STEAM atradimai ir džiaugsmai

Dalia Balsienė, Ligita Deveikienė
,
Telšių lopšelio-darželio „Mastis“ mokytojos 

„Moneta nuskęs, o lapas plūduriuos…, aš galvoju, kad laivelis plauks, o žmogeliukas nuskęs…, mano mašina, važiuodama nuo rampos, sustos prie skaičiaus 7…, mes didelį raudoną krumpliaratį sujungėm su mažu mėlynu, pažiūrėsim, į kurią pusę jie suksis…, mūsų atrakcionų parkas – pats linksmiausias, nes pastatėm ir karuselių, ir čiuožyklų, ir kavinę, kur galės nusipirkti braškinį kokteilį su puta, spragėsių ir „bulvyčių fri“…, o aš sugalvojau, kaip ponas Lokys pakils laiptais…“ – šitaip Telšių lopšelio-darželio „Mastis“ „Kiškučių“ grupėje žaidžia, stato, konstruoja, tariasi ir klega vaikai.

 

O kaipgi kitaip – juk čia nuo 2019 m. gruodžio mėnesio vykdomas Europos Sąjungos finansuojamas projektas „STEAM idėjų plėtojimas integruojant inovatyvią „Lego Education“ metodiką ikimokyklinėse įstaigose“. Šio projekto tikslas – kūrybiškai, aktyviai veikiant ir naudojantis turimomis šiuolaikinėmis priemonėmis, siekti nuosekliai įgyvendinti STEAM (integralaus gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos taikymo) idėjas kasdienėje ugdymo(si) praktikoje.

 

Mes, šios grupės mokytojos, Dalia Balsienė ir Ligita Deveikienė džiaugiamės, kad naujos priemonės lavina matematikos, konstravimo, kalbėjimo, bendradarbiavimo įgūdžius. Žaisdami vaikai mokosi mąstyti, formuoti hipotezes, tartis, apibendrinti. Nors ši projektinė veikla vykdoma jau beveik metus – tai, bene labiausiai mėgiamas vaikų užsiėmimas, galintis tęstis nuo ryto iki vakaro, ypač, jei drauge žaidžia ir mokytoja… Tad atlikę veiklas pagal numatytą grafiką, vaikai, patys to nepastebėdami, jas tęsia kasdienėje ugdomojoje ir žaidybinėje veiklose: matuoja atstumus pėdomis ir žingsniais, medžių lapų ilgį bei plotį – sąvaržėlėmis, atpažįsta ir sveria vaisius, gamina iš jų salotas, dėlioja daržovių mandalas, žaidžia spėjimo žaidimus, o ABRA KADABRA laboratorijoje dekoruoja pačių pagamintus (balionuose užšaldytas vanduo) ledo kiaušinius, rūšiuoja, palygina, skaičiuoja gamtinę medžiagą…

 

O kiek dar laukia neatrastų, vaikams nežinomų dalykų, galimybių tyrinėti, eksperimentuoti ir džiaugtis, nors nedideliais, bet savais atradimais!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Dana

    Apgalvoti žingsniai ir noras kūrybiškai dirbti duoda gražius vaisius. Džiaugiuosi mokytojos metodininkės Dalios Balsienės ir jos kolegės Ligitos Deveikienės pastangomis. Svarbiausia, vaikų patyriminis mokymasis ir ugdytinių džiaugsmas.🐻💚👏