Skaitmeninio ugdymo platforma „EDUKA klasė“ atnaujino veiklą

Pirmadienį Lietuvoje pradėjus visuotinį mokymąsi nuotoliniu būdu, dėl ypatingai išaugusio srauto ėmė strigti tam skirtos sistemos. Pašalinusi trikdžius, veiklą vėl atnaujino skaitmeninio ugdymo platforma „EDUKA klasė“. Ją administruojančios „Šviesos“ vadovė Milda Juonė sako, kad sistemos pajėgumai toliau plečiami, nuolat teikiama pagalba mokytojams.

 

Anot jos, pirmadienį išaugę besijungiančiųjų srautai ir serverių apkrova pagreitino silpnųjų platformos vietų identifikavimą ir padėjo patobulinti skaitmeninio ugdymo sistemą.

„Dėl itin didelio prisijungimų skaičiaus, pirmadienį „EDUKA klasės“ sistema išties patyrė laikinus techninius sutrikimus. Visos šalies mokykloms suteikus prieigą prie sistemos, svetainės lankytojų skaičius išaugo daugiau nei 20 kartų, tad iki tol įgyvendinti patobulinimai neatlaikė apkrovų. Per pastarąsias paras maksimaliai atnaujinome veiklą, todėl jau nuo šiandien prisijungiant trikdžių nebeliko. Šiuo metu sistemoje galima rasti per 300 skaitmeninių vadovėlių, 140 mokytojo knygų ir per 24 tūkst. įvairių skaitmeninių užduočių, skirtų priešmokyklinukams ir 1–12 klasių mokiniams. Netrukus sistema bus papildyta ir ikimokyklinukų ugdymui skirtais mokymo paketais“, – sako M. Juonė.

Nors šiuo metu didžiausias dėmesys skiriamas išaugusio vartotojų srauto valdymui, nuolat tobulinamos ir kitos nuotolinio mokymosi platformos funkcijos bei siūlomas naujas turinys. Šiais veiksmais siekiama padėti mokykloms kuo skubiau ir sklandžiau persiorientuoti į nuotolinio mokymo procesą. Jau nuo pirmųjų karantino dienų mokytojams vedami intensyvūs mokymai ir konsultacijos, plečiami klientų aptarnavimo resursai ir infrastruktūros pajėgumai. Be to, naujais leidiniais papildyta abiturientams ir progimnazijų mokiniams skirta „EDUKA klasės“ biblioteka.

Sistema veiks daugiau nei dešimtyje serverių

 

Anot „Šviesos“ technologijų vadovo Giedriaus Žebrausko, per pirmąsias dvi karantino savaites teko iš esmės pakeisti sistemos struktūrą ir ją pritaikyti didesniam vartotojų srautui. Pagrindinis uždavinys – pritaikyti sistemą taip, kad galėtume greitai ir lengvai plėsti pajėgumus prijungiant reikiamą papildomų serverių skaičių.

„Jau kelias savaites žinojome, kad naudotojų skaičius drastiškai augs ir tam nuolat ruošėmės. Dabar visi reikalingi pakeitimai jau atlikti, o nauja sistemos architektūra ir papildomi serveriai leidžia būti pasiruošusiems į srauto pokyčius reaguoti itin greitai. Esant poreikiui, galėsime pasitelkti debesų kompiuterijos sprendimus ir pajėgumus keisti vos per kelias minutes“, – pasakoja technologijų vadovas G. Žebrauskas.

 

Atskiros skaitmeninio ugdymo platformos dalys veiks skirtinguose serveriuose. Tai užtikrins didesnį funkcionalumą, spartą ir leis paskirstyti prisijungusiųjų srautą.

„Anksčiau sistema veikė viename serveryje, kurio su kaupu pakakdavo turėtam vartotojų skaičiui. Tačiau tai reiškė, jog negalėjome lengvai padidinti sistemos galingumo – serverio resursų buvo neįmanoma praplėsti. Šiuo metu plėtimo iššūkiai išspręsti, o serverių turime 15. Juos prižiūri mūsų partneriai „Rackray“, o atnaujinti kodavimo sprendimus padėjo „Mediapark“. Atlikę šiuos pakeitimus esame pasiruošę užtikrinti itin sklandų, greitą sistemos veikimą visiems mūsų naudotojams“, – sako G. Žebrauskas.

 

Kartu su augančiais infrastruktūros pajėgumais, penkis kartus išaugo ir sistemos klientų aptarnavimo komanda. Darbą nuotoliniu būdu pradėjusiems pedagogams, mokiniams ir jų tėvams kyla daug svarbių klausimų, todėl tikimasi, kad iškilusios problemos bus sprendžiamos efektyviau.

„Klientų aptarnavimo komanda daugiausiai užklausų sulaukia registracijos ir prisijungimo klausimais. Atsižvelgdami į tai, jau paruošėme vaizdo instrukcijas, atsakydami į svarbiausius jų“, – sako M. Juonė.

 

Primenama, kad, siekiant užtikrinti sklandesnį nuotolinio ugdymo procesą, rekomenduojama iš anksto sudaryti savaitės ar dienos tvarkaraštį, aptarti kiekvieno užsiėmimo planą ir informuoti apie tai mokinius. Pastarieji turėtų žinoti, kokias užduotis jie galės savarankiškai atlikti spausdintuose leidiniuose. Tuo metu mokytojai nuotoliniu būdu galėtų pateikti teorinės dalies vaizdo įrašą ar nuorodą.

 

Susidūrus su trikdžiais ar neaiškumais, rekomenduojama kreiptis telefonu: +370 614 22022, „EDUKA klasės“ klausimais: el. paštu klase@eduka.lt, dienyno – dienynas@eduka.lt. Daugiau patarimų mokytojams ir mokiniams čia.

 

Leidyklos „Šviesa“ inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Rasa

    Laba diena,
    1 kl. vad. TAIP matematika 3d. iš užduočių banko atliko mokiniai užduotį „Kas matuojama metrais?” Įdėjus į langelius reikiamus ženklus ir paspaudus „BAIGTI” neišsisaugoja visi atsakymai ir rodo, kad ne visos užduotys atliktos. Kodėl?
    Palieka tik su = ženklu.