Skaitymo raštingumo skatinimo projektas „Pasaka šių laikų kontekste“

Laura Palivonienė
,
pradinių klasių mokytoja
Ala Norvilienė
,
bibliotekos vedėja

Spalis – tarptautinis mokyklų bibliotekų mėnuo. Tai kasmetinė viso pasaulio mokyklų bibliotekų šventė. Šių metų tema: Pasaulio pasakos. Šios temos įkvėpti 4 klasės mokiniai, jų mokytoja Laura Palivonienė ir progimnazijos bibliotekininkė atvėrė pasaulio pasakų lobius. Taip gimė projektas „Pasaka šių laikų kontekste“, kurio pagrindinis tikslas – mokinių skaitymo raštingumo ugdymas.

 

Šiuolaikinių vaikų sudominimui pasakomis pasitelkta idėja – gerai žinomą pasaką perkurti šiuolaikiškai, todėl pirmiausia mokiniams buvo perskaityta keletas perkurtų, šių laikų realijomis pripildytų pasakų. Mokiniams labai patiko pasakose atrasti šių dienų technologijas, gyvenimo būdą bei terminus, todėl su malonumu ir patys ėmėsi šios veiklos. Pirmiausia mokiniams buvo pasiūlyta susiskirstyti grupėmis, tada burtu keliu mokiniai išsitraukė pasaką, kurią turėjo iliustruoti, perkurti bei pasirinkta forma ją pristatyti klasės draugams. Perskaitę ir prisiminę kiekvieną pasaką, mokiniai planšetiniuose kompiuteriuose naudodami „MiMind“ įrankį susikūrė minčių žemėlapius, kuriais remdamiesi bendradarbiaudami komandose kūrė „naujas“ pasakas. Vėliau mokiniai sugalvojo pasakas iliustruoti dvejopai, vienuose piešiniuose piešė tikrąsias, o kituose – jau perkurtas pasakas. Savo darbuose vaikai atskleidė visas šiuolaikinio mokinio gyvenimo realijas: socialinių tinklų pritaikymo galimybes (Facebook, Messenger, Tik Tok, Snapchat), madų naujoves, technikos galimybes, žmonių santykius ir jų emocijas. Paskutinę projekto dieną ketvirtokai savo darbus pristatė draugams mokyklos bibliotekoje. Smagu ir netikėta, kad mokiniai  neužmiršo pasakų baigti savo sukurtais, pamokančiais moralais. Na, o galiausiai, pristatę savo darbus, visi drauge sukūrė vieną bendrą linksmą šiuolaikinę pasaką, kurdami čia ir dabar, kiekvienas pasakydamas po sakinį.

 

Lauros Palivonienės nuotr.

Reflektuodami mokiniai dalijosi mintimis, kad jiems buvo smagu analizuoti, piešti, kurti pasakas. Dauguma pritarė, kad sunkiausia veikla – tai kūryba.

 

Ši veikla dar kartą įrodė, kad skaitymo raštingumas – tai daugiau nei gebėjimas atpažinti raides ir sklandžiai jas sudėti į žodį. Tai – galimybė panaudoti skaitymo įgūdžius atliekant įvairias užduotis ugdymo kontekste bei realiame gyvenime.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.