REFLECTUS FORUMAS 2021: „Reflektyvus mokymas(is): kai teorija tampa praktika“

Reflectus kviečia visus mokytojus, mokyklų vadovus ir administraciją į pirmąjį nemokamą Reflectus Forumą, kuris vyks balandžio 27 d. 12 val. nuotoliniu būdu. Renginio metu pranešėjai dalysis savo tyrimais, istorijomis ir patirtimis, kas gi iš tikro vyksta mokyklos bendruomenėje, kai reflektyvus mokymas(is) tampa kasdiene praktika.

 

Reflectus forumo 2021 pranešimai:

1. Asmeninės teorijos kūrimo procesas: sistemingos refleksijos nauda moksleiviui, mokytojui ir mokyklos bendruomenei. (Prof. dr. Remigijus Bubnys, psichologijos mokytojas)

Pranešimo metu aptariamas asmeninės teorijos kūrimo procesas, derinant teorines žinias ir praktinę patirtį, mokantis iš savo ir kitų patirties. Pagrindžiamas reflektyvaus mokymosi procesas, kuriant ir puoselėjant reflektavimo kultūrą mokykloje. Pristatomi naujausi tyrimai įrodantys reflektavimo reikšmę ir naudą moksleiviui, mokytojui ir mokyklos bendruomenei.

 

2. Kaip laisvosios mokyklos modelyje matuojama asmeninė moksleivių ūgtis? (Julija Glinskė, Laisvosios mokyklos modelio „Forvardas“ bendrakūrėja, Reflectus autorė)

Laisvojoje mokykloje „Forvardas“ yra naudojamas susikurtas įrankis moksleivių bendrųjų kompetencijų (įsi)vertinimui „Laiptai“. Šis įrankis tampa individualios, nuoseklios, struktūruotos, ilgalaikės moksleivio refleksijos pagrindu, kurios duomenys naudojami asmeninės moksleivio ūgties matavimui. Julija savo pranešime pasidalys, kaip tai veikia praktikoje.

 

3. Grįžtamasis ryšys, kaip tiltas lygiaverčiam asmens ir asmens susitikimui (Gytis Valatka, mokytojas, lektorius, patyriminių žygių organizatorius)

Mokytojas ugdymo procese turi vieną esminių ir svarbių ginklų galią. Kaip mokinio grįžtamasis ryšys padeda mokytojui tapti lygiaverčiu ugdymo proceso dalyviu? Kodėl svarbus šis „įsižeminimas“? Ką šis lygiavertis santykis duoda ugdymo procesui?

 

4. Mokytojo savirefleksija: kodėl tie, kuriems norime padėti, kartais virsta mūsų priešais? (Gabrielė Rimkutė, Reflectus lektorė ir mokymų koordinatorė)

Situacijose, kai mokiniui nepavyksta patenkinti savo poreikių, neretai skauda ne tik jam, bet ir mokytojui. Kad galėtume empatiškai sureaguoti į iššūkių keliantį mokinio elgesį, visų pirma turime suprasti ir atjausti save. Šis pranešimas kvietimas patyrinėti ir normalizuoti procesus, kurie vyksta mokytojo viduje, kai jis susiduria su nepatogiu mokinių elgesiu.

 

5. Refleksija būdas sportininkui treniruoti smegenis (Rūta Sudakovienė, trenerė, mokytoja)

Sportiniai pasiekimai, atrodo, paremti fiziškumu, tačiau jeigu pažvelgiame giliau, pamatome, jog už visko slepiasi psichologinis sportininko ir pasirengimas, trenerio ir auklėtinio tarpusavio komunikacija ir supratimas. Refleksija yra puiki priemonė ugdyti šiuos įgūdžius, išlaikyti tvirtą tarpusavio ryšį tarp sportininko ir trenerio bei individualizuoti planus ir strategijas. Smegenys treniruoja raumenis, o raumenys treniruoja smegenis, todėl nepamirškime dirbti dvipuse kryptimi!

 

6. Inovacijos švietime kokių jų reikės ateityje? (Agnė Motiejūnė, programos „Renkuosi mokyti!“ vadovė)

Inovacijos švietime tampa vis dažniau sutinkamu žodžių junginiu ar tai reiškia, kad ir mokytojas (-a) turi būti inovatyvus (-i)? Jei taip, ką reiškia būti inovatyviu (-ia) bei padedančiu (-ia) mokiniams kelti koją į nežinomą rytojų ir kokių įrankių tam reikia? Pranešime, remiantis „Renkuosi mokyti!“ ir tarptautinio tinklo „Teach for all“ patirtimi ir analize, bus pristatomos įžvalgos padedančios suprasti, kokių inovacijų švietime iš mokytojų tikimasi šiandien tam, kad būtų ugdoma mokinių karta atliepsianti tai, ko labiausiai reikės jau rytoj.

 

7. Refleksija ryšiu grįstas mokymas(is) (Vaiva Stanionė, Reflectus lektorė)

Galvojant apie artėjantį pirmąjį Reflectus forumą, mintyse peržvelgiau visą savo darbo Reflectus komandoje patirtį ir išgirstas istorijas iš įvairių ilgalaikių programų dalyvių, įvairius atvirus pasidalijimus, savo klausimus mokytojams, kurie padėdavo įžvelgti ir akcentuoti jų patirtį, jų konkrečius veiksmus keliaujant šią refleksijos kelionę su mokiniais. Iškilo vienintelis sakinys: jog refleksija tai ryšiu grįstas mokymasis. Ir mokymas. Bet pirmiausia ryšiu. Jog ryšys čia svarbiausias. Esminis. Be jo tvari refleksija negalima, sunkiai įmanoma. Apie tai ir norėsiu pasidalinti.

 

8. Kaip prisijaukinti slibiną pavadinimu technologijos? (Monika Katkutė, Startuolio Teachers Lead Tech įkūrėja)

Technologijos buvo yra ir bus mūsų kasdienybės dalis, kodėl jų taip bijome švietimo sistemoje ir kaip technologijų „slibiną“ paversti stipriausiu palydovų kuriant šiuolaikišką mokymosi patirtį klasėje.

 

9. Mokytojų, naudojančių Reflectus sistemą, pasidalijimas patirtimi (Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija; Telšių r. Luokės Vytauto Kleivos gimnazija; Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla; Žiežmarių gimnazija).

 

10. Mokyklos vadovų, naudojančių Reflectus sistemą, pasidalijimas patirtimi (Tauragės „Šaltinių“ progimnazija; Radviliškio Vaižganto progimnazija).

 

11. Apie refleksijos ir grįžtamojo ryšio procesus iš pirmų lūpų: moksleivių pasidalijimas patirtimi 

 

Būtina REGISTRACIJA iki balandžio 26 d.

Renginio trukmė: 12:00 val. – 17:00 val.

Renginys nemokamas.

Dėl pažymų: dalyviai turės galimybę gauti pažymą, patvirtinančią dalyvavimą renginyje. Bendradarbiaujame su Klaipėdos pedagogų švietimo ir kultūros centru.

 

Lauksime visų prisijungiant prie pirmojo Reflectus Forumo! Dalyvių skaičius neribojamas.

 

Organizatorių inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.