Rengiant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą pasitelkti ir išoriniai ekspertai

Dėl prioritetinės „Tūkstantmečio mokyklų“ programos modelio detalizavimo ir jo įgyvendinimo Švietimo, mokslo ir sporto ministerija tarsis su išoriniais ekspertais, kurie susirinko į pirmąjį susitikimą.

 

Vyriausybės programos priemonių plane numatytas projektas „Visiems prieinama gera mokykla ir šiuolaikinis ugdymo turinys: Pažangos programa „Tūkstantmečio mokyklos“ yra vienas prioritetinių. Šia programa siekiama užtikrinti, kad šiuolaikinio ugdymo infrastruktūra ir geriausia ugdymo praktika būtų prieinama visiems Lietuvos vaikams.

 

Artūro Žuko nuotr.

„Nepriklausomai nuo to, kur gyvena, didmiestyje ar mažame miestelyje, kiekvienas mokinys turi turėti galimybę eksperimentuoti laboratorijose, išbandyti įvairius būrelius, susipažinti su naujausiomis technologijomis. Mokyklos turi tapti ugdymo pokyčių katalizatoriais. Manome, kad tai padės mažinti ugdymo skirtumus tarp miestų ir rajonų“, – sakė švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė.

 

Programos esminiai principai jau buvo pristatyti savivaldybių merams. „Su kiekviena savivaldybe įsivertinsime jos situaciją, tuomet susitarsime dėl ugdymo kokybės gerinimo krypčių, kurios atskirose savivaldybėse gali būti skirtingos. Numatome, kad per 4 metus ši programa aprėps 80 proc. savivaldybių. Nustatysime kriterijus, pagal kuriuos savivaldybės galės pretenduoti dalyvauti „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje. Todėl jau dabar raginu savivaldybes peržiūrėti savo mokyklų ugdymo kokybės stiprinimo planus“, – sakė ministrė J. Šiugždinienė.

 

Viceministras Ramūnas Skaudžius pažymėjo, kad programos įgyvendinimo kryptis yra  aiški, belieka išgryninti atskirus jos elementus, sutarti dėl atrankos kriterijų, paramos paketo savivaldybėms priemonių.

 

„Norisi žvilgsnio iš šalies. Todėl pasitelkėme patyrusius, skirtingus požiūrius turinčius švietimo  ekspertus, kurie padės šią programą įvertinti įvairiais kampais“, – sakė R. Skaudžius.

„Tūkstantmečio mokyklos“ padės mažinti atskirtį tarp miesto ir kaimo mokinių pasiekimų bei koncentruotis į mokytojų darbo sąlygų gerinimą, o tai yra pirmo būtinumo darbai, siekiant pagrindinio tikslo – vienodai kokybiško išsilavinimo visiems Lietuvos vaikams. Ši programa padės konsoliduoti mokyklų tinklą, pagerinti ugdymo rezultatus, pedagoginių darbuotojų darbo sąlygas.

 

Ministrė pažymėjo, kad dėl „Tūkstantmečio mokyklų“ programos pradėtos derybos su Europos Komisija dėl galimo finansavimo Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (RRF) lėšomis.  Detalesnę „Tūkstantmečio mokyklų“ programą planuojama pateikti iki gegužės mėnesio.

 

Į ekspertų darbo tarybą pakviesti šie švietimo ir vadybos srities specialistai:

Vaidas Bacys – švietimo bendruomenei gerai žinomas pedagogas, ilgametis švietimo ekspertas, buvęs švietimo ir mokslo viceministras, Šiaulių r. Dubysos Aukštupio mokyklos direktorius.

Kęstutis Jovaišas – švietimo ekspertas, sertifikuotas projektų valdymo ekspertas, dalyvavęs rengiant „Geros mokyklos koncepciją“, švietimo kokybės stebėsenos, švietimo įstaigų tinklo pertvarkos sistemas ir daugelį kitų reikšmingų švietimo projektų.

Unė Kaunaitė – švietimo studijų magistrą apsigynusi Kembridžo universitete, dirbusi projektų vadove programoje „Kurk Lietuvai“, buvusi premjero patarėja švietimo klausimais, rašytoja.

Aušra Kurienė – psichologė, vaikų ir paauglių psichoterapeutė, „Paramos vaikams centro“ įkūrėja ir vadovė, Vilniaus universiteto podiplominių studijų programų dėstytoja, knygų autorė, pozityvios tėvystės idėjų skleidėja, kartu su kolegomis įgyvendinanti smurto prieš vaikus prevencijos ir intervencijos, tėvystės įgūdžių mokymo, vaikų ir paauglių psichologinių krizių prevencijos programas.

Vladas Lašas – verslininkas ir mokslininkas, už socialiai skaidrų ir atsakingą verslą apdovanotas Nobelio taikos premijos laureatų įkurto Verslo taikos fondo premija, aukščiausiu verslininkų įvertinimu pasaulyje. Jis taip pat yra Valstybės pažangos tarybos, Vytauto Didžiojo universiteto tarybos, Globalios Lietuvos lyderių tarybos narys, inovacijų, technologijų, startuolių mentorius, rėmėjas ir investuotojas.

Andrius Pelegrimas – privačios mokyklos „Herojus“ įkūrėjas ir vadovas, VDU Lietuvos istorijos magistras, baigęs Vanderbilto universitetą JAV, 12 metų dirbęs vadovu JAV korporacijoje, kuriančioje ir leidžiančioje knygas bei aplikacijas, skirtas lavinti vaikų skaitymo įgūdžius, emocinį intelektą, mokyti tėvus ugdymo principų.

Eglė Pranckūnienė – ilgametė švietimo ekspertė, kūrybinga inovatorė, „Mokyklų tobulinimo centro“ viena iš steigėjų ir jo vadovė, programos „Renkuosi mokyti!“ koordinatorė.

Arminas Varanauskas – asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ vadovas, buvęs švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėjas, iniciatyvus daugelio švietimo projektų dalyvis.

Dainius Žvirdauskas – KTU inžinerijos licėjaus vadovas, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentas, aktyviai dalyvaujantis įvairiose ministerijos darbo grupėse.

Su išsamia švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbotvarke 2021–2024 metams galite susipažinti svetainėje www.vienodastartas.lt

 

ŠMSM inf.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.