Sėkmingi mokiniai – tvari Lietuvos ateitis

Deimantė Karalė
,
Kauno „Santaros“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Vienintelis būdas atrasti galimybių ribas yra peržengti jas. A. CH. Charkeas

 

Sėkmingi mokiniai – tvari Lietuvos ateitis

 

Svarbi sėkmingo mokymo(si) sąlyga – palankios ugdymo(si) aplinkos kūrimas, tikslingai ir sumaniai taikant efektyvius ugdymo(si) metodus. Atliepdama šių dienų aktualijas Kauno „Santaros“ gimnazija mokymo(si) kokybę užtikrina paisydama svarbiausių palankios emocinės aplinkos kūrimo veiksnių ir taikydama efektyvius šiuolaikinius mokymo(si) metodus, kai kiekvienam mokiniui suteikiama laisvė kurti, diskutuoti, rengti projektus, kritiškai mąstyti ir reflektuoti. Tai gimnazija, kur skatinamas kūrybiškumas, įdomios, motyvaciją žadinančios užduotys pamokose, ugdymosi procesas, paremtas bendravimo ir bendradarbiavimo principais, kur paisoma bendruomenės narių interesų, kur suteikiama galimybė svajoti ir projektuoti savo karjerą. Tai mokykla, auginanti ateities lyderius su tvirta vertybine sistema, užtikrinanti pažangos kryptingumą ir veiklos tvarumą.

 

Auginame ateities lyderius, mokydamiesi iš sėkmingų patirčių

 

„Santaros“ gimnazijos mokiniai ir mokytojai naujausių žinių semiasi iš pasaulinės rinkos tendencijas atliepiančių universitetų programų. Harvardo universitetas – vienas iš nedaugelio, siūlančių mokymosi programas, pritaikytas gimnazijoms, ir suteikiantis išskirtinių galimybių mokytis nemokamuose Harvardo universiteto kursuose nuotoliniu būdu. Integruojant Harvardo universiteto programas (CS50AP) bei kursus („V. Šekspyras“, „Retorika“, „A. Enšteinas – XX amžiaus revoliucionierius“, „Duomenų apdorojimas su R programavimo kalba“, „Kinų filosofija“, „Verslumas“) į gimnazijos matematikos, informatikos, ekonomikos, fizikos, tikybos, anglų kalbos dalykų ugdymo turinį, I–IV kl. gimnazistams suteikiamos išskirtinės galimybės siekti išsikeltų tikslų, semtis patirties tik iš geriausių mokslininkų. Harvardo universiteto kursai sustiprina mokymosi turinį klasėse pagal krytis – Informatikos, Tyrėjų, Tarptautinėje, Verslumo, Socialinių mokslų. Baigusiems Harvardo universiteto programą / kursus suteikiama galimybė gauti universiteto baigimo sertifikatą, kas padidina galimybę puikiai išlaikyti brandos egzaminus bei aktualizuoja būsimo specialisto vertę darbo rinkoje. Harvardo universiteto kursų sertifikatus gimnazijoje įgiję mokytojai ir vadovai yra pasirengę žiniomis dalytis su gimnazistais, sukuriant lanksčią ugdymosi aplinką, naudojant skaitmeninius išteklius, taikant paradigmą vienam mokiniui vienas kompiuteris, (per)kuriant edukacines aplinkas, skirtas veikti individualiai ar grupėmis. Harvardo universiteto kursų integracija keičia mokytojo ir mokinio vaidmenis: mokytojas tampa veiklos moderatoriumi, konsultantu, o mokinys – mokymosi ekspertu. Pamokose mokiniai mokomi pažinti save, išsikelti asmeninius tikslus, gebėti suvaldyti emocijas, daryti prasmingus pasirinkimus bei modeliuoti autentišką sėkmingos karjeros kelią.

