STEAM naktis darželyje

Rima Skrinskienė
,
mokytoja metodininkė

Mažeikių lopšelio-darželio „Eglutė“ priešmokyklinio ugdymo grupė 6A organizavo STEAM veiklą „Naktis darželyje“. Salėje sukūrėme STEAM ugdymuisi palankią aplinką, kuri skatino vaikų gebėjimą smalsauti, tyrinėti, kritiškai mąstyti ir lavino problemų sprendimų gebėjimus. Ugdytiniai į salę rinkosi su žibintais, prožektoriais. Čia jų laukė daug įdomių veiklų, naujų patyrimų bei netikėtumų. Veiklos tikslas – įsitraukti į įvairias STEAM veiklas, kūrybiškai, aktyviai jose dalyvauti, patirti džiugių emocijų, veikiant tamsoje.

 

Kad ugdytiniai perskaitytų veiklos pavadinimą, teko iššifruoti QR kodus. Skaitmeninė kompetencija, kuri atsiras atnaujintoje priešmokyklinio ugdymo programoje, pagrįsta pagrindiniais informacinių ir komunikacinių technologijų gebėjimais. Veikloje informacinėms technologijoms skyrėme daug dėmesio. Ugdytinių laukė užduotis su „Photon“ robotu, kuris yra puiki edukacinė priemonė, padedanti vaikams ugdytis pagrindinius programavimo ir elektronikos įgūdžius. Robotas, užprogramuotas vaikų, važiavo nuo vieno šviečiančio skaičiaus prie kito, interaktyvių jutiklių dėka skleidė garsus, keitė savo antenų spalvą, informuodamas, kad užduotis atlikta. Užsiėmimo metu įsitikinome, kad robotas lavino vaikų priežasties ir pasekmės mąstymą, gerino komandinio darbo įgūdžius.

 

STEAM ugdymo metodas paremtas vaikų kūrybiškumo skatinimu. Parodytas šešėlių teatro vaidinimas nepaliko abejingų žiūrovų. Stebėjome vaidinimą „Ropė“, bei pačių vaikų sukurtos pasakos „Vienoje karalystėje“ interpretaciją. Išlaisvinę savo kūrybiškumą, mažieji aktoriai stiprino pasitikėjimo savimi jausmą. Į STEAM veiklą mielai įsitraukė ir ugdytinių tėvai, padėdami iškarpyti ir paruošti šešėlių teatrui figūras.

 

Gamtos mokslų ugdymas, pagrįstas pačių vaikų atlikta tiriamąja veikla: stebėjimais, analize, modeliavimu, leidžia geriau suprasti mokslo prasmę. Todėl, ruošdamiesi „STEAM nakčiai“, naudodami SMART lentą, stebėjome vaizdo siužetus, kas sudaro Saulės sistemos planetą. Analizavome ir aiškinomės, kaip planetos išsidėsčiusios, kokio jos dydžio, kaip toli viena nuo kitos nutolusios. Su vaikais pasidarėme Saulės sistemos maketą – skėtį. Mums mielai sutiko patalkinti ugdytinio mamytė, kuri, atvykusi į darželyje esančią STEAM laboratoriją, padėjo įgyvendinti mūsų sumanymą. Skėtyje buvo kūrybiškai „išdėliotos“ visos planetos, kurios skrieja apie Saulę, išmatuoti ir pažymėti atstumai, kaip toli vienos planetos nutolusios nuo kitų. Dangaus kūnai buvo piešiami, spalvinami tamsoje šviečiančiais dažais. „STEAM nakties“ metu keistai „dekoruotas“ skėtis vaikams pagelbėjo atlikti užduotį: sustoti su planetų karūnėlėmis taip, kaip planetos išsidėsčiusios Saulės sistemoje. Veiklos metu ugdytiniai gebėjo sutelkti dėmesį, pasitarti su kitais komandos nariais ir nesuklysti.

 

Inžineriniai klausimai renginio metu buvo sprendžiami, kai reikėjo pastatyti bokštą iš tamsoje šviečiančių puodelių. Čia neapsieita ir be matematikos. Ugdytiniai skaičiavo, kiek puodelių yra pirmame aukšte, kiek – antrame, kiek – iš viso. Mergaitės turėjo sunumeruoti šviečiančius namelius, priklijuojant skaičius nuo 1 iki 10. Berniukai skaičiavo, kiek atsinešta žibintų, kiek – prožektorių, kiek šviečiančių lempučių. Naudodami juos, vaikai nesunkiai rado paslėptą lobį.

 

Kai lobis (šviečiančios apyrankės) buvo rastas, prasidėjo smagiausia dalis – STEAM diskoteka. Derindami rankų, kojų judesius, vaikai kūrė savo šokį. Apyrankės, šviečiančios tamsoje, šokiui suteikė savotišką žavesį. Vaikų emocijos veržėsi net pro duris! Įsitikinome, kad ir tamsoje galima organizuoti STEAM veiklas. Jos dar labiau vaikus įtraukia, kviečia smalsauti, tyrinėti.

 

Vykdyta STEAM veikla lūkesčius pateisino. Vaikai tamsoje jautėsi drąsiai, aktyviai veikė, ieškojo išeičių, sprendimų. Siūlau ir rekomenduoju STEAM veiklas organizuoti ir tamsoje. Buvimas tamsoje juos nuteikia labiau smalsauti, domėtis, tyrinėti. Laimingus, gerų emocijų pasikrovusius vaikus į tamsią naktį išleidome su šviečiančiais balionais. Kad mažieji eksperimentų mėgėjai turėtų galimybę ir toliau tyrinėti tamsą!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.