Projekto „Kokybės krepšelis“ veiklos

Mainos už lango dienos vienodos, čia ką tik snigo, o šiandien, kur šilta, daigeliai vėl rodos. Einant metams, kai pasaulis dėl COVID-19 pandemijos pristabdytas, mes norime vėl pranešti, kas, nepaisant nieko, yra mūsų mokykloje padaryta. Nors ir su kaukėmis, dezinfekciniu skysčiu, kas sirgo, sveiko, skiepijosi, ėjome visi kartu.

 

Jonavos r. Ruklos Jono Stanislausko mokykla-daugiafunkcis centras antrus metus vykdo „Kokybės krepšelio“ projekto veiklas. Mokykla įvykdė visas numatytas veiklas – sukurtos ir įrengtos patrauklesnės ir šiuolaikiškesnės ugdymosi sąlygos. Sukurtos interaktyvios mokymosi erdvės, įsigyti 4 išmanieji ekranai, kurie pagerino mokinių kompiuterinio raštingumo pradmenis, mokinių matematikos ir IT metinius įvertinimus. Įrengta edukacinė / poilsio erdvė „Žaidžiu ir mokausi su draugu“.

Organizuojant kolegialaus grįžtamojo ryšio „Kolega – kolegai“ mokymąsi, patobulėjo pamokų / veiklų reflektavimas. Mokytojams suorganizuoti kvalifikacijos tobulinimo seminarai „Kaip įtampą paversti naujomis galimybėmis“, „Patyriminis mokymasis“, „Skaitmeninių priemonių naudojimas pamokoje“.

 

„Kalbos skrynią pravėrus“ projekto veikloje mokiniai sužinojo, kaip parašyti laišką / sveikinimą mylimiausiems žmonėms. Kokiais epitetais apibūdinti? Juk taip dažnai norime tiek daug pasakyti, bet pritrūkstame žodžių. Kad mintys taptų rišliais, taisyklingais sakiniais, reikia sakyti, rašyti, atsiversti žodyną ir ieškoti paties tinkamiausio žodžio.

Mokiniai kūrė istoriją, kuri visada intriguojanti, leidžia pasinerti į fantazijos labirintus.

„Kokybės krepšelio“ projekto „Aš ir pasaulis“ veiklos

 

Vis nenustojame daryti gerų darbų. Mokiniai ne tik ruošė dovanėles benamiams gyvūnėliams, bet ir važiavo jų įteikti į Kauno beglobių gyvūnų labdaros ir paramos fondą „Nojus“. Kaip žmogui svarbus dėmesys ir laikas kartu, taip ir namų neturintiems gyvūnams svarbu atjauta, meilė ir rūpestis. Tuo dalijosi ir mūsų mokyklos mokiniai.

Mokiniai lankėsi Vilniuje esančiame „Žaislų muziejuje“ ir dalyvavo edukacijoje „Seniausieji Lietuvos žaislai“. Edukacijos tikslas – įtraukti mokinius į diskusiją apie vaikystės sampratą skatinant remtis asmenine patirtimi ir analizuoti priežastis, kurios šimtmečiais lemia kartų gyvenimo skirtumus, suteikti galimybę dirbti grupėmis. Mokiniams patiko ne tik prisiliesti prie tėvų vaikystės žaislų, bet ir sužinoti, kaip pramogavo jų amžiaus vaikai senovėje. Išvyka buvo pratęsta „Nuotykių akademijoje“ organizuotoje pažintinėje-patyriminėje veikloje, per kurią vyko smagūs ir originalūs užsiėmimai: vaikai mokėsi lauko žaidimų, kurie reikalavo aktyvumo ir komandinio darbo, žygiavo po mišką haskių (šunų veislė) draugijoje. Tai ypatingi šunys, kuriuos mokiniai pažino iš arčiau, mokėsi jais rūpintis, bendrauti.

 

Mokiniai dalyvavo edukacijoje „Gamtoje kaip namuose“. Per šią edukaciją sužinojo apie elgesį gamtoje, kaip pasirūpinti paukšteliais, kada pradėti ir baigti juos lesinti, daug kalbėjo apie lesyklėles.

