STEAM taikymas ugdant

Asta Sirvydienė, Audronė Adomaitienė
,
mokytojos, dirbančios pagal priešmokyklinio ugdymo programą

STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis vaikų gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos kontekste. Pedagogo uždavinys – ne suteikti žinių, bet ugdyti pažintinius gebėjimus ir žadinti domėjimąsi pasitelkiant netikėčiausias priemones ir metodus.

 

Lietuvoje STEAM vis dar žengia pirmuosius žingsnius, nors apie STEAM ugdymą pirmą kartą viešojoje erdvėje pradėjo kalbėti dar 2014 m. (Ugdymo plėtotės centras).

 

Atvėsus orams ir ugdymui daugiau persikėlus į grupes Vilniaus lopšelyje-darželyje „Aušrelė“ mes, „Spinduliukų“ grupės (vaikai 5–7 m.) auklėtojos Asta Sirvydienė ir Audronė Adomaitienė, ugdydamos vaikus taip pat dažnai taikome STEAM ugdymą. Rudenį su vaikais prisirinkome kaštonų, kuriuos puikiai panaudojame juos dėliodami ir skaičiuodami.

 

 

Kadangi mūsų ugdomi vaikai priešmokyklinukai, tai raidėms ir skaičiams įtvirtinti taip pat panaudojame STEAM ugdymą. Vaikai skaičiuoja, kiek vaikų reikės vienai ar kitai raidei ir skaičiui formuoti, pasiskirstę grupelėmis suformuoja raides ir skaičius.

 

Iš spalvotų pagaliukų pagal pavyzdžius dėlioja paveikslėlius. Skaičiuojame, kiek pagaliukų reikėjo vienam ar kitam paveikslėliui sudėlioti. Atliekame įvairius eksperimentus. Stebime, aptariame juos. Taip pat taikydami STEAM vaikai stato įvairius erdvinius statinius.

 

Vaikai mokosi išbandydami, patirdami ir stebėdami, o tai skatina kurti naują informaciją ir žinias…

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.