Respublikinis STEAM projektas „Kaip parašyti kitaip?“

Virginija Grišiuvienė, Loreta Kondratavičienė
,
Šiaulių l.-d. „Žirniukas“ priešmokyklinio ugdymo pedagogės

Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo procese visoje šalyje vis dažniau plėtojamos STEAM veiklos. Pedagogai ne tik įgyja, kaupia, dalijasi savo patirtimi, bet ir mokosi vieni iš kitų. Šiaulių lopšelyje-darželyje „Žirniukas“ jau kelerius metus vyksta nuoseklus, planingas STEAM veiklų integravimas į kasdienes veiklas, projektus, kurie vyksta grupėse, lauke, „Atradimų laboratorijoje“, kitose erdvėse. Čia aktyviai dalyvauja ne tik vaikai ir pedagogai, bet ir visa įstaigos bendruomenė.

Siekdami paminėti Lietuvos valstybines šventes – Vasario 16-ąją ir Kovo 11-ąją – skatiname vaikus domėtis savo gimtąja kalba, tobuliname gebėjimus suvokti mokėjimo rašyti ir skaityti teikiamas galimybes. Todėl ir šalies ikimokyklinių įstaigų pedagogus pakvietėme dalyvauti respublikiniame STEAM projekte „Kaip parašyti kitaip?“, kurio tikslas – integruojant STEAM į ugdymą, sudaryti galimybes vaikams aktyviai tyrinėti pasaulį, padedant suprasti, kad informaciją galima perduoti piešiniais, ženklais, įvairiais rašmenimis ir raidėmis… Projekte dalyvavo daugiau kaip 150 šalies pedagogų, kurie dalijosi idėjomis ir vaikų veiklomis. Jose atsispindėjo visi STEAM akronimai: buvo atliekami bandymai su sniegu, ledu, spalvomis, krakmolu, „Skittles“ saldainiais, kruopomis ir kitomis artimos aplinkos medžiagomis. Panaudojant įvairias technologijas, tokias kaip interaktyvioji lenta, planšetės, šviesos stalai, prožektoriai, kompiuteriai, raštas buvo skenuojamas QR kodais, surandamos parašytos raidės, jos atkartojamos, perskaitomi žodžiai ir pan. Rašto „inžinerijai“ itin dažnai pedagogai ir vaikai naudojo įvairius konstruktorius, gamtinę medžiagą, antrines žaliavas. Meno srities veiklose eksperimentuota spalvomis, keleto medžiagų jungimu tarpusavyje, pvz.: kiaušinių padėklai susmulkinami ir sumaišomi su vandeniu ir klijais, o iš gautos masės lipdomos raidės, jos spalvinamos, iš jų sudarinėjami žodžiai…

 

Itin dažnai STEAM veiklose įmanoma ir tikslinga integruoti ir formuoti vaikų matematinius vaizdinius, atliekant įvairius matavimus, skaičiavimus, spėjimus: kiek kaladėlių reikės sukonstruoti raidei, kuri aukštesnė už kėdutę, kuris žodis ilgesnis, nors reiškia tą patį (skirtingo dydžio konstruktoriai) ir pan. Per projektą pedagogai taikė inovatyvius būdus formuojant mokymosi aplinką ir plėtojant ugdytinių pasiekimus STEAM srityje, dalijosi idėjomis, kurios praplėtė dalyvių kompetencijas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.