STEAM idėjų mugė „Nerk gilyn!“

Ilona Surgautienė
,
Kauno r. Šlienavos pagr. m-klos pradinių klasių mokytoja metodininkė
Laima Gužienė
,
Kauno r. Šlienavos pagr. m-klos technologijų, tikybos mokytoja

Birželio 1-oji Kauno r. Šlienavos pagrindinėje mokykloje buvo neeilinė diena – vyko STEAM idėjų mugė „Nerk gilyn!“. „Zoom“ platformoje „gilyn nėrė“ keturios Kauno rajono ugdymo įstaigos, projekto „Lyderių laikas 3“ pozityvios komunikacijos bendradarbiavimo partnerės: Šlienavos pagrindinė mokykla, Neveronių gimnazija, Domeikavos gimnazija ir Karmėlavos lopšelis-darželis „Žilvitukai“. STEAM idėjų mugę iškilmingai pradėjo Šlienavos pagrindinės mokyklos pavaduotoja Onutė Gervienė, pasidžiaugdama dalyvių gausumu ir pasveikindama mokinius su Tarptautine vaikų gynimo diena.

 

Pirmoji renginio dalis skirta mokinių pranešimams – idėjoms. Dalyviai pasidalijo į dvi sekcijas – pačių mažiausiųjų ir pradinių klasių bei 5–10 klasių mokinių. Mažųjų dalyvių sekcijoje mokiniai pasidalijo savo vykdytais STEAM projektais „Antrokai ir kompiuteris“, „Prieskoninių augalų fiesta“, „Sveikatai palankūs maisto produktai ir patiekalai“, „Metų kalendorius“, „Balandžiai“, „Smagu pažinti gamtą“. Visi buvo sužavėti mažų vaikų dideliais darbais – įvykdytais STEAM projektais.

 

Antroje renginio dalyje darželinukų ir pradinukų laukė rimtas iššūkis – makaronų tiltų statyba! Šią edukaciją padėjo pravesti Šlienavos mokyklos 8 klasės mokinė Aurelija ir klasių vadovai. Susipažinę su tiltų rūšimis, išsiaiškinę, kad tvirčiausia konstrukcija – trikampis, visi atsiraitoję rankoves kibo į darbą. Kokių tik tiltų čia nebuvo… sunku ir apsakyti, reikia pamatyti! Na, o kaip žinia, tiltas turi būti tvirtas. Todėl pabaigę statybas visi išbandė, kokią apkrovą gali atlaikyti jų sukonstruoti tiltai. Nors šiek tiek buvo gaila tiltų, bet smalsumas patikrinti, kokį svorį jie gali išlaikyti, nugalėjo…

 

Jūratė Degutienė, einanti direktorės pareigas Karmėlavos darželyje „Žilvitis”, rašė: „Karmėlavos lopšelio-darželio „Žilvitukai“ mažieji nekantriai laukė kūrybinio proceso, kada galės konstruoti iš makaronų ir plastilino. Pasitelkę vaizduotę, mažyliai kibo į darbus. Veiklos metu buvo keliami stebėjimą skatinantys klausimai „Ar pastebėjote, kad makaronai yra …, kas atsitinka, kai juos stipriau įspaudžiame į plastiliną?“ Mokiniai galvojo, kaip dar kitaip galima pastatyti, sukonstruoti „tiltą“, ką dar galima būtų sukonstruoti iš turimų priemonių. Mūsų mažyliai sukonstravo ne tik „tiltą“, bet ir „automobilius“. Ačiū mūsų partneriams už įdomią kūrybinę veiklą.”

 

Vyresniųjų sekcijoje mokiniai pristatė savo vykdytus projektus, skaitė parengtus pranešimus įvairiomis intriguojančiomis temomis: STEAM projektas „Vabalų namas”, „Kazeino plastikas“, STEAM projektas „Mano svajonių namas“, Integruota fizikos ir fizinio ugdymo pamoka „Greitis“, „Mblock programos taikymas projektinėje veikloje ir inžinerijoje“, „Elektringųjų dalelių kelionės“, STEAM projektas „Simetrija bestuburių pasaulyje“. Pranešimai buvo tikrai įdomūs, nes po kiekvieno projekto pristatymo iš jaunųjų „būsimųjų mokslininkų”pasipildavo klausimų lietus.

 

Vėliau dalyviai nėrė tiesiai į STEAM eksperimentinę spalvų gelmę. Pirmosios kūrybinės dirbtuvės vadinosi „Stebuklingos spalvos”, kurias pravedė Šlienavos mokyklos 5 klasės mokiniai Kamilė ir Augustinas. Pristatę natūralias medžiagas ir augalinius dažus, jaunieji „mokytojai” mokė, kaip ciberžolės dažais nudažyti vilną, medvilnę ir liną. Dažomi audiniai nusidažė saulės spalva ir pasipuošė gražiais raštais. O įdomiausia buvo sunkiai nuspėjamo rezultato užduotis su gyvų augalų lapų ir žiedų antspaudavimu, kai akmeniu arba plaktuku reikėjo išgauti žiedų antspaudus medvilnėje. Penktokai įvardino, kad buvo įdomu įšokti į mokytojo „kurpes”, bet mokyti lengva nebuvo.

 

Kitos kūrybinės dirbtuvės vadinosi „Kavos ir medaus kvapų keramika”. Čia eksperimentavo Šlienavos mokyklos 9 klasės mokinės Erlinga ir Dijana, kurios rodė, kaip iš vaško ir panaudotos kavos pagaminti lipnią masę ir nulipdyti kvapnią kavos sagą. Daugumai jų pavyko nusilipdyti net ir ne po vieną. Šie ekologiški, tvarūs lipdiniai buvo pavadinti „Laimės sagomis”.

 

Įvykdžius STEAM mugės veiklas visi dalyviai susibūrė bendrai refleksijai. Mokiniai ir mokytojai, aptardami renginį, teigė, jog buvo įdomu, pasisėmė naujų idėjų ir kitais metais labai norės vėl sudalyvauti. O STEAM mugės mokytojų darbo grupė džiaugėsi sėkmingai įvykdžiusi naują eksperimentinį iššūkį – STEAM idėjų mugę „Nerk gilyn!“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (2)

  • Irma Černajūtė-Martišienė

    Puiki, skatinanti ugdytis iš stipriausių veikla. Ačiū už galimybę ir bendradarbiavimą.

  • D. Marmienė

    Puikiai organizuotas renginys. Ačiū organizatoriams.