Šarkų pasakos

Metų sandūroje verta truputį atsigręžti ir apmąstyti bei įvertinti ryškiausius praėjusių metų darbus. Vienas tokių – Klaipėdos miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų auklėtojų metodinio būrelio meninis-kūrybinis projektas „Šarkų pasakos“ pagal Ramutės Skučaitės eilėraščius vaikams. Projekto idėjos autorės ir iniciatorės esame mes, Klaipėdos lopšelio-darželio „Nykštukas“ neformaliojo ugdymo pedagogė Romualda Poškienė ir ištikima pagalbininkė bei režisūrinių sprendimų autorė Dagna Volkovaitė, Klaipėdos lopšelio-darželio „Puriena“ neformaliojo ugdymo pedagogė.

 

Projektas neįprastas ir unikalus tuo, kad jo dalyviais tapo ne vaikai, o Klaipėdos ikimokyklinių įstaigų – lopšelių-darželių „Puriena“, „Pušaitė“, „Nykštukas“, „Šaltinėlis“, „Žuvėdra“, „Versmė“, „Žemuogėlė“, „Pagrandukas“, „Pumpurėlis“, „Vyturėlis“, „Giliukas“, „Vėrinėlis“, „Šaltinėlio“ mokyklos-darželio, Regos ugdymo centro pedagogės. Šiuo projektu buvo siekiama skatinti ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogus išreikšti save ir kurti, imtis meninių ieškojimų, patirti sėkmės jausmą, bandant savo kaip atlikėjo galias; plėtoti Klaipėdos miesto ikimokyklinių įstaigų bendradarbiavimą.

 

Reikia pastebėti, kad pedagogės puikiai susitvarkė su kūrybinėmis užduotimis, demonstravo savo išradingumą ir meistriškumą, gamindamos lėles, pačios bandė įvairius režisūrinio sprendimo variantus ir t. t.
Taigi, atlikėjos – pedagogės, o žiūrovai, aišku, vaikai. Pasirodymą stebėjo ne tik daugumos Klaipėdos lopšelių-darželių auklėtiniai, spektaklis buvo parodytas ir Klaipėdos miesto savivaldybės viešosios bibliotekos Pempininkų filialo vaikų centre „Gerviukas“, kur drauge pristatyta ir pedagogių – projekto dalyvių – bei vaikų kūrybinių darbelių paroda „Paukščiai išskrenda“. Spektaklį stebėjo ir miesto gyventojai Klaipėdos apskrities viešojoje Ievos Simonaitytės bibliotekoje.

 

Stebint mažųjų (taip pat ir didžiųjų) žiūrovų veidelius, klausantis puikių R. Skučaitės eilėraščių, tapo aišku, kad sumanymas pasiteisino, buvo įdomus ir naudingas ne tik vaikams, bet ir pačioms projekto dalyvėms. Dalyvavimas šiame projekte ne tik dar labiau suartino teatrine pakraipa dirbančias pedagoges, bet ir paskatino jas imtis naujų meninių ieškojimų, o vaidyba, buvimas scenoje suteikė platesnį suvokimą apie vaiko parengimą kūrybiniams išbandymams.

 

Romualda POŠKIENĖ
Klaipėdos l.-d. „Nykštukas“ neformaliojo ugdymo pedagogė
Dagna VOLKOVAITĖ
Klaipėdos l.-d. „Puriena“ neformaliojo ugdymo pedagogė

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (3)