Projekto „Protingas vartojimas prasideda ankstyvajame amžiuje“ dalyviai susitiko Lietuvoje

Spalio 26–30 d. Kauno lopšelio-darželio „Ežiukas“ bendruomenė susitiko su „Erasmus+“ strateginių partnerysčių projekto „Protingas vartojimas prasideda ankstyvajame amžiuje“ tarptautiniais partneriais iš Lenkijos, Italijos, Rumunijos ir Turkijos.
Ankstesnių susitikimų metu analizavę protingo energijos ir maisto vartojimo, atliekų tvarkymo, antrinio žaliavų panaudojimo klausimus, per šį, ketvirtąjį mobilumą, ugdymo įstaigų atstovai gilinosi į aplinkos tvarumo ir tvaraus bei racionalaus vandens naudojimo aspektus.
Mokytojai dalijosi savo ugdymo įstaigų patirtimi ir pristatė įvairius tvaraus vandens vartojimo pavyzdžius ir veiklas, padedančias ugdyti atsakingo vartojimo įpročius nuo mažens. Pabrėžė ir džiaugėsi jų ugdymo įstaigų bendruomenių aktyviu prisidėjimu prie pokyčių, skatinančių ekologines, tvaraus vartojimo iniciatyvas. Geriausios partnerių praktikos sukauptos bendroje elektroninėje knygoje „Protingas vandens vartojimas“.
Prasmingai ir veikliai prabėgo projekto darbo savaitė. Lopšelio-darželio bendruomenė kartu su partneriais praktiškai išbandė įvairias aplinkosaugines, menines veiklas, kurių vienas pagrindinių uždavinių – patraukliai ir įtaigiai vaikams pristatyti protingo vandens vartojimo pagrindus, padėti jiems ugdytis ekologinį sąmoningumą.
Per veiklas susitikome su Kauno miesto savivaldybės švietimo skyriaus ir Kauno švietimo inovacijų centro atstovais, susipažinome su Kauno ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose vykdomu tvariu, ekologinio ugdymo organizavimu ir integravimu į ugdymo turinį. Ekologinis ugdymas padeda geriau pažinti aplinką ir suvokti, kad esame neatsiejama jos dalis. Jau ankstyvajame amžiuje skatinama pajusti žmogaus ir gamtos ryšį, suprasti, kad tausodami ir globodami gamtą padedame sau ir aplinkiniams. Įgyvendindami darnaus vystymosi idėjas, formuojame pokyčius ne tik vaikų sąmonėje, bet ir visuomeniniame gyvenime.
Lankėmės Vičiūnų vandens gerinimo įrenginiuose, kur susipažinome su Vičiūnų vandens gerinimo įrenginių technologiniais procesais, apžiūrėjome gręžinius, sužinojome apie turimas vandens atsargas, jo išvalomus kiekius. Išbandėme Birštono refleksologinį Kneipo taką, ragavome įvairių rūšių natūralaus šaltinio mineralinio vandens. Dalyvavome dailės terapijos dirbtuvių edukacinėje veikloje Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje.
Projekto veiklos nuosekliai įgyvendinamos, atliekame su projekto partneriais sutartas užduotis ir planuojame paskutinį partnerių susitikimą Lenkijoje, kurio tema „Protingas gyvenimo būdas ir požiūris į aplinką“.
Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.