STEAM galimybės darželyje

Indra Jankevičienė
,
Šiaulių l.-d. „Pupų pėdas“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Šių dienų kontekste nepakanka vien tik atvesti vaiko į darželį, labai svarbu, kas jame vyksta, kokios veiklos padeda jam augti. Veiklos ikimokyklinėje įstaigoje turi būti smagios, įdomios, auginančios, inovatyvios, integralios ir orientuotos į realias pasaulio problemas. Tyrinėjimas ir eksperimentavimas žadina įgimtą ikimokyklinio amžiaus vaikų norą ir smalsumą tirti aplinką, kelia jiems naujus iššūkius. Visas šias patirtis mažyliai, sumanių pedagogų padedami, atranda STEAM veiklose. Puiku, kad Šiaulių miesto savivaldybė, suprasdama inovatyvaus ugdymo ikimokykliniame amžiuje svarbą, inicijavo projektą „STEAM darželis“ ir skyrė lėšų STEAM centrų įkūrimui 5 Šiaulių miesto lopšeliuose-darželiuose. Lopšelyje-darželyje „Pupų pėdas“ STEAM centras – erdvė, įgalinanti teikti kokybišką patyriminį vaikų ugdymą. Centras aprūpintas naujomis priemonėmis ir įranga, kuri plėtoja vaikų matematinio, gamtos pažinimo, inžinerijos, meninių, konstravimo, IKT gebėjimų ugdymą. Džiaugiamės, kad kalendorinius metus baigiame įgyvendinę dvi puikias STEAM programas: „Draugauju su STEAM“ ir „Nuo paprasto iki sudėtingo. Keliauju su STEAM“. Pastarojoje programoje dalyvavo net šešių Šiaulių miesto lopšelių-darželių: „Eglutė“, „Dainelė“, „Rugiagėlė“, „Trys nykštukai“, „Voveraitė“, „Žiogelis“, ugdytiniai, kurie noriai įsijungė į programos įgyvendinimą.

 

Programos veiklas mažiesiems šiauliečiams vedė patyrę įstaigos pedagogai ir programos partneriai iš Šiaulių techninės kūrybos centro. Vaikai tyrinėjo, konstravo, eksperimentavo, kūrybiškai veikė kurdami emocijų veidukus, žaisdami detektyvus, atliko praktines užduotis su „stebuklingais akmenukais“, ugdėsi problemų sprendimo, kritinio mąstymo, mokėjimo mokytis, hipotezių kėlimo, tyrinėjimo ir kt. įgūdžius bei gebėjimus. Priešmokyklinio ugdymo grupių vaikai mokėsi programavimo pagrindų su „Cubroid“ programavimo kubais. Apsilankę naujoje erdvėje vaikai tryško džiugiomis emocijomis – šitiek tyrimų ir patyrimų jų laukė!

 

STEAM ugdymas skatina vaiką išsiaiškinti, kaip kurti naujus dalykus ar perkurti jau esamus, ieškoti netradicinių veikimo būdų, mąstyti individualiai. Tuo pačiu skatina pedagogą veikti šiuolaikiškai, taikant naujausias ugdymo priemones, ieškant naujų būdų kūrybiškam STEAM veiklų organizavimui.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Roberta

    Manau, kad iki galo atsipalaiduoti dar nereikia. Įtampa išlieka visoje visuomenėje, virusas dar niekur nedingo. Kas gali užgarantuoti, kad mano vaiko neužkrės atvykėliai iš kitų darželių ar įstaigų.
    Bloga praktika darželiuose – kai priimami ir sirguliuojantys vaikai. Manau, kad kai yra sloga, kosulys, ar kiti viršutinių kvėpavimų sutrikimai, vaikas turi likti namuose. Taip ir užkrečiami sveiki vaikai. Savivaldybė ir darželių personalas turėtų apsvarstyti ir įvertinti šias rizikas.