STEAM veikla „Pažintis su dinozaurais“ organizuojama Panevėžio priešmokyklinukams

Panevėžio lopšelyje darželyje „Dobilas“ vasario–gegužės mėnesiais buvo vedamos STEAM veiklos „Pažintis su dinozaurais“ Panevėžio miesto priešmokyklinukams. Veiklose dalyvavo 11 grupių. Veiklas vedė mokytoja Lina Bareikienė. TIKSLAS – skatinti vaikų netradicinį mąstymą, tenkinti vaikų pažinimo poreikius, suteikti papildomų dalykinių kompetencijų naudojant STEAM metodą. UŽDAVINIAI: Gilinti žinias apie dinozaurus, jų gyvenimo būdą. Ugdyti vaikų informacinio mąstymo ir skaitmeninio raštingumo gebėjimus naudojant „Kahoot“ programą planšetiniuose kompiuteriuose. Susipažinti su archeologo profesija. Atlikti eksperimentą „Dinozaurų buveinė“.
Ugdytiniai išreiškė savo mintis apie dinozaurus. Beveik kiekvienoje grupėje atsirado vaikų, kurie domėjosi namuose dinozaurais, apie juos galėjo daug papasakoti. Vaikai sužinojo, kad dinozaurai buvo ropliai, kad jų mažyliai išsirisdavo iš kiaušinių. Ugdytiniai sužinojo, kad gavo iš pašto siuntinį. Gebantys skaityti vaikai perskaitė, kad ant siuntos parašyta „ARCHEOLOGO ĮRANKIAI“. Atidarę siuntą vaikai rado archeologo įrankius ir su jais susipažino, sužinojo, kas yra skeletas, kaip vadinami įvairūs skeleto kaulai, kas yra fosilijos ir patys trumpam tapo archeologais. Ieškojo smėlyje kaulų ant šviesos stalo, o radę kaulus bandė įspėti kurios tai skeleto dalies kaulas. Apžiūrėjo turimus dinozaurus, įvardijo panašumus ir skirtumus. Vaikai sužinojo, kad dinozaurai buvo mėsėdžiai ir augalėdžiai, kad buvo skraidančių ir plaukiojančių dinozaurų, sužinojo, kodėl kai kurie dinozaurai turėjo šarvus ir kt.
Ugdytiniai aptarė dinozaurų buveinę, įvardijo ką joje mato. HIPOTEZĖ: ar galime atkurti dinozaurų buveinę, kurioje dinozaurai būtų saugūs. Visi aptarė ką reiškia „saugi buveinė“ – kad išsiveržus ugnikalniui dinozaurai nebūtų užlieti lava. Vaikai sužinojo, kodėl išnyko dinozaurai. Kiekviena grupė savaip kūrė buveines ir stengėsi apsaugoti dinozaurus. Vieni pakėlė juos ant akmenų, kiti apdėliojo įvairiais daiktais, treti – užpylė juodžemio ir smėlio… Naudojant skaičiuotę buvo išrinkti grupelių mokslininkai, kurie mokytojos padedami atliko ugnikalnio išsiveržimo eksperimentą. Visų grupių dinozaurai buvo puikiai apsaugoti ir išliko gyvi. Hipotezė pasitvirtino. Vaikai įtvirtino žinias, atsakydami į „Kahoot“ viktorinos klausimus. Nugalėjo draugystė.
Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.