palygino spalvas, kūrė ir sprendė uždavinius apie obelis ir obuolius…

Per fizinio lavinimo pamoką kūrė ir vaizdavo obuolius grupelėmis. Technologijų pamokose, panaudodami jau pažįstamų medžių lapus, kūrė nuostabius obuolio koliažus. Tai, ką patyrė, sužinojo, pajuto – dalijosi su projekto draugais.

Ir visi vieningai sutaria, kad projektas – jėga ir gėris, kuris ne tik suteikia žinių, bet leidžia būti lygiaverčiu kūrėju.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.