Šiaulių miesto priešmokyklinukai Lietuvos gimtadienį šventė virtualioje viktorinoje „Kaip pažinti Lietuvą?“

Asta Želionienė, Ligita Petkuvienė
,
Šiaulių l.-d. „Coliukė“ priešmokyklinio ugdymo mokytojos

Kovo 11-osios proga Šiaulių miesto priešmokyklinukai jungėsi į jau tradicinį tapusį Šiaulių miesto priešmokyklinio ugdymo pedagogų metodinio būrelio renginį – priešmokyklinio ugdymo grupių interaktyvų rytmetį „Kaip pažinti Lietuvą?“. Šio rytmečio tikslas – skatinti Šiaulių miesto priešmokyklinio ugdymo mokytojų tarpusavio bendradarbiavimą, kuriant užduotis ir organizuojant interaktyvų rytmetį. Šiemet 14 priešmokyklinio ugdymo grupių iš Šiaulių lopšelių-darželių „Žirniukas“, „Ežerėlis“, „Pelėdžiukas“, „Drugelis“, „Berželis“, „Rasos“, Ragainės, „Sandoros“, Romuvos progimnazijų, VšĮ „Mūsų kiemelis“ atsitiktine tvarka buvo suskirstytos į poras, o kovo 10 d. 10 val. vieningai jungėsi į virtualius susitikimus.

 

Susitikimai šventiškai prasidėjo Lietuvos himnu, grupių prisistatymais, viktorina, kai dalyviai paeiliui vieni kitiems uždavė po 3 klausimus, bendru darbu ir refleksija. Mokytojoms – tai puiki galimybė bendradarbiauti, dalytis idėjomis ir kartu rasti įdomiausią sumanymą, kurį drauge įgyvendins susitikimo metu. Vaikai gilino žinias apie Lietuvą: kokie Lietuvos simboliai, etnografiniai regionai, Lietuvos kaimynės, lietuvių liaudies šventės, „keliavo“ po Lietuvą su bitutėmis-robotais „Bee-Bot“, konstravo pilis iš lego, pasiskirstę kūrė meninius darbelius STEAM metodika, dar kiti – žaidė „Kahoot“ viktorinas, šoko bendrus šokius, dainavo išmoktas dainas ir pan.

 

Mūsų įstaigos priešmokyklinukai susitiko su Šiaulių lopšelio-darželio „Žirniukas“ bendraamžiais ir mokytojomis Loreta Kondratavičiene ir Regina Varpučianskiene. Susitikimą iškilmingai pradėjome Lietuvos himnu, prisistatėme išmoktu A. Matučio eilėraščiu „Apie gimtinę“, uždavėme klausimų apie gimtąjį miestą. Džiugina, kad vaikai atpažįsta ir miesto merą, miesto herbą, ir žinomiausius miesto kultūros objektus – ؘgeležinę lapę, Kryžių kalną. Vaikai bandė atpažinti ir įvardinti lietuvių liaudies instrumentus: kankles, birbynę, skudučius, o pagal daiktus-simbolius bandė teisingai įvardinti kalendorines šventes (pvz.: vėliava – tai Lietuvos gimtadienis, margutis – tai Velykos ir t. t.), atkoduoti užkoduotus klausimus apie Lietuvą: kas yra Lietuvos prezidentas, ilgiausia Lietuvos upė, nacionalinė gėlė, nacionalinis paukštis, Lietuvos karalius. Mūsų bendras komandinis darbas pavyko – kurti plakatą „Lietuvos žemėlapis“ iš programėlės blockposters.com sukarpytų Lietuvos kontūro dalių, vaikai ne tik jį nuspalvino, paryškino Lietuvos sieną, bet ir pagrindinius didžiausius miestus „papuošė“ juos simbolizuojančiais paveikslėliais. Šventę užbaigėme šokiu „Tėviškėle, tu graži“, kurį mokėmės kartu.

 

Idėja suburti mūsų miesto priešmokyklinio ugdymo mokytojus ir priešmokyklinukus susitikti virtualioje erdvėje ir pagilinti bei pasitikrinti žinias apie Lietuvą iš tiesų pasiteisino, nes ir vaikai, ir mokytojos patyrė džiugių emocijų, įgijo naujos patirties, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių, išgyveno nuostabų bendrystės jausmą, o svarbiausia – kartu išmaniai šventė Lietuvos gimtadienį!

Vaikų mintys: „Buvo labai įdomu pamatyti kitus vaikus per ekraną, girdėti juos“, „Sakyti eilėraštį“, „Man labiausiai patiko giedoti Lietuvos himną, nes tai mane jaudina“, „Man labai patiko švęsti Lietuvos šventę“, „Patiko žaisti „Kahoot“ viktoriną“.

Mokytojų mintys:

„Vaikai susipažino su Lietuvos simboliais, tautomis, svarbiomis ir įsimintomis vietovėmis, keliavome po visą Lietuvą, atrasdami ją iš naujo ir vis karščiau mylėdami. Labai smagu, kai galima tuo dalintis su kitais, pažinti kitus ir tapti bendruomene. Ugdytiniai tampa pakylėti, nes įdomu pažiūrėti, kaip kiti myli savo Lietuvą. Tai labai suartina ir jaudina.“

„Dalyvaujame nebe pirmą kartą. Tikrai įdomus ir vaikų smalsumą sudominantis renginys. Vaikams atrakcija, kad tai vyksta virtualiai, smagu pamatyti save ir kitus draugus kitoje ekrano pusėje. Vaikai buvo aktyvūs, smalsūs, susikaupę. Rytmečio metu vaikai mokėsi etiškai bendrauti per „Zoom“ platformą, stengėsi vieni kitus išgirsti, išklausyti, aiškiai formuluoti klausimus.“

„Šio renginio tematika plėtojome veiklas visą savaitę, vaikai domėjosi, kas yra Lietuvos valdžia, kokios jos funkcijos, kartu su mokytoja skaitė konstituciją ir reflektavo. Renginys šaunus, tikra šventė. Didžiuojamės, kad esame Lietuvos piliečiai.“

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.