Projektas „Nenusigręžk“

Brigita Mažonavičienė
,
projekto narė, anglų kalbos mokytoja

Tarptautiniai projektai „Erasmus+“ gali būti įgyvendinami prisitaikius prie šiandieninės situacijos. Pasauliui kovojant su pandemija ir nesant galimybei keliauti, susitikti “gyvai”, ieškoma įvairių būdų kaip bendrauti su projekto partneriais iš užsienio šalių.

 

Gegužės mėn. turėjo įvykti tarptautinio Erasmus+ strateginės partnerystės „Nenusigręžk“ (angl. „Destroying prejudices“ „Nenusigręžk“) mokomosios veiklos baigiamasis susitikimas Italijoje, Scerni su partneriais iš Lietuvos, Italijos, Graikijos, Turkijos ir Bulgarijos. Kadangi dėl pandemijos projekto partneriai negalėjo atvykti į Italiją, priimtas sprendimas susitikimą organizuoti nuotoliniu būdu balandžio 19–22 d. Susitikimas vyko keturias dienas, kuriame dalyvavo dvi Šiaulių sporto gimnazijos anglų kalbos mokytojos ir 5 mokiniai.

 

Pirma diena buvo iššūkių diena. Visi turėjome nerimo: ar pavyks prisijungti į susitikimą, ar sklandžiai pavyks pristatyti namų darbus, ar pamatysime savo draugus ir pan. Bet kai atėjo laikas jungtis, nerimas tarsi dingo, užplūdo keistos emocijos, jausmai. Smagu buvo pamatyti projekto draugus, bet taip norėjosi apkabinti, trūko „gyvo“ kontakto. Italijos komanda, šio susitikimo šeimininkai, pradėjo nuotolinį susitikimą projekto dalyvių pasveikinimu, projekto tikslų pristatymu, supažindinimu su darbotvarke. Kiekviena komanda turėjo pristatyti namų darbus: savo šalį, miestą, mokyklą, religiją, tradicines šventes. Po kiekvienos šalies pristatymo vykdavo viktorina, kaip supratome vieni kitus, pasitikrindavome žinias.

 

Antrą projekto susitikimo dieną ir kitomis dienomis nerimo jau nejautėme. Išmokome bendrauti ir dirbti nuotoliniu būdu. Virtualiai pažinome bei pakeliavome po Italiją, susipažinome su Italijos švietimo sistema, buvome mokomi pasigaminti tradicinius naminius makaronus, picą, turėjome galimybę stebėti pamokas. Didžiausią įspūdį paliko kiekvienos šalies pristatomas virtuvės paveldas. Stebint kompiuterio ekrane gaminamus patiekalus net seilės tįso. Įdomu ir reikšminga buvo pažinti kitų šalių religijas, išsklaidyti mitus bei nuostatas apie tikėjimą, religines dogmas.

 

Kadangi projektas „Nenusigręžk“ apima jautrias temas, mokiniai diskutavo apie toleranciją, pakantumą savo šalyje. Mokiniai ir mokytojai naudodamiesi programėlėmis kūrė logotipus diskriminacijos, tolerancijos, draugystės temomis. Nuotolinio susitikimo metu projekto dalyviai patyrė ne tik naujų įspūdžių, susirado draugų, lavino anglų kalbos įgūdžius, praplėtė žinias apie ES demokratines vertybes, stereotipų ir diskriminacijos sąvokas, gerino tarpkultūrinį supratimą, bet ir suvokė, kad kiekvienas kraštas yra labai savitas ir įdomus, žmonės – šilti, bendraujantys, o bendra veikla skatina naujus atradimus.

 

2018 m. gruodžio mėn. pabaigoje prasidėjęs projektas „Nenusigręžk“ jau skaičiuoja paskutines savaites. Dabar lieka baigti pildyti paskutines ataskaitas. Šis projektas buvo skirtas kovoti su išankstinėms nuostatomis ir jų neigiamais padariniais mokykloje. Visi esame skirtingi, tačiau mūsų skirtumai yra labai svarbūs žmogiškumui ugdyti. Mes tikime, kad visi žmonės nusipelno didelės pagarbos, nepriklausomai nuo odos spalvos, religinių įsitikinimų ir nuomonių.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.