„STEAM Junior“ programa „Matuoju, konstruoju, projektuoju“

Daiva Lukšienė
,
matematikos mokytoja

Aš, Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos matematikos mokytoja Daiva Lukšienė, vykdžiau Šiaulių savivaldybės rengtame „STEAM Junior“ programų konkurse laimėtą projektą „Matuoju, konstruoju, projektuoju“. Penkiuose susitikimuose dalyvavo mūsų partnerių – Šiaulių „Saulės“ pradinės mokyklos – ketvirtokai.

 

Programą sudarė penki tarpusavyje susiję užsiėmimai: „Matų ir skaičių atsiradimo istorija“, „Matai, pasakos ir legendos. Senovinių ir šiuolaikinių matų taikymas praktinėje veikloje“, „Mastelio ir planimetro taikymas sudarant objekto planą“, „Statinio konstravimas pasirinktomis priemonėmis“ ir „Pasirinkto objekto 3D modeliavimas ir spausdinimas šiuolaikinėmis technologijomis“.

 

 

Pirmojo užsiėmimo metu ketvirtokai susipažino su matų ir skaičių atsiradimo istorija, išsiaiškino, kaip romėniškus skaičius paversti arabiškais ir atvirkščiai. IT kabinete atliko užduotis socrative.com programėlėje, dalyvavo mįslių ir galvosūkių varžytuvėse.

 

Antrojo užsiėmimo metu mokiniai aiškinosi senovinių matavimo prietaisų pavadinimų kilmę, lygino juos su dabar naudojamais prietaisais. Žiūrėdami į paveikslėlius, bandė patys nustatyti, kam naudojamas cirkelis, brėžtuvas, doklas, formukė, gorčius, krijelis. Sužinojo dydžių – uolektis, sieksnis, pėda, colis – reikšmes ir jų atitikmenis centimetrais. Kūrė pasakas apie įvairius matavimo vienetus ir jas pristatė klasės draugams. Su „MS Excel“ programa mokėsi užrašyti formules, sudaryti matų keitimo lenteles.

 

Trečiasis užsiėmimas prasidėjo „Romuvos“ progimnazijos kieme. Mokiniai įvairiais būdais – žingsniais, pėdomis ir naudodami prietaisus: metrus, ruletes, sieksnį, matavimo ratą – išmatavo progimnazijos stadioną. Gautus duomenis lygino, aiškinosi jų tikslumą. Pritaikę mastelį, brėžė stadiono planą. Sužinojo, kam naudojamas planimetras ir planimetrijos programa.

 

Susitikę ketvirtą kartą ir pasiskirstę į komandas, mokiniai kūrė „Svajonių miestą“. Jie konstravo namus, projektavo želdynus, mieste statė bokštus, tiltus. Naudojo ne tik tradicines konstravimo priemones, bet ir antrines žaliavas. Tiltus ir bokštus konstravo pasirinktais konstruktoriais.

 

Penktojo užsiėmimo metu „Saulės“ pradinės mokyklos ketvirtokai stebėjo 3D spausdintuvo galimybes. Pasinaudodami žiniomis apie mastelį, 3D programoje „Tinkercad“ patys projektavo statinius, kūrė jų interjerą ir aplinką, projektavo želdynus. Vizualizacijos buvo spalvingos, sprendimai drąsūs ir labai netikėti.

 

Projekto metu mokiniai pagilino komunikavimo, kūrybiškumo, asmenines kompetencijas, įgijo naujų istorijos žinių, įtvirtino dalykines – matematikos, technologijų, informacinių technologijų žinias – įgijo praktinės patirties ir pasitikėjimo savo gebėjimais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.