Sausio neužmirštuolės

Roma Rudienė, Rena Šimkuvienė
,
mokytojos

Sausio 12–16 d. „Saulėtekio“ progimnazijos penktokai dalyvavo trumpalaikiame integruotame patyriminiame su STEAM veiklomis susijusiame projekte „Sausio neužmirštuolės“. Jo metu glaudžiai bendradarbiavo matematikos, istorijos, lietuvių kalbos, technologijų, žmogaus saugos mokytojos ir Akmenės rajono savivaldybės viešosios bibliotekos darbuotojos.

 

Penktokai matematikos mokosi srautais, tad II srauto mokinukai mokėsi mokykloje, daug skaičiavo, diskutavo, sužinojo ir išmoko. O I srauto mokiniams matematikos pamoka vyko Akmenės rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje. Mokinius pasitiko skaitytojų aptarnavimo-informacijos skyriaus vaikų erdvės bibliotekininkė Dalia Jencienė ir papasakojo apie Sausio 13-osios įvykius. Bibliotekoje teko rimtai pasidarbuoti ir atlikti nemažai matematinių užduočių. Teisingai išsprendę lygtis mokiniai atsakymuose rado NEUŽMIRŠTUOLĘ. Pamoką užbaigė išlankstę taikos balandžius, tik ne baltus, o valstybinės vėliavos spalvų, ir kiekvienas susimąstė, ką reiškia šie du simboliai.

 

Grįžę į istorijos pamoką penktokai prisiminė tragiškus Sausio 13-osios įvykius. Aptarė kruvinųjų įvykių eigą, kalbino senelius ir tėvelius, žiūrėjo filmuotą medžiagą, dalijosi įspūdžiais, prisiminimais. Kiekvienas išsikirpo neužmirštuolės žiedą ir juo pasipuošė Sausio 13-ąją.

Mokydamiesi lietuvių kalbos penktokai aiškinosi „Kodėl būtent neužmirštuolės – Sausio 13-osios simbolis?“ Mokiniai skaitė legendas, žiūrėjo dokumentinius įrašus, kūrė akrostichą, pasakojimą. Baigdami darbus rado ir atsakymą. Šis simbolis iškalbingas – užmeti akį ir tarsi išgirsti: „Neužmiršk, kodėl esi laisvas“. O laisvė įpareigoja. Tad penktokai pasižadėjo gerai mokėti savo gimtąją kalbą ir kurdami tekstą „Sausio neužmirštuolės“ stengėsi pavartoti kuo daugiau sudėtingos rašybos žodžių, juos įsiminti, kad ir ateityje rašytų taisyklingiau.

 

Kartu su žmogaus saugos mokytoja mokiniai pakartojo gautą informaciją apie Sausio 13-osios įvykius, padėjusius iškovoti Laisvę, o tada išradingai atliko visas užduotis, padedančias įsiminti sąvokas, susiejo jas su žmonių saugumu, sukūrė atminimo žvakutes Laisvės gynėjams.

Aktualizuojant žinias ir gebėjimus technologijų pamokose prireikė programavimo žinių. Programuodami „Micro:bit“ kompiuteriuką ir prijungę prie jo 3 elektros grandines, išradingieji penktokai sukūrė ir išbandė žaidimą „Neužmirštuolė“.

 

Ačiū mokytojoms R. Rudienei, L. Chlystovai, G. Sudarienei, R. Šimkuvienei, Z. Kurpiuvienei, A. Kazlauskienei, I. Giedraitytei už įdomias ir įtraukiančias veiklas, kurių metu mokiniai ne tik pakartojo žinomus faktus, bet ir juos suvokė iš naujo, įprasmino ir įsiminė ilgam.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.