Šiuolaikinės interaktyvios ugdymo priemonės

Regina Filipovič
,
Vilniaus darželio-mokyklos „Vilija“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja

Dabartinėje visuomenėje plačiai diskutuojama apie priešmokyklinio ugdymo kokybę ir tai tampa labai svarbiu akcentu ugdymo sistemoje. Priemonės ir būdai, naudojami vaikų ugdymo procese, turėtų atspindėti šio laikmečio dvasią. Šiuolaikinėje informacinėje visuomenėje plačiai paplitus technologijoms, pokyčiai, vykstantys suaugusiųjų bendruomenėje, keičia ir pedagoginių idėjų, metodų ir būdų sistemą.

 

Mūsų įstaiga, Vilniaus darželis-mokykla „Vilija“, siekdama geresnės ugdymo kokybės, įsigijo inovatyvių priemonių. Įsigytos interaktyviosios grindys, tad ugdytiniai gali ugdytis ant jų judėdami. Tai inovatyvi ugdomoji priemonė, skirta vaikų judesių koordinavimui, reakcijai, kūrybiškumui ir loginiam mąstymui lavinti. Vaikai turi galimybę susipažinti su abėcėle, planetomis, rinkti miško gėrybes arba tiesiog žaisti smagius žaidimus, tokius kaip futbolas arba boulingas, kada lauke lyja. Priemonė taip pat puikiai tinka vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Ši inovatyvi priemonė padeda tenkinti pagrindinius vaiko poreikius – žaidimą, judėjimą, ugdomi gebėjimai, plečiama patirtis, užtikrinamas pozityvių tarpusavio santykių palaikymas ir gera emocinė savijauta – ugdomas emocinis intelektas.

 

Beveik kiekviena grupė turi interaktyviąją lentą. Interaktyviosios lentos taikymas veikloje didina vaikų motyvaciją ir užtikrina aktyvų dalyvavimą ugdymo(si) procese. Vaikai, atlikdami užduotis interaktyviojoje lentoje, mokosi laikytis taisyklių, sulaukti savo eilės, stebi, kaip žaidžia kiti, padeda draugui, tariasi. Apgalvotas, saikingas ir tikslingas interaktyviosios lentos taikymas daro ugdymo procesą įdomesnį, šiuolaikiškesnį, patrauklesnį ir įvairesnį. Dar mokomasi su „Bitute“ („Bee-bot“). Tai draugiškas robotas, kurį galima užprogramuoti ant jo esančiais mygtukais. Jis ne tik moko programavimo pagrindų, bet ir praplečia vaikų patirtį bei ugdo pažinimo, komunikavimo, socialinę kompetencijas. Patogiausia interaktyvi priemonė vaikams – planšetinis kompiuteris. Juo lengva ir paprasta naudotis. Planšetiniai kompiuteriai yra vienos labiausiai motyvuojančių priemonių ugdymo procese, palyginti su įprastiniais auklėtojų turimais įrankiais. Virtualių priemonių, pasiekiamų per planšetinius kompiuterius, įvairiausiems vaikų įgūdžiams lavinti yra gausybė. Tai ir programos spalvoms, formoms, gyvūnams, raidėms, skaičiams pažinti, mokytis rašyti raides, skaityti, skaičiuoti. Ugdytojai turi platų spektrą edukacinių programų, taikomų auklėjamiems vaikams pagal ugdymo tikslus. Daugybė programų yra orientuotos į priešmokyklinio amžiaus vaikus.

 

Vaikai greičiau suvokia vaizdu perteiktą informaciją. Planšetiniai kompiuteriai labai padeda mokytojui priešmokyklinėje grupėje, kai siekiama individualizuoti ugdymo procesą.

Animacija, garso efektai, muzika ir vaizdo įrašai taip pat praturtina mokymosi procesą, padarydami jį interaktyvų ir magišką. Šios inovatyvios ugdymo priemonės padeda vaikams sėkmingai prisitaikyti prie kintančios aplinkos, suteikia malonų reginį, žaidimo malonumą. Svarbios jos ir ugdant pasiekimus – ugdo kompetencijas ir padeda įgyti naujos patirties, žadina vaikų smalsumą ir pažinimo džiaugsmą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.