Projektinė savaitė „Šviesa ir tamsa“

Irena Matuzevičienė
,
vyr. surdopedagogė (pradinių klasių)
Laimutė Lazdauskienė
,
surdopedagogė metodininkė (pradinių klasių)

Pilkas ir niūrus ruduo, langų stiklais riedančios lietaus ašaros, dar vis atgal žingsnius skaičiuojanti diena paskatino Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos ikimokyklinės priešmokyklinės grupės ir pradinių klasių mokinukus kartu su mokytojomis Asta Sviderskiene, Irena Matuzevičiene, Laimute Lazdauskiene, Laima Palioniene bei lietuvių gestų kalbos mokytoja Lijana Čipliene paanalizuoti amžiną tamsos ir šviesos egzistavimo dilemą. Taip gimė projektas „Šviesa ir tamsa“. Įvairūs projektiniai renginiai tęsėsi visą savaitę.

 

Pirmąją projekto dieną vyko projektinės savaitės „Šviesa ir tamsa“ pristatymas. Žiūrėjome nuotaikingą mokomąjį filmuką „Diena ir naktis“. Kartu su filmuko herojais keliavome paros laiku, kartojome naujas sąvokas „saulėtekis, rytas, diena – šviesu, saulėlydis, vakaras, naktis – tamsu…“. Lietuvių gestų kalbos mokytoja Lijana Čiplienė vaikams jų gimtąja kalba pasekė vaizdžiai iliustruotą lietuvių liaudies pasaką „Saulė ir mėnulis“, o tada pro duris įžengė Saulė ir Mėnulis. Sužibo mūsų mažųjų akelės! Smagu buvo pažaisti kartu.

 

Po to vyko kūrybinė veikla „Diena – naktis“. Vaikai spalvino saulę ir mėnulį. Pasak psichologų ir meno atstovų, „Spalvindami išsakome daugiau nei kalbėdami. Piešdamas, spalvindamas žmogus atsipalaiduoja, atitolsta nuo kasdienybės darbų, rutinos. Įvairi kūrybinė veikla kelia teigiamų emocijų, skatina pasitikėjimą savimi“. Mes to ir siekėme.

 

Mokyklos direktorė Danutė Kriščiūnienė pastebėjo, kad tokių projektų metu ypač išryškėja vaikų draugiški tarpusavio santykiai bei džiugios emocijos, turtėja žodynas.

Toks buvo pirmasis žingsnis, skatinantis atskleisti visas šviesos ir tamsos paslaptis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.