Smalsučiai tyrinėjo Čičinsko kalną

Renata Jankevičienė
,
Panevėžio rajono švietimo centro direktorės pavaduotoja

Birželio 5 d. Panevėžio r. Dembavos lopšelio-darželio „Smalsutis“ direktorė Daina Murauskienė ir auklėtoja Inga Širmulienė, aktyviai dalyvaujančios Panevėžio rajono švietimo centro įgyvendiname tarptautiniame „Erasmus+“ KA3 projekte „Ankstyvasis ugdymas – tvarios motyvacijos ir gyvenimiškų vertybių kūrimas“, pakvietė vaikučius remiantis Kretos universiteto metodika tyrinėti Čičinsko kalną.

 

Diena lopšelyje-darželyje „Smalsutis“ prasidėjo padavimo apie piktąjį poną Čičinską ir prasmegusį jo dvarą aptarimu. Vaikai išradingai atsakinėjo į auklėtojų klausimus apie padavimą ir stebino bei linksmino netikėtais minčių vingiais.

Vėliau jie kartu su tėveliais ir auklėtojomis sėdo į Švietimo centro autobusą ir išvyko ieškoti prasmegusio dvaro bei įrodymų, kad Čičinsko kalnas labai senas. Auklėtoja Inga Širmulienė mažiesiems ir juos lydėjusiems tėveliams išdalijo užduotėles. Vaikai turėjo pasirinkti, kuriuo keliu eiti: remiantis schema, pasukti į dešinę ar į kairę? Atidžiai stebėdami aplinką, vaikai turėjo surasti tikslią vietą, kurioje auklėtoja nufotografavo kalno medžius ir senus kelmus, o ją suradę, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, nufotografuoti. Vaikams labai patiko apžiūrėti kelmus ir jų rieves bei skaičiuoti, kiek medžiui buvo metų, o gavus medžio lapą, atspėti, koks tai medis, ir surasti jį aplinkoje. Ypač smagu smalsučiams buvo savo mažomis rankytėmis apglėbti stipriausius Čičinsko kalno galiūnus – milžiniškus ąžuolus, prisiglausti prie jų tvirto kamieno. Vaikai tyrinėjo ir kitus Čičinsko kalno augalus: mokėsi ne tik juos pažinti, bet ir užrašyti jų pavadinimus, sukurti kalno maketą.

 

Labiausiai visus nudžiugino vienas mažasis tyrinėtojas. Pasiteiravus, ar žino, kokį augalą laiko rankose, išgirdęs atsakymą, kad tai dobiliukas, rimtai paklausė: „O kodėl jis dobiliukas?“ Vaikų noras suprasti juos supančią aplinką ir yra svarbiausias auklėtojos Ingos ir visos projekto darbo grupės įgyvendinimo rezultatas.

„Erasmus+“ KA3 projektas „Ankstyvasis ugdymas – tvarios motyvacijos ir gyvenimiškų vertybių kūrimas“ (angl. „Early Childhood Education – Building Sustainable Motivation and Value Paradigm for Life“, „MOV-UP“) finansuojamas remiant Europos Komisijai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.