Projekto „Mažasis dizaineris“ veiklos įkvepia kurti

Virginija Paužienė
,
Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja

Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ „Šviesuliukų“ sodybos vaikai ir mes, mokytojos Virginija Paužienė ir Lina Plaušinienė, nuo 2020 m. rugsėjo iki 2021 m. balandžio aktyviai dalyvaujame „eTwinning“ tarptautiniame projekte „Mažasis dizaineris“ (angl. „The little designer“). Iš viso projekte dalyvauja 15 partnerių iš Lietuvos, Turkijos, Rumunijos, Lenkijos.

 

Projekto kūrėjos, mokytojos Rita Bartuškienė (Vilkaviškio vaikų lopšelis-darželis „Buratinas“) ir Daiva Burdulienė (Vilkaviškio vaikų lopšelis-darželis „Pasaka“) sudomino projekto idėja ir pakvietė prisidėti prie šio projekto veiklų. Projektas skirtas vaikams, kuriems patinka konstruoti, kurie yra kruopštūs ir smalsūs, nori sukurti labai gražių ir neįprastų dalykų, pasinerti į kūrybos ir meno pasaulį. Kurdami mokytųsi būti iniciatyviais ir novatoriškais – smalsaudami, bendraudami ir bendradarbiaudami, drąsiai reikšdami originalias ir savitas idėjas. Mes tokie ir esame, tad, su vaikais pasitarę, nusprendėme tapti „Mažaisiais dizaineriais“. Kiekvieną mėnesį, pagal projekto mėnesio temą, su mokiniais kuriame įvairaus dizaino darbus.

 

Dar praėjusių metų rugsėjį prisistatėme projekto partneriams programą. Pradžioje aptarėme su vaikais projekto pavadinimą: ką jis galėtų reikšti, ar tikrai norime dalyvauti šiame projekte. Nedrąsios vaikų mintys tema „Kas tai yra mažasis dizaineris“. Elvinas sako, kad „piešim ir kursim pasakas“, Ąžuolas mano, jog „konstruosim“, o Martynas įsitikinęs, kad „eksperimentus darysim“.

 

Siūlėme įvairių idėjų rudens dizaino kūrimui, pavyzdžiui, Džiugas pasiūlė jį pavadinti „Rudeniniai paukščiai“. Spalio mėnesio projektinė veikla „Paveikslas rudeniui“ bei projekto ženklo rinkimai vyko aktyviai drauge su vaikais gaminant logotipą „Saulės laikrodis“: balsavome, išsakėme nuomonę, tarėmės, išrinkome gražiausią, įdomiausią ženklą. Kurti paveikslus naudojant įvairią gamtinę medžiagą vaikams labai patinka. Tai ir puiki galimybė susipažinti su įvairiais augalais. Kūrėme ir šukuosenas, ir paveikslus, ir mozaikas, atlikome kitas kūrybines užduotis.

 

Lapkričio mėnesio projektinė veikla „Dizainas lėkštėje“ sukvietė ieškoti naujų raiškos formų, patraukliai ir, kitaip nei įprasta, pateikti maistą lėkštėje. Džiaugiuosi projekto partnerių kūrybingumu, idėjų gausa, sukurtų darbų spalvingumu ir išradingumu. Tai buvo mažas spektaklis akims, įdomus kūrybinis žaidimas vaikams bei kiekvieno mokinio saviraiškos atskleidimas.

Paminėjome tolerancijos dieną ir kvietėme projekto draugus sudėlioti tolerancijos dėlionę bei pasakyti, kas yra „Šviesuliukų“ draugai mokykloje.

 

Gruodžio mėnesį numatyta veikla – atvirukų dizainas bei kalėdiniai darbeliai-atvirukai. Atvirukais projekto partneriai pasveikino vieni kitus Kalėdų ir Naujųjų metų proga. Gera kurti atvirukų dizainą bei sveikinti draugus. O dar geriau, kai prieš pat šv. Kalėdas sulaukėme ir draugų sveikinimų.

Dalinuosi gruodžio mėnesio kalėdine knyga „Kalėdiniai sveikinimai ir darbeliai“.

 

Atskubėjo sausis – naujų iššūkių metas. Balsavome, kokių veiklų norėtume imtis šį mėnesį. Nusprendėme išbandyti šiuolaikines idėjas, taikydami STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos) metodus. Šio mėnesio veikla – „Namų dizainas“ su STEAM. Šiuo metu STEAM ugdymas – aktuali tema tiek pasaulyje, tiek ir Lietuvoje. Gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, menai ir matematika – tie dalykai, su kuriais vaikai susipažįsta būdami dar ikimokyklinio amžiaus. Šis ugdymo metodas skatina vaikus žaismingai ir maloniai tyrinėti realias problemas. STEAM ugdymas yra taikomasis, vyksta kasdienėje vaiko rutinoje, kai šis žaidžia, veikia natūralioje ir virtualioje aplinkose, ar pasitelkiant specialių priemonių, dalyvaujant projektuose. Taip pat kursime eilėraštį iš projekto pavadinimo raidžių akrosticho metodu. Pasirinksime vieną, dvi raides ir, kartu su mokiniais, užrašysime mintį, eilutę apie dizainą.

 

Pagal projekto planą vasario mėnesį kuriame dizainą naudodamiesi informacinių technologijų galimybėmis. Projekto kūrėja Rita Bartuškienė iš Vilkaviškio surengė tiesioginį partnerių vaizdo susitikimą, jo metu aptarėme tolesnę projekto eigą bei veiklas, pasiskirstėme darbus, pasidalinome idėjomis. Šio mėnesio tema – „Raidžių dizainas su IT“. Mokiniai piešia, dekoruoja pasirinktas raides įvairiomis piešimo programomis ar kitomis informacinių ir komunikavimo technologijų priemonėmis. Iš papuoštų raidžių kuria žodį, plakatą, paveikslą, ornamentą, mozaiką ar kita. Idėjomis ar įdomiomis, naudingomis nuorodomis dalinamės su projekto partneriais, išbandome siūlomas draugų idėjas. Bendravimas ir bendradarbiavimas suteikia galimybę geriau vieniems kitus pažinti. Pastebėjau, kad ugdytiniai mielai žaidžia projekto partnerių pasiūlytus kompiuterinius žaidimus bei siūlo savo idėjas.

 

Projektas įpusėjo, tad noriu pasidalinti vaikų mintimis, ką naujo sužinojo, išmoko dalyvaudami „eTwinning“ projekte „Mažasis dizaineris“? Eglė L. sako išmokusi „kaip dėlioti dėliones kompiuteriu“, o Sofija mano, jog jau gali „gaminti, kurti kompiuterių dizainą“, Barborai S. patinka, kad jau moka „rašyti žodžius, kurti raidžių dizainą“, Martynas didžiuojasi, nes gali „daryti vandenynus“, Džiugas išmoko „kurti „ledinį“ dizainą“, Ąžuolui „buvo smagu daryti, kurti parduotuvių dizainą ir matyti, kaip draugai dėlioja mano sukurtą „Žalgirio logotipą“, Juliui „labai patiko kurti kompiuterius“.

 

Kasdieniame ugdymo(si) procese nuolat taikomos projekto veiklos jį paįvairino ir praplėtė. Projekto metu bendradarbiavome ir bendradarbiaujame su šalies ir užsienio pedagogais bei tėvais. Mums pavyko sėkmingai įgyvendinti projektą, nes dirbome komandoje, todėl tikime, kad tai puiki naujų kūrybinių darbų pradžia.

 

Daugiau informacijos apie projektą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.