 

Asmenybę auginančios tarptautinės patirtys per projektines veiklas

 

Gimnazija aktyviai bendradarbiauja su skirtingomis užsienio mokymosi institucijomis, suformuoti tvarūs tarptautiniai ryšiai ir partnerystės. Tarp mokyklos partnerių yra gimnazijos, koledžai, licėjai iš Ukrainos, Austrijos, Ekvadoro, Graikijos, Vokietijos, Slovėnijos, JAV, Turkijos. Anot gimnazistų: „Dalyvavimas „Erasmus+“ projektuose suteikė daug galimybių susipažinti su kitų šalių mokiniais, jų kultūra, praplėtė akiratį bei užsienio kalbų įgūdžius. Taip pat esame dalyvavę projektuose bei paskaitose, kur buvome artimiau supažindinti su vertimo pagrindais bei vertėjo darbu. Aplankyta Austrija gruodžio mėnesį leido pažinti ne tik šalį, bet ir bendraamžius, kuriuos prieš kelionę pažinome tik per Zoom programą. Žavu pamatyti tiek Amšteteno miestą, kuriame gyvenome, tiek Vieną, kuri paliko didelį įspūdį. Labiausiai patiko ne aplankytos vietovės, tačiau veiklos su austrų mokiniais.“ Daugiakultūrinės erdvės tyrinėjimas gimnazijoje ne tik moko gyventi globaliame pasaulyje, bet ir ugdo mokinių pilietinę savimonę, patriotiškumą – atsakingą Lietuvos pilietį.

 

Auginame būsimą programavimo genijų, skaitmeninių kompetencijų guru

 

IKT – neatsiejama šiuolaikinio gyvenimo dalis. Gimnazijoje ypatingas dėmesys skiriamas skaitmeninės kompetencijos ugdymui, darbui su skaitmeniniais šaltiniais ir priemonėmis, informacinių technologijų infrastruktūros kūrimui, bendravimui ir bendradarbiavimą skaitmeninėje erdvėje, pagalbos teikimui tiek mokytojui, tiek mokiniui bei kokybės užtikrinimui. Čia įrengtos dvi Medijų klasės, kur įgyvendinama paradigma vienas kompiuteris vienam mokiniui, šiuolaikiškai įrengti informacinių technologijų kabinetai, mokymo(si) erdvės aprūpintos išmaniaisiais ekranais, interaktyviomis lentomis, planšetėmis. Rengiamas suskaitmenintas ugdymo turinys, kuris talpinamas Moodle, Teams platformose, mokiniai kuria skaitmenizuotus pasiekimų ir pažangos aplankus, rašo klasių tinklaraščius, dalyvauja diskusijose „Skaitmeninis mokytojas – augantis mokinys“. Pedagogai pripažįsta, kad įvairios interaktyvaus mokymo(si) aplinkos yra vienos iš tų priemonių, kurios naudingos efektyvinant pamokas, įvairinant ugdymo procesą, keliant mokymo(si) motyvaciją, atliepiant šiuolaikinio mokinio poreikius. Lyginant su tradiciniais metodais ir priemonėmis IKT turi akivaizdų pranašumą vizualizuojant mokomąją medžiagą, įtvirtinant žinias, ieškant reikiamos informacijos, pateikiant mokiniams greitą įvertinimą. Visa tai padeda gimnazistams pasiekti geresnių rezultatų tiek pamokose, tiek rengiant nuodugnius baigiamuosius darbus. Išorės rezultatai rodo, jog gimnazijos vyresniųjų klasių mokinių IT įgūdžiai yra puikūs, jie moka atsirinkti tinkamą informaciją, gali įvardinti savo žinių spragas, geba kritiškai vertinti siūlomas priemones, tęsia mokslus konkurencingose studijų programose.

 

 

Apibendrinant galima teigti, jog Kauno „Santaros“ gimnazijoje kuriama palanki, šiandienos aktualijas atliepianti ugdymo(si) aplinka, kur puoselėjama ugdytinių saviraiška, suteikiama kūrybiškumo laisvė, įgyvendinamos emocinio ugdymo programos, kuriami puikūs santykiai tarp ugdymo(si) proceso dalyvių, kas leidžia pasiekti geresnių ugdymo(si) rezultatų. Įtrauktis visiems – tai gimnazijos siekis, kad kiekvienas mokinys taptų besimokančiu ekspertu, patiriančiu mokymosi sėkmę, bei socialiai atsakinga asmenybe, gebančia realizuoti save gyvenime ir mylinčia savo šalį.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.