Sėkmės nereikia laukti – reikia eiti jos link

Reda Markauskienė
,
anglų k./PU mokytoja, Kauno r. Ilgakiemio mokykla-darželis

Birželis yra laikas, kai mokykloje galima pasidžiaugti visų mokslo metų darbo rezultatais. Esu anglų kalbos mokytoja, o šiais metais kartu su dar dviem įstaigos mokytojomis baigiau Ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo persikvalifikavimo modulio studijas VDU Švietimo akademijoje, kurias finansavo ESF ir Kauno r. savivaldybė ir įgijau ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo mokytojo kvalifikaciją.

 

Nuolat ieškau įdomių ir prasmingų veiklų savo ugdytiniams. „eTwinning“ programa domiuosi jau keletą metų. Lankiau kursus, mokymus. Labiau įsigilinti padėjo „Erasmus+“ „Slieko” projekto, kurį įgyvendinome su Islandija, Ispanija ir Rumunija, partnerė rumunė Nicoletta Hustiuc, dabar jau „eTwinning“ ambasadorė savo šalyje.

 

Šiemet, kartu su pradinių klasių ir priešmokyklinio ugdymo ugdytiniais ir mokytojomis įsitraukėme į „eTwinning“ projektą „Kultūrinis Kaleidoskopas” (jo sumanytojos buvo Ana Vivod iš Serbijos ir Hacer Actuna iš Turkijos), kuriame aktyviai dalyvavo dvylikos šalių mokytojai. Jo metu sukurti bendri produktai: receptų knyga, dvi pasakos (jos publikuotos Europos mokyklų radijuje), interaktyvus žaidimas, virtuali piešinių galerija, organizuota daug nuotolinių susitikimų su kitų šalių vaikais ir mokytojais, susitikimų visai šeimai. Daug asmeninio laiko buvo paskirta bendravimui ir bendradarbiavimui, projektas padėjo patobulinti asmenines ir profesines kompetencijas. Mokinių tėvai džiaugėsi ir skatino tęsti panašaus pobūdžio ir kitokias projektines veiklas. Mokykla teikė paraišką ir buvo atrinkta dalyvauti „Erasmus+“ kontaktiniame seminare Dubline, į kurį delegavo mane – ir darbas, ir apdovanojimas viename.

 

Birželio 14–16 dienomis Dubline, Airijoje vyko „Erasmus+“ kontaktinis seminaras „Sharing Challenges and Successes around „Erasmus+“ Participation for those Working in the Field of Early Childhood Education and Care“ („Dalyvavimas programoje „Erasmus+“: pasidalijimas iššūkiais ir sėkmėmis ikimokyklinio ugdymo ir priežiūros srityje”), kuriame dalyvavau kartu su dar viena dalyve iš Lietuvos – projektų koordinatore Ieva Radzviliene iš Alytaus.

 

Seminaro tikslas – pasidalinti sėkmingo ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų ir darbuotojų dalyvavimo profesinio tobulėjimo ir partnerysčių projektų veiklose, kurias remia programa „Erasmus+“. Aptarti, kokie pokyčiai galėtų būti reikalingi, kad ikimokyklinio ugdymo atstovai galėtų visapusiškai dalyvauti „Erasmus+“ programos projektuose. Seminare dalyvius sveikino Frank Crummey (Léargas ) ir Teresa Heeney (ECI), o pranešimus skaitė (gyvai arba vaizdo konferencijos formatu) Géraldine Libreau (Europos komisija), Jana Hainsworth (Eurochild), Deirdre O’Brien (Léargas), Toby Wolfe, Sharon Skehill, Lisa Flaherty ir kiti.

 

Išgirstos mintys leidžia daryti išvadą, kad problemos ir iššūkiai daugelyje šalių yra panašūs. Ikimokyklinis ugdymas Europoje dar nesuteikia vienodų galimybių savo ugdytiniams ir darbuotojams. Nedidelė dalis įstaigų pasinaudoja „Erasmus+“ programos teikiamais privalumais dėl vykdomos veiklos formų, įstaigų statuso įvairovės, dėl kitų objektyvių ir subjektyvių priežasčių (kvalifikuotų darbuotojų trūkumo, informacijos ir pagalbos poreikio naujokams tarptautinėje veikloje, menkų užsienio kalbos įgūdžių ir / ar motyvacijos trūkumo ir pan.).

Seminare dalyvavo švietimo politikos atstovai, mokyklų vadovai, mokytojai praktikai: daug patirties projektinėje veikloje turintys ir dar visai naujai į ją įsilieję žmonės. Buvo naudinga pasidalinti įvairiapuse patirtimi, diskutuoti grupėse, išsakyti rūpesčius ir problemas, kartu aptarti stiprybes bei ieškoti racionalių išeičių. „Erasmus+“ programa, kurią finansuoja Europos komisija, 2021–2027 m. laikotarpiu skiria labai didelį dėmesį darbuotojų mobilumui kvalifikacijos kėlimo tikslais. Trys dienos – trumpas laikas kokybiškam ir atviram bendravimui, bet draugą ir partnerį susirasti tikrai galima. Susidraugavome su Maltos atstovais, kolege iš Alytaus. Numatėme bendradarbiavimo galimybes. Renginio organizatoriai (Airijos nacionalinė agentūra Leargas ir Early Childhood Ireland) nuostabūs. Padėjo visiems dalyviams jaustis komfortiškai, pasirūpino apgyvendinimu ir maitinimu. Lietuvos Švietimo mainų paramos fondas padengė kelionės ir draudimo išlaidas.

 

Naujai aplankytos vietos padeda praplėsti akiratį, tobulinti keliavimo, kalbos vartojimo įgūdžius, o sutikti žmonės praturtina idėjomis ateičiai. Kartais reikia išvykti iš savo šalies vien tam, kad suvoktum, kokie turtai slypi mūsų šalyje, mūsų kasdien lankomoje darbo vietoje, mumyse pačiuose. Kuo įvairesnes profesinio tobulėjimo formas patiriame, tuo labiau augame ir stiprėjame asmeninėje ir profesinėje srityje.

 

Projekto įgyvendinimui Europos Sąjunga suteikė finansinę paramą. Straipsnyje atspindėtas Dotacijos gavėjo(-jų) požiūris, o NA ir Europos Komisija nėra atsakingi už pateikiamos informacijos turinį.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.