„Kokybės krepšelio“ projektas „Aš ir pasaulis“ jungėsi prie Tarptautinės tolerancijos dienos minėjimo ir kartu su mokiniais kūrė savo svajonių miestą. Mokiniai aktyviai dalyvavo viktorinoje ir liejo savo fantazijas popieriaus lapuose. Juk mes visi vieninteliai tokie, nepakartojami ir nepakeičiami… O šiandienos šūkis – „Tolerancija kitokiam, tai pagarba sau!“ – mus lydi kiekviename žingsnyje.

 

Prie projekto „Aš ir pasaulis“ prisijungė ir bibliotekos darbuotoja. Kartu su mokiniais žiūrėjome filmą „Kaip Grinčas Kalėdas vogė“. Tai pagal Daktaro Seusso knygą, parašytą 1957 m., sukurtas vienas populiariausių kalėdinių filmų. Ši šilta, miela, nuotaikinga ir spalvinga kalėdinė animacija nepaliko abejingų. Po filmo peržiūros vyko diskusija, bibliotekininkė pristatė tuo pačiu pavadinimu parašytą knygą, kuri vaikus itin sudomino. Prieš didžiąsias šventes mokiniai, jaukiai įsitaisę atnaujintoje mokyklos laisvalaikio zonoje, kalbėjo apie pasiruošimą žiemos šventėms, apie užplūstančias nuotaikas ir emocijas, kaip svarbu būti kartu su mylimais žmonėmis. Mokiniai leido mintims lietis laisvai, gamino šventines kaukes ne tik sau, bet ir sesei ar broliui.

„Skaičiavimo ir IT mozaika“

 

5–8 klasių mokiniai susipažino su Fraktalų pasauliu, patys konstravo Koch snaigę ir Sierpinskio nėrinį.

Mokiniai vyko į Kauno tvirtovės VII forto edukacinę programą „IQ iššūkis. Matematinės dėlionės“. Jie drąsiai pasakys, kad matematika gali būti labai įdomus žaidimas. Šios edukacijos metu jaunieji matematikai susipažino su įvairiomis 2D ir 3D dėlionėmis, sužinojo, kokių matematinių gudrybių reikia sudarant dėliones, kas yra projekcijos ir kodėl jos tokios svarbios analizuojant įvairius 3D modelius. Be to, vaikai spręsdami dėliones „Pentomino“, „Tangrama“, „T“, Soma kubas smagiai ugdė savo loginį ir erdvinį mąstymą bei kūrybiškumą.

„Stebėk, tyrinėk, pažink“

 

Gamtamokslinių eksperimentų laboratorijos veikloje „Piešimas karštu vašku šaltame vandenyje“ mokiniai piešė karštu vašku šaltame vandenyje. Piešiniai pavyko labai originalūs, pavadinome juos „Lietuva“ ir „Spalvoti kalnai“.

Veikloje „Tirpalų tankio tyrimai“ su mokiniais bandėme paskandinti bulvės griežinėlį. Naudojome paprastas priemones – vandenį, druską ir, žinoma, bulvės griežinėlius. Atsakėme į klausimą – kodėl gėlame vandenyje griežinėliai skendo, o sūriame – iškilo į paviršių. O kaip padaryti, kad griežinėliai būtų panirę – nei skęstų, nei iškiltų į paviršių? Mokiniai pabandė įberti į vandenį mažiau druskos – ir jiems pavyko. Bulvės griežinėliai tarsi „pakibo“ silpname druskos tirpale.

 

Veikloje „Pažintis su mikroskopu“ trumpai susipažinome su mikroskopo sandara, paskirtimi. Pro mikroskopo objektyvą stebėjome augalų fragmentus, smulkius gyvūnus – vaisinę muselę, blusą. Išsiaiškinome, kad kitais mikroskopais (elektroniniais) galima stebėti netgi virusus ar bakterijas.

 

Plačiau skaityti galite čia.

 

Kokybės krepšelio darbo grupė

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.