Projekto metodas – instrumentas, skirtas mokyklos bendruomenės sveikatos raštingumui gerinti

Giedrė Bakienė
,
direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Priekulės vaikų lopšelis-darželis priklauso sveikatą stiprinančių ir aktyvių mokyklų tinklui. Ugdymo įstaigos vienas iš prioritetų yra stiprinti vaikų fizinę ir emocinę sveikatą kartu aktyvinant bendruomenės narius. Ieškome kuo patrauklesnių priemonių, kad sveikatos stiprinimas būtų kiekvieno bendruomenės nario prioritetinė kryptis. Projekto metodas yra puikus instrumentas, sujungiantis keletą veiklų, suburiantis komandą, pasiūlantis įdomių formų ir būdų ugdymo procese. 2022 m. siekėme, kad bendruomenė būtų aktyvi, sportuojanti, rūpintųsi savo fizine ir emocine sveikata. Šiais metais įgyvendinome projektą „Sportuojanti ir aktyvi bendruomenė“. Projektas finansuotas Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo programos lėšomis. Projektas skirtas skatinti įstaigos darbuotojus, ugdytinius, jų šeimos narius sportuoti ir įtraukti aplinkines švietimo įstaigas, siekiant aktyvumo ir sveikatos nuostatų formavimo. Dalyvauti veiklose pakvietėme Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos priešmokyklinio ugdymo mokytojus ir ugdytinius, kurie aktyviai įsitraukė į veiklas.

 

Pirmoji projekto priemonė – „Lietuvos mažųjų žaidynių festivalis“, kuriame dalyvavo Priekulės vaikų lopšelio-darželio, Drevernos ir Derceklių skyrių ugdytiniai, iš viso apie 260 vaikų. Festivalio metu atskleista pagrindinė idėja – pozityvus požiūris į sportą, garbingas varžymasis, bendravimas ir bendradarbiavimas fizinėse veiklose.

Antroji įgyvendinta projekto priemonė – šeimos sveikatingumo šventė. Renginio šūkis „Sportuojanti šeima – laiminga šeima“. Visi žinome, kad nuo mūsų fizinio aktyvumo priklauso ir emocinė sveikata, todėl labai svarbu tėveliams parodyti, kad sportinė veikla yra puiki priemonė kartu su savo vaikais turiningai praleisti laiką, taip sustiprinti šeimos emocinį ryšį. Renginyje buvo taikomi įvairūs metodai, kurie skatino sportinę dvasią, komandinį bendradarbiavimą, pojūčių patirtį. Kad sportinės rungtys būtų įdomios ir įtraukiančios iš finansavimo lėšų įsigijome fizinio lavinimo inventoriaus: krepšinio lentų, vandens baseinų, įvairių kamuolių, estafečių tunelių. Visos priemonės panaudotos renginio metu ir dabar naudojamos kasdienėse fizinio lavinimo valandėlėse.

 

Dar viena projekto priemonė, kurioje dalyvavo ir projekto partneris − zumbos treniruotė su profesionaliu treneriu. Mankštoje dalyvavo 60 ugdytinių. Treniruotė vyko Priekulės kultūros centro salėje, todėl vietos turėjome daug, garso taip pat daug, na, o profesionalus treneris Dovydas Veiverys taip sugebėjo įtraukti vaikus mankštintis zumbos ritmu, kad 30 minučių tiesiog „susprogo“ ore. Trenerio profesionalumas, parinkti vaikų mėgstami personažai suteikė ugdytiniams jėgų ir pasitikėjimo.

 

Projekto metu pedagogų komanda ieškojo kuo patrauklesnių būdų, netradicinių metodų ir priemonių, kurios skatintų sportuoti. Labai svarbu stiprinti ir nuolat atnaujinti pedagogų kompetencijas. Projekto metu surengti mokymai „Netradiciniai metodai įvairiapusiam vaikų fiziniam lavinimui“. Mokymus vedė Ieva Kublickienė − mama, mokytoja, dziudo vaikų trenerė, buvusi profesionali sportininkė. Lektorė pristatė, kaip sukurti įdomius fizinio lavinimo užsiėmimus vaikams, kaip motyvuoti sportuoti, kokį inventorių naudoti, ką galima savo jėgomis pasigaminti, kaip fizinį ugdymą sukurti įdomų jį personalizuojant, taikant netradicines priemones. Pateikta labai daug vaizdinių pavyzdžių, kaip paskatinti vaikus sportuoti, drauge per žaidimą aktyviai judėti ne tik darželyje, bet ir namuose. Mokymuose dalyvavo Priekulės darželio ir Ievos Simonaitytės gimnazijos priešmokyklinio ugdymo pedagogai (iš viso 25 mokytojai).

 

Svarbu ne tik organizuoti, įgyvendinti sportines veiklas, bet ir dalytis informacija, kad žmogaus sveikata yra svarbi, kad nuo mūsų visų pavyzdžio priklauso, kiek vaiko gyvenime užims fizinis aktyvumas, noras sportuoti, sveikai maitintis, gerai jaustis. Projekto metu dalijomės, kaip mums sekėsi sportuoti, aktyvinti bendruomenę, tuo tikslu Priekulės vaikų lopšelyje-darželyje iš projekto lėšų įsirengėme stendą, kuriame įvardintos sveikatingumo ugdymo nuostatos: aktyvus sportas, sveikas maistas, gera emocinė sveikata, saugi aplinka. Projektas yra tęstinis, manome, kad kai kurias veiklas būtina kartoti ir kitais metais. Turime sumanymų į įstaigos sveikatinimo veiklų organizavimą įtraukti ugdytinių šeimos narius, taip sudaryti tėvelių komandą, kuri siūlytų savo sveikatinimo idėjas ir padėtų jas įgyvendinti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.