Respublikinis kalbos ugdymo projektas „Seku gražiausią pasaką“

Viktorija Jurkėnaitė
,
Anykščių l.-d. „Žilvitis“ logopedė metodininkė
Raimonda Kirvėlienė
,
Anykščių r. Svėdasų J. Tumo-Vaižganto g-jos logopedė ekspertė

Manau, kad žmonės būtų laimingesni gavę lėlių ir pasakų knygelių.

A. Lindgren

 

Pasakos – tai vaikystės prisiminimas, siejamas su geromis emocijomis. Šios magiškos istorijos ne tik padeda geriau užmigti, bet ir daro teigiamą poveikį vaiko raidai bei jo ryšiui su tėvais ir pedagogais. Pasakos lavina vaiko vaizduotę, padeda pažinti aplinką, susipažinti su gyvenimiškomis situacijomis. Pasakos ugdo vertybes, padeda atpažinti gėrį ir blogį, padeda plėsti žodyną, išmokti taisyklingai artikuliuoti žodžius, pasakoti rišliais sakiniais.

 

Pastebėję, kad „gyva“ knyga, vaikiškos pasakos jau pamažu traukiasi iš mūsų gyvenimo, nutarėme suburti respublikos pedagogus ir jų mažuosius ugdytinius kartu skaityti, mokytis ir patirti gerų emocijų. Tam tikslui mes, Anykščių r. Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos logopedė Raimonda Kirvėlienė, Anykščių lopšelio-darželio „Žilvitis“ logopedė Viktorija Jurkėnaitė ir Anykščių švietimo pagalbos tarnyba, parengėme respublikinį priešmokyklinio amžiaus vaikų ir 1–4 klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, virtualų kalbos ugdymo projektą „Seku gražiausią pasaką“. Šio projekto tikslas – ugdyti vaikų sakytinės kalbos ir kūrybiškumo kompetencijas, atliekant pasirinktų perskaitytų / išklausytų pasakų analizę.

Projektas vyko sausio–kovo mėnesiais. Pirmiausia mokytojai, švietimo pagalbos specialistai kartu su vaikais / mokiniais skaitė, klausėsi įvairių pasakų įrašų ir išsirinko jiems labiausiai patikusią. Vaikai, padedant pedagogams, pasirinktą pasaką analizavo, mokėsi žodžiu nuosekliai atkurti įvykių seką, apibūdinti veikėjus bei suvaidinti. Paskutiniame projekto etape ugdytiniai pasirinktomis dailės technikomis iliustravo mėgstamiausios pasakos veikėjus bei siužetus.

 

Gražiausius ir įdomiausius ugdytinių darbus jų mokytojai įdėjo uždaroje Facebook grupėje „Seku gražiausią pasaką“. Iš viso sulaukėme 168 vaikų piešinių iš 25 Lietuvos miestų ir rajonų (Šilutės, Šiaulių, Panevėžio, Anykščių, Klaipėdos, Kauno, Telšių, Kelmės, Akmenės, Ventos, Varėnos, Rokiškio, Vilkaviškio, Marijampolės, Šeduvos, Jurbarko, Ignalinos, Trakų, Visagino, Naujosios Akmenės, Alytaus, Vilniaus, Utenos, Pasvalio, Jonavos) įvairių ugdymo įstaigų. Projektinių darbų vertinimo komisija džiaugėsi dalyvių darbais ir iš kiekvienos amžiaus grupės atrinko originaliausius, kūrybiškiausius, estetiškiausius darbus.

Projekte dalyvavę mokytojai, švietimo pagalbos specialistai pastebėjo, kad vaikams vis dar rūpi pasakos, jos tarsi sielos maistas, kurio vaikams labai reikia. Klausydamiesi pasakų, vaikai po truputį auga ir bręsta kaip įdomūs, jautrūs pašnekovai. Todėl linkime ir toliau bendrauti su knyga bei nepamiršti stebuklingų žodžių: „Pasaka, pasakėle, tu ateik nors valandėlei…“

 

Nuoširdžiai dėkojame visiems pedagogams ir jų ugdytiniams už aktyvų dalyvavimą respublikiniame kalbos ugdymo projekte „Seku gražiausią pasaką“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.