Projektas „Mama, tėtis – auklėtoja(s) vienai valandai“

Aistė Šilgalienė
,
Širvintų l.-d. „Boružėlė“ ikimokyklinio ugdymo pedagogė

Jei Jūsų vaikas lanko darželį, turbūt sutiksite, kad šeima ir darželis yra kartu atsakingi už vaiko gerovę, nes abu daro didelį poveikį jo raidai. Tai du vaiko gyvenimą formuojantys pasauliai, dvi socialinės aplinkos, kurių tarpusavio santykis labai svarbus ir gali būti įvairių formų.

Širvintų lopšelio-darželio „Boružėlė“ „Kiškučių“ grupė spalį–lapkritį vykdė įdomų ir prasmingą bendradarbiavimo su tėvais projektą „Mama, tėtis – auklėtoja(s) vienai valandai“.

 

Projekto idėja kilo iš savo vaikų. Kartą mano mažoji sako: „Mama, kaip norėčiau pabūti pas tave grupėje. Reikėjo būti mano auklėtoja. Tiek jūs ten visko įdomaus veikiate.“ Tada susimąsčiau, jei nori mano vaikas, tai gal įdomu būtų ir kitiems vaikams pabūti kartu su savo tėveliais.

Projekto tikslas – supažindinti tėvus su vaiko dienos ritmu darželyje, ugdymo(si) turiniu ir veikla, stebėti, kaip vaikas socializuojasi tarp bendraamžių, atskleisti tėvų gebėjimus ir perteikti jų patirtį vaikams.

Labai nustebino toks didelis (80 proc.) tėvų susidomėjimas šiuo projektu. Džiaugiamės, kad tėveliai aktyviai įsitraukė į ugdomąsias veiklas ne kaip stebėtojai, o kaip dalyviai. Visą mėnesį jie kruopščiai ruošėsi susitikimui su vaikais: išradingai organizavo eksperimentus, kūrybiškus dailės užsiėmimus, muzikinius žaidimus, gimtadienio pramogas, kepė gardų obuolių pyragą ir pan. Po šių veiklų iš tėvelių sulaukėme padėkos už tai, kad turėjo galimybę kartu su pedagogais pabūti su savo vaiku, pažinti jo gyvenimą darželyje.

 

Tėveliai, dalydamiesi patirtimi, suvokė, kad visapusiškas auklėjimas prasideda šeimoje. Geranoriškas tėvų, vaikų ir pedagogų bendradarbiavimas suteikia galimybę visapusiškai ugdyti vaiko asmenybę. Tėvų dalyvavimas bendradarbiavimo projekte itin svarbus, nes jie gali užtikrinti darnią vaikų grupės atmosferą vien būdami šalia, taip pat daugiau sužinoti apie vaiko aplinką, elgesį, ugdymąsi ir pasiekimus. Po apsilankymo grupėje žino, kad vaikus palieka saugiai, patikėdami ir pasitikėdami. Tėvai nuolat baiminasi, kad dėl savo vaikų daro per mažai ir galėtų padaryti daugiau. Bet iš tikrųjų daro daugiau, nei jiems atrodo, pamiršdami, kad vaikas gali daug ką padaryti ir pats. Vaikų raidą ir ugdymą – nelengva suderinti, todėl nenuostabu, kad jaučiamas nuolatinis jaudulys dėl to, kaip juos ugdome mes, auklėtojai.

 

Už aktyvų dalyvavimą projekte tėvams atsidėkojome pagyrimu, padėka ir maloniomis staigmenomis…

Vaikai, matydami glaudų tėvų ir pedagogų bendradarbiavimą, jaučiasi saugesni, labiau pasitiki savimi, didėja motyvacija įvairioms veikloms (ypač kai auklėtoja(s) – jo mama ar tėtis). Taip vaikai turi puikią galimybę stebėti suaugusiuosius ir mokytis tinkamai elgtis naujose situacijose.

Geriