QR kodai mažųjų ugdyme

Jurgita Morkūnaitė-Utkienė
,
ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Išmaniosios technologijos yra mūsų gyvenimo dalis. Taip pat ir šiuolaikinio ugdymo proceso be jų nebeįsivaizduojame. Užduotis ikimokyklinio ugdymo mokytojams – atsižvelgiant į ugdytinių amžių, parinkti tinkamą išmanųjį turinį.

 

Mano ugdytiniai yra 3–4 metų amžiaus. Šiems vaikams technologijos, išmanieji įrenginiai nėra naujovė ar išradimas, o natūrali kasdienybė, kuri neatsiejama nuo ateities. Rekomenduojama ekranų turinį kontroliuoti, o laiką – riboti. Mokslininkų manymu, vaikai iki 1,5–2 m. neturėtų naudotis jokiais ekraną turinčiais prietaisais, o ikimokyklinio amžiaus (2–5 m.) vaikams prie ekranų per dieną rekomenduojama praleisti ne daugiau kaip 30 min. – 1 val.

 

Pastebėjau, kad šio amžiaus ugdytiniams dažnai sunku ilgesniam laikui sutelkti dėmesį ryto ratelyje, išklausyti pateikiamą informaciją. Išbandžiau įvairių būdų, padedančių užtikrinti ugdymo turinio įsisavinimo patrauklumą, žaismingumą. Vienas iš pasiteisinusių ir vaikus sudominusių būdų – QR kodų panaudojimas. Atsižvelgiat į veiklos uždavinius, užkoduojami paveikslėliai, vaizdai, pasakojimai, įvairūs garsai, dainelės, užduotys.

 

Galima kodus įrėminti patraukliuose vaikams rėmeliuose, juos ,,apgyvendinti“ vis kitose grupės vietose, erdvėse. Vaikams pasiūloma tapti kodų detektyvais, juos surasti ir išsiaiškinti, ką jie slepia. Galima vaikus suskirstyti komandomis, kapitonas – mokytojas. Taip ugdomas bendravimas ir bendradarbiavimas su bendraamžiais ir suaugusiais, iniciatyvumas ir atkaklumas, savireguliacija ir savikontrolė, mokėjimas mokytis, aplinkos pažinimas, sakytinė kalba.

 

 

Ši veikla, žinoma, sukelia šiek tiek šurmulio, juk atradimo džiaugsmą, netikėtumo efektą vaikai išgyvena emocionaliai, įvairiais šūksniais, plojimais. Tačiau nereikia to bijoti, prisiminkime suomių patarlę: ,,Kas išmokstama be džiaugsmo, tas ir pamirštama be liūdesio“. Pasijuokę, vaikai geba susikaupti, nurimti, išlaikyti dėmesį, laukdami kitos koduotės iššifravimo. Pasinaudojus skaitmenine QR kodų informacija, vaikams pasiūloma, įgytas žinias, pritaikyti praktiškai. Vaikai noriai išbando tiriamąsias-pažintines, menines-kūrybines veiklas, drąsiai eksperimentuoja.

 

Darbas su QR kodais paįvairina ugdymo procesą, įtraukia ir sudomina ugdytinius. Vaikai patiria teigiamų emocijų, jausmų, netikėtumo džiaugsmą. Informacija įsisavinama lengviau, jei pateikiama patrauklia vaikams forma.

 

Šaltiniai:

https://www.fsf.vu.lt/naujienos/fakulteto-ivykiai/2971-ekranu-laikas-vaikams-specialistu-rekomendacijos

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.