STEAM veiklos

Daiva Balčiūnienė
,
ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Tyrinėjimai, eksperimentai, bandymai, džiugios emocijos – tai puiki galimybė paįvairinti veiklas su vaikais. Jau ankstyvajame amžiuje vaikai stebi aplinką, vykstančius reiškinius ir pokyčius.

 

Mano vadovaujami Panevėžio lopšelio-darželio „Vaikystė“ „Kiškučių“ grupės ugdytiniai naudoja STEAM metodą. Vaikai skatinami eksperimentuoti, tyrinėti, pasitelkti vaizduotę. Jie nori sužinoti, išmokti, suprasti, kas vyksta aplink. Tyrinėdami atidžiai stebi, klausosi, liečia, domisi. Mažiems vaikams taikomos paprastos, nesudėtingos veiklos. Naudojame gamtinę medžiagą, meninio ugdymo priemones, antrines žaliavas, STEAM metodines priemones, kurios skatina vaikus atrasti, pažinti, pritaikyti, skaičiuoti, tyrinėti, matuoti. Vaikai tampa aktyviais dalyviais, labiau susikaupia, bando išlaukti bandymo pabaigos. Tai suteikia daug galimybių tyrinėti, kurti. Kurdami STEAM veiklas aktyviai dalyvaujame respublikiniuose ikimokyklinio ugdymo projektuose. Viskas, ką darome per STEAM veiklas, yra neatsiejama nuo kūrybiškumo srities. Aktyvus vaikų ir suaugusiųjų bendras darbas stiprina vaikų norą kuo daugiau sužinoti, suteikia ryžto vykdyti įdomias, nekasdieniškas veiklas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.