STEAM veiklos su išmaniuoju robotuku „PHOTON ROBOT“

Asta Blaškevičienė
,
Marijampolės vaikų l.-d. „Vaivorykštė“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Programavimo ir technologijų pradžiamokslis Marijampolės vaikų lopšelio-darželio „Vaivorykštė“ penkiamečių grupėje vyksta su išmaniuoju robotuku „PHOTON ROBOT“! Šis edukacinis įrankis, atkeliavęs pas mus iš švietimo organizacijos „Ugdymo meistrai“, leidžia mažiesiems programuotojams susipažinti su daugybe šio unikalaus robotuko technologinių galimybių. Tai yra puikus, šiuolaikiškas ir inovatyvus įrankis praturtinti vaikų STEAM ugdymą bei taip auginti naują išmaniąją kartą!

Kaip gi veikia šis išmanusis robotukas?

 

Tam, kad galėtumėm pradėti juo naudotis, tereikėjo tik prietaiso – išmaniojo telefono bei atsisiųsti į jį programėlę „PHOTON EDU“. Ši aplikacija yra lietuvių kalba ir yra skirta trims skirtingoms amžiaus grupėms, o programėlės edukacinis turinys atitinka LR švietimo programą. Susipažinus su šio simpatiško, lengvai valdomo bei mokančio kalbėti, keisti spalvas ir skleisti įvairius garsus robotuko išmaniosiomis funkcijomis, vaikai pradėjo mokytis užprogramuoti robotuko žingsnius, paspausdami atitinkamus mygtukus ir taip nukeliauti iki suplanuoto tikslo. Kiek daug susikaupimo, atidumo ir loginio mąstymo pareikalavo ši užduotis!… Ir kiek džiaugsmo bei pasididžiavimo savimi būta, kai robotukas nukeliavo suplanuota kryptimi!… Taip vaikai lengvai mokėsi skaičiuoti, pažinti spalvas (pasitelkę žaidimą su spalvotais balionais, vaikai mokėsi pakeisti robotuko ragiukų spalvą), pažino kalbas, mokėsi orientavimosi erdvėje, t. y. lengviau įsisąmonino kryptis „kairė, dešinė, pirmyn, atgal“, suprato išmaniojo įrenginio valdymo principus bei pagrindinius programavimo ir elektronikos įgūdžius.

 

Ko gi moko šis robotukas PHOTON?

 

Išmaniojo robotuko padedami vaikai mokosi programavimo pradmenų, matematikos ir netgi kalbų! Taip pat mokosi analizuoti įvairias situacijas bei spręsti problemas, kritinio bei kūrybinio mąstymo, komandinio darbo, lavina įgūdžius, kaip siekti užsibrėžto tikslo bei gerinti socialinius – emocinius įgūdžius ir, žinoma, kaip ugdytis technologinį pasaulio pažinimą.

 

Taigi, mokydamiesi valdyti ir programuoti šį išmanųjį robotuką vaikai greičiau suvoks sparčiai besikeičiantį technologijų pasaulį bei tobulins savo įgūdžius bei gebėjimus.

Taip mažieji programuotojai taps ateities idėjų autoriais ir patys kurs naujas inovacijas!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.