Projekto „Mano didžiausia svajonė – geresnis pasaulis“ dalyvių susitikimas Italijoje

Irma Vitukynaitė
,
Vilniaus Žemynos g-jos anglų k. mokytoja

Šių metų kovo 14–18 dienomis Italijos Vasto mieste vyko pirmasis „Erasmus+” projekto „Mano didžiausia svajonė – geresnis pasaulis“ partnerių susitikimas. Projekto tikslas – kokybiškas išsilavinimas visiems partnerių mokyklų mokiniams, nediskriminacinėje ugdymo aplinkoje, kuri suteikia galimybes visiems mokiniams, nepriklausomai nuo jų aplinkos, ugdyti savo socialinius, pilietinius, tarpkultūrinius įgūdžius ir skatinti atvirą požiūrį į europinį ir tarptautinį bendradarbiavimą, gerinant socialinę mokymosi aplinką, emocinę būklę ir motyvaciją, pasitelkiant skirtingas menines veiklas.

 

Italijos rytinėje dalyje esantis Vasto miestas, kuriame susitiko 8 šalių projekto partneriai – Italijos, susitikimo šeimininkai, Bulgarijos, Graikijos, Italijos, Lietuvos, Rumunijos, Portugalijos, Šiaurės Makedonijos ir Turkijos mokiniai ir mokytojai. Lietuvai atstovavo Irma Vitukynaitė, projekto koordinatorė ir anglų kalbos mokytoja, Rūta Liutkutė, teatro mokytoja, trys mokiniai Rokas Tomkus, Aidas Stončius ir Ernestas Zibarovas.

 

Projekto dalyvių užduotis šio susitikimo metu – stiprinti tarpkultūrinį dialogą pasitelkus muziką, melodiją, grojimą ir dainavimą, universalų bendravimo įrankį, kuris padeda įveikti  visus kalbos ir kultūrinius barjerus. Visos viešnagės dienos buvo pripildytos įvairios veiklos pagal tobulai parinktas programas. Mokiniai grojo, šoko dainavo, atliko dainas nacionaline kalba miesto senamiesčio širdyje nuo kalvos žvelgiant į jūros mėlį.

 

Mokyklos Vasto „Polo Liceale Statale „R. Mattioli” projektinio susitikimo atidaryme buvo pristatyti Abrucų regiono muzikos ypatybės, būdingi instrumentai ir jų garsai. Liaudies dainos atliekamos skirtingomis progomis, pristatytos apeiginės dainos jų ryšys su vietos kultūra ir tradicijomis. Projekto susitikimo šeimininkai – licėjaus mokiniai – po atidarymo ceremonijos mokė svečius pagrindinių itališkų frazių, pasitelkdami žaismingas formas.

 

Šeimininkai italai buvo ypač aktyvūs. Įvairiose projektinėse veiklose aktyviai dalyvavo didelė dalis licėjaus mokytojų ir mokinių. Priėmime miesto savivaldybėje visus dalyvius pasitiko meras Francesco Menna su savo komanda. Pristatė Vasto istoriją, kultūrinį palikimą, pagrindines industrines šakas ir pan. Projekto dalyviai pristatė savo šalį ir savo ugdymo įstaigą. Vilniaus Žemynos gimnazijos mokiniai pasidžiaugė, kad jų sukurtas logotipas tapo nugalėtoju renkant projekto logotipą.

 

Mokomasis vizitas į Neapolį parodė, kokią galią kūrybai turi peizažas, Vezuvijaus pašonėje kelis šimtmečius nerimsta kultūrinis gyvenimas – teatras, koncertai, nes čia tiek daug įkvėpimo!

 

Pasikartosiu sakydama, kad projektinė veikla išties naudinga. Mokiniai bendraudami tiek supanašėja, kad pagal elgesį ir kalbėjimą niekaip neatskirsi, iš kokios jis šalies. Bendraudami angliškai ir mokytojai ir mokiniai tobulina anglų kalbą, patiria bendrystės jausmą. Paskutinį vakarą visi dalyviai gavo mokymo veiklose dalyvavimą patvirtinančius pažymėjimus, draugiškai sudainavo projekto himną, kuriam žodžius kūrė visų šalių mokiniai, padedami mokytojų. Muziką himnui sukūrė Trikalos muzikos mokyklos mokytojas. Kartu atlikę dainą, visi suvokė, koks stiprus bendrumo jausmas visus surišo per savaitę trukusiais intensyvias mokymosi veiklas. Užsimezgė graži draugystė – tikslas pasiektas, muzika padėjo užmegzti dialogą įveikiant lingvistinius ir kultūrinius barjerus, padėjo žengti žingsnelį link didžiausios svajonės – geresnio pasaulio.

 

Projekto Nr. 2020-1-EL01-KA227-SCH-094775

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.