„Spalvotų batų pasaulyje“ Mažeikių lopšelyje-darželyje „Buratinas“

Danguolė Vasiliauskienė, Algita Rūdienė
,
ikimokyklinio ugdymo mokytojos

Sausio 30 d. – vasario 10 d. Mažeikių lopšelio-darželio „Buratinas“ 2a grupės mokytojos ir vaikai bei į ugdymo procesą įtraukti tėvai įgyvendino lėto ir gilaus ugdymo principų taikymą projekte „Spalvotų batų pasaulyje“. Tai įgyvendinti padėjo rekomendacijos ikimokyklinio ugdymo pedagogui „Žaismė ir atradimai“, rinkinys „Aš“ pasaulis“. Per įvairias veiklas skatinome vaikų gebėjimą sutelkti dėmesį, suvokimą, įsiminimą, problemų sprendimą, kritišką mąstymą, taikant įvairius pažinimo būdus: stebėjimą, eksperimentavimą, modeliavimą, spontanišką kūrimą. Patiriant kūrybiškumo laisvę, padėjome atsiskleisti vaikų kūrybiškumui ir saviraiškai.

 

Pirmiausia užduotis tėveliams – atnešti įvairių batų į grupę, kad vaikai galėtų susipažinti su batų įvairove.

Projektą pradėjome naratyvinio žaidimo elementais, vaikai matavosi batus, išsiaiškino, kad batai gali būti skirstomi pagal klasifikaciją: odiniai, medžiaginiai, guminiai ir pan., pagal dydį: dideli, maži, pagal sezoniškumą, pagal rūšį: vyriški, moteriški, vaikiški, ilgaauliai, sportiniai, aukštakulniai, basutės. Vaikai po naratyvinio žaidimo improvizavo įvairias vaidybines situacijas.

STEAM praktinio taikymo metu vaikai ugdė matematinį mąstymą: dėliojo batus į tiesią, vingiuotą liniją, skaičiavo ir priskyrė jiems skaičius, svėrė batus ir svorį lygino dėdami kaladėles bei rūšiavo batus pagal spalvą, dydį ir formą. Tyrinėjo batų pėdsakus ir išbandė įvairius pėdsakų išgavimo būdus: purvini, smėlini, šlapi, snieguoti. Susipažino su QR kodais, skenavo ir ieškojo tokių pat batų, kuriuos pamatė planšetės ekrane. Pasitelkę išmaniąsias bitutes, bandė rasti kelią iki batų. Vaikai ugdėsi bendradarbiavimo įgūdžius.

Išmaniojoje klasėje vaikai tikrinosi turimas ir įgytas žinias „Smart“ lentoje. Jie žaidė per „Wordwall“ programą mokytojų sukurtus žaidimus: atminties žaidimą „Surask batų porą“, pastabumo žaidimą „Rask bato šešėlį“.

Atsirado įvairios istorijos, kai pamatėme ant didelio lapo paliktus tuščius batų pėdsakus. Vaikai jiems braižė įvairias spalvotas linijas: tiesias, banguotas, zigzagines, taškuotas, kūrė istoriją apie batukus, kurie paliko šiuos pėdsakus.

Netradicinė veikla – apsilankymas avalynės taisykloje, kurioje vaikai susipažino su įvairios avalynės priežiūra, batų taisymo įrankiais. Grįžę į grupę vaikai tai, ką išgirdo ir pamatė, išbandė praktiškai, prižiūrėjo ir valė batus.

Veikloje „Parduotuvė“ vaikai mainėsi, pirko ir pardavė batus, skaičiavo pinigus, taip įtvirtindami skaičiavimo gebėjimus.

 

Bendradarbiaujant su ugdytinių tėvais, įtraukiant juos į ugdymo procesą, vaikai pasiekė daug geresnių rezultatų, nes tėvai užtikrino veiklų tęstinumą namuose.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.