Projekto „Pasidalinkime savo kultūra su didžiųjų menininkų, mokslininkų šedevrais ir turtingu kultūros paveldu“ virtuali savaitė

Šiaulių „Saulės“ pradinėje mokykloje gegužės 23–27 d. vyko naujo tarptautinio KA2 mažos apimties partnerysčių (KA210) Švietimo mainų paramos fondo „Erasmus+“ projekto „Share your culture with masterpieces by great artists, scientists and your rich cultural heritage“ (liet. „Pasidalinkime savo kultūra su didžiųjų menininkų, mokslininkų šedevrais ir turtingu kultūros paveldu“, sutrumpintai – „Sha.C.H.“) Graikijos partnerių organizuota virtuali savaitė.
Pirmoji diena prasidėjo pradinių mokyklų – Graikijos, Turkijos ir Lietuvos – susitikimo ceremonija, kurioje graikai pasveikino visus projekto dalyvius ir visos šalys pristatė savo mokyklas bei jų veiklas. Direktorė Erika Masiliauskienė pasidžiaugė, kad mūsų mokykla sėkmingai įsiliejo į Švietimo mainų paramos fondo „Erasmus+“ projektą ir palinkėjo visiems sklandaus darbo bei sėkmingo bendradarbiavimo. Graikijos mokyklos direktorė pristatė artimiausias projekto veiklas: logotipo kūrimą, „eTwinning“ platformoje sukurto projekto struktūrą. Visų šalių projekto mokytojų komandos sužaidė įvadinį interaktyvų žaidimą-prisistatymą „Catch it“.
Antrąją dieną 2–4 klasių geriausiai anglų kalbą besimokantys mokiniai dalyvavo pirmoje projekto virtualioje dienoje. Mokiniai susipažino su Graikijos Nafplijo miestu, jo istorija, Graikijos vėliava. Naudodamiesi skaitmeninėmis technologijomis ir žaisdami „World Geography Games, Jigsaw Planet“ interaktyvius žaidimus, mokiniai pasitikrino savo žinias ir įgijo naujų apie projekte dalyvaujančių šalių (Turkijos, Graikijos ir Lietuvos) geografiją, istoriją, kultūrinį paveldą.
Trečiąją dieną visų šalių mokiniai vėl rinkosi į susitikimą. Graikijos mokiniai paruošė skaidres ir supažindino su graikų tautiniais kostiumais, mokytoja Niki K. supažindino su liaudies muzikos instrumentais, o Anastasia G. – su tautiniais šokiais. Mokiniai praplėtė akiratį ir pagilino anglų kalbos žodyną. Susitikimo pabaigoje visi linksmai sušoko graikų tautinį šokį „Sirtakis“.
Ketvirtoji diena buvo skirta kultūros ir muziejų svarbai. Nafplijo miesto mokyklos direktorė Argyri M. pristatė skaitmeninę-istorinę platformą „Europeana“ ir jos naudą ugdymo procese. Ji pabrėžė, kad ši platforma labai naudingas skaitmeninis įrankis gilinti žinioms apie istorines asmenybes, šalių istorijas, muziejus. Direktorė pabrėžė, kad kelionės po muziejus padeda ugdyti mokinių domėjimąsi dėstomais dalykais, praplečia žinias apie pasaulį, kultūrą, moko kritiškai mąstyti ir skatina empatiją. Susitikimo metu buvo pristatytos dar dvi skaitmeninės mokomosios platformos: „ArtSteps“ ir „Historiana“. Susipažinę su jomis mokiniai žaidė interaktyvų žaidimą „Kahoot“. Susitikimo pabaigoje graikų mokyklos mokiniai pateikė staigmeną, sudainuodami nuotaikingą dainą. Po dainos šalių mokiniai platformoje „Metimeter“ atliko grįžtamojo ryšio anketą įvertindami projekto virtualią savaitę. Reikia pasidžiaugti nuotaikingais ir tik gerais mokinių vertinimais.
Penktąją dieną į virtualų susitikimą rinkosi projekto partnerių šalių mokytojų komandos. Graikijos mokyklos direktorė Argyri M. pristatė skaitmeninę platformą virtualiai knygai kurti. Jai talkino Nikki N., kuri paaiškino įrankio funkcijas, kaip mokiniai turės bendradarbiauti rašant knygą. Taip pat buvo pristatyta platforma „Erasmus+ blog“ projekto rezultatams viešinti. Aikaterina A., pasitelkusi sukurtus skaitmeninius vertinimo įrankius (anketą, komentarus, „žodžio debesį“), paprašė šalių mokytojų įvertinti ir įsivertinti virtualios savaitės veiklas. Grįžtamojo ryšio rezultatai parodė, kad savaitės veiklomis patenkinti tiek mokytojai, tiek mokiniai. Visos veiklos buvo įdomios, informatyvios, kūrybiškos ir atitinkančios projekto užsibrėžtus tikslus.
Džiaugiamės itin gerai organizuota, informatyvia, interaktyvia, naudinga tiek mokiniams, tiek mokytojams graikų virtualia savaite ir tikimės kitais mokslo metais įvykdyti visas projekte numatytas veiklas.
Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.