Savanorystė saulėtoje Maljorkoje

Kol Lietuvoje lyja lietus, Šiaulių sporto gimnazijos mokiniai su mokytojomis rugsėjo 19–25 d. dalyvauja „Erasmus+“ strateginės partnerystės projekte „Būk savanoriu – pakeisk pasaulį!“ (angl. „Intercultural Volunteer Teenagers‘ Awareness“) saulėtoje Palmoje, IES Arxiduc Lluis Salvador vidurinio ugdymo ir profesinio mokymo mokykloje. Palma, miestas Ispanijoje, Balearų salose, Maljorkos salos pietvakariniame krante, prie Viduržemio jūros Palmos įlankos. Tai dar viena neįkainojama patirtis susipažįstant su Portugalijos, Danijos, Ispanijos mokiniais, jų mokytojais bei savanoriaujant Palmos mieste, Viduržemio jūros pakrantėje.

 

Kiekviena diena atnešė naujų patirčių, suteikė galimybę pažinti kraštą, tradicijas bei papročius, tobulinti ne tik anglų kalbos įgūdžius, bet ir bendradarbiaujant komandose dalyvauti debatuose. Pirma diena prasidėjo nuo inovatyvių aplinkos apsaugos savo šalyje pristatymų. Vėliau mokiniai debatuose diskutavo tema „Ar savanorystė suteikia daugiau naudos ar žalos?“ Mokyklos direktorė pasveikino visus atvykusius į saulėtą Palmos miestą bei pasidžiaugė, kad jauniems žmonėms yra aktuali savanorystė. Po pristatymų mokytojai buvo supažindinami su IES Arxiduc Lluis Salvador vidurinio ugdymo ir profesinio mokymo mokyklos turima materialine baze.

 

Kita diena buvo kupina neišdildomų įspūdžių, kadangi mokiniai su savo mokytojais savanoriavo valant paplūdimį bei rūšiuojant šiukšles. Šios dienos iššūkis buvo „Nieko nepalikite paplūdimyje, išskyrus savo pėdsakus“. Pasiskirstę grupelėmis visi ėmėsi darbo. Paplūdimio valymo metu daugiausia buvo surinkta maisto pakuočių, plastikinių šiaudelių, plastikinio vyniojimo popieriaus, butelių, vienkartinių kavos puodelių dangtelių, plastikinių maišelių bei lėkščių, cigarečių nuorūkų. Gera buvo matyti aplinkinių žmonių dėkingus žvilgsnius bei jaunų žmonių entuziazmą atliekant šį darbą. Ši diena baigėsi „Aula del Mar“ jūrinės aplinkos aiškinimo centre, kur mokiniai buvo supažindinami su šiukšlių klasifikacija, aplinkosauginio švietimo tikslais ir uždaviniais.

 

Šioje kelionėje mokiniai ir mokytojai turėjo galimybę susipažinti su Maljorkos istorija, tradicijomis, pasivaikščioti po Palmos senamiestį.

 

Kita diena buvo įdomi tuo, kad į kelionę leidomės mediniu traukinuku, kuris vežė į kalnų miestelius – Soller ir Puerto de Soller. Visi projekto dalyviai turėjo užduotį – reikėjo fiksuoti gražiausius gamtos vaizdus. Įdomiausia tai, kad mūsų moksleiviai paveikslavo kalnus bei smaragdinės spalvos jūrą, kurios tikrovišką spalvą perteikti mobiliaisiais telefonais nelabai pavyko.

 

Paskutinė kelionės diena buvo pati sudėtingiausia, kadangi suradus tiek naujų draugų, nebus lengva išsiskirti. Visų projekte dalyvavusių šalių mokytojai aptarė užduotis, kurias turės atlikti prieš atvykstant į Lietuvą, o tuo tarpu mokiniai mokėsi ispanų kalbos sąvokų. Atsisveikinimo vakare tradicinius ispanų liaudies šokius bei instrumentus pristatė šokių grupė „Ball de bot”. Šios grupės šokėjai ne tik rodė savo programą, bet kvietė visus dalyvius į rato vidurį. Po linksmybių buvo įteikiami sertifikatai, aptarti per savaitę nuveikti darbai. Diskutuodami su mokiniais priėjome prie vieningos nuomonės, kad „Erasmus+“ projektai – tai pamokos, kurios padeda žiūrėti į gyvenimą labai išmintingai ir brandžiai, o tuo labiau, kad šio projekto tema yra savanorystė, kuri teikia supratimą, kad egzistuoja pamatiniai ir labai paprasti gyvenimo dalykai – dėkingas žvilgsnis, dėkingo žmogaus akys, ir tai yra tikra dovana.

 

Šiaulių sporto g-jos inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *