Projekto „Protingas vartojimas prasideda ankstyvajame amžiuje“ partnerių susitikimas Lenkijoje

Irma Žilinskienė
,
Kauno lopšelio-darželio „Ežiukas“ direktorė

Paskutinį mobilumą ir baigiamąjį „Erasmus+“ projekto „Protingas vartojimas prasideda ankstyvajame amžiuje“ susitikimą surengė mūsų partneriai iš Lenkijos, Szkola Podstawowa im. Kard. Karola Wojtyly w Chynowej. 2022 m spalio 17–21 d. Baigiamajame projekto etape buvo kalbama apie sveiką gyvenimo būdas ir tausojantį požiūrį į aplinką. Projekto partneriai diskutavo ir pristatė savo ugdymo įstaigose vykdomas veiklas. Visi dalyviai akcentavo, kad vaikai nuo pat gimimo nesąmoningai tyrinėja ir pažįsta juos supančią aplinką, mokosi joje pritapti. Vaikui augant, aplinka atsiveria vis plačiau ir labai svarbu, kad suaugusieji padėtų vaikui patirti pažinimo džiaugsmą bei ugdytų pagarbą aplinkai, atsakomybę už jos išsaugojimą. Šiame ekologinio ugdymo procese labai svarbu perteikti vaikams žmogaus ir gamtos ryšio svarbą, ugdyti darnaus vystymosi ir tvaraus vartojimo vertybes. Susitikimo metu lopšelio-darželio „Ežiukas“ direktorė Irma Žilinskienė su projekto partneriais pasidalino įspūdžiais bei įžvalgomis iš Vokietijoje vykusios konferencijos „Erasmus+ ekologiškas mobilumas + ekologiškos mokyklos“ (2022 m. gegužės 4–6 d.). Šioje žaliojoje konferencijoje, kurioje dalyvavo daugiau kaip 230 dalyvių iš 23 šalių, buvo nagrinėjamas klausimas, kaip „Erasmus+“ projektai gali dar labiau paskatinti darnaus vystymosi ugdymą mokyklose. Paskutinio mobilumo metu visi partneriai buvo aktyviai įsitraukę į tarptautinį komandinį darbą, kūrybines dirbtuves.

 

Džiaugiamės, kad įgyvendintos projekto veiklos yra puikus tramplinas mūsų ugdytiniams bei visai lopšelio-darželio „Ežiukas“ bendruomenei labiau įsisąmoninti tvarumo, klimato kaitos ir aplinkosaugos temas bei įgyti kompetencijų, kaip gyventi tvarioje ir išteklius taupančioje visuomenėje ir ekonomikoje.

 

Projektas baigėsi, mūsų pedagogai grįžo kupini idėjų ir planų, kaip „Žaliojo kurso“ iššūkius ir toliau spręsti ugdymo procese, kaip pasitelkiant kūrybiškumą bei ir novatoriškus būdus, integruoti tvarumo koncepciją į ugdymo procesą ir mokymo(si) programas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.