Sėkminga tarptautinė „eTwinning“ veikla Klaipėdos vaikų laisvalaikio centre

Jelena Osipkova
,
Klaipėdos vaikų laisvalaikio centro neformaliojo vaikų švietimo anglų kalbos mokytoja

Visi žinome, jog ir neįtikėtinos kelionės prasideda nuo pirmo žingsnio. Mums, Klaipėdos vaikų laisvalaikio centro klubo „Draugystė“ anglų kalbos būreliui „Happy English“, prieš šešerius metus tokiu pirmu žingsniu tapo noras susirasti draugų bendradarbiavimui ir smagioms kelionėms po mokymosi pasaulį įvairiuose Lietuvos kampeliuose bei visoje Europoje. Šiai dienai esame įgyvendinę jau 13 projektų, 5-iuose iš kurių jau esame apdovanoti nacionaliniais „eTwinning“ kokybės ženkleliais, o 2 iš kurių dar laukia įvertinimo šiais 2023 metais. Įgijome vertingos patirties burdami aplink save komandas, kurios, kaip ir mes, nori sumažinti atstumus, daugiau sužinoti apie skirtingų Europos šalių gyvenimą ir kultūrą, tobulėti informacinių komunikacinių technologijų srityje ir tiesiog mokytis linksmai. Šiais metais mūsų „eTwinning“ projektų geografija išsiplėtė jau iki 20 skirtingų šalių. Ar įsivaizduojate, kaip smagiai gyvename?

 

Dar vienas neabejotinas „eTwinning“ projektų privalumas mūsų akimis – jie visada yra originalūs, netikėti ir įdomūs, nes ugdymas per tokią projektinę veiklą grindžiamas eksperimentais ir praktinių įgūdžių lavinimu, iššūkių įveikimu. Tai, kokie gi buvo mūsų eksperimentai ir iššūkiai šiais mokslo metais?

 

Plačiąja prasme, kaip ir visiems „eTwinning“ bendruomenės nariams, tai buvo naujos Europos mokyklinio ugdymo platformos įveikimo metai. Persikraustyti niekada nėra lengva, o kai persikrausto bendruomenė, kurioje yra beveik milijonas narių, patys suprantate, kokio masto iššūkiu tai tampa. Bet visas kliūtis įveikėme ir naujoje platformoje įgyvendinome net 2 projektus, kuriems temą, beje, pasiūlė patys mokiniai, ir abu iš kurių, kas nėra nuostabu, buvo apie žaislus („Our Toys’ Stories“ su 1–3 klasių mokiniais ir „Adventures of Our Toys“ su 4–5 klasių mokiniais).

 

Kalbame apie šių metų ypatumus, todėl visų smagių iššūkių, neminėsime, nors, kaip suprantate, kiekviena kūrybinė užduotis visada kelia iššūkių, leidžia pasiekti daugiau ir pradėti tikėti savimi, ypač pirmokams, kurie dar net neturi anglų kalbos pamokų mokykloje. Kuo šie metai tapo ypatingi mūsų būrelio komandoms? Pasiekėme naują bendradarbiavimo lygį. Iki šiol bendradarbiavimą „eTwinning“ projektuose įgyvendindavome tarpusavyje (mūsų būrelio komandoje) ir su mūsų partneriais (iš kitų komandų). Šiais metais bendradarbiavimą projekte „Our Toys’ Stories“ praturtinome dviem integruotomis pamokomis su dailės būrelio mokiniais: kartu sukūrėme origami žaislus ir sudalyvavome bendrame žaidime, kurdami pokalbius anglų kalbą.

 

Projekte „Adventures of Our Toys“ bendradarbiavimą su kito būrelio mokiniais nusprendėme padaryti ilgalaikį, todėl pakvietėme atvirų vaikų erdvių mokinius suformuoti vieną bendrą komandą ir draugauti viso projekto metu. Ši draugystė mums labai pravertė, nes mokėmės vieni iš kitų, dalinomės idėjomis, sėmėmės patirties. Kartu įveikėme ir naują mums visiems Voki programėlę, kuri mums taip patiko, jog nusprendėme pristatyti ją ir mūsų centro klubų bendruomenėms, organizavę „eTwinning“ popietes, kuriose pasidalinome savo projektinės veiklos patirtimi ir rodėme mūsų sukurtą pranešimą apie darbą su Voki platforma.

 

Kadangi programėle pasidžiaugė ir kiti mūsų centro mokiniai, mielai dalinamės mūsų skaidrėmis ir su jumis. Linkime jums kūrybingų ir įdomių eksperimentų Voki platformoje ir „eTwinning“ projektinėje veikloje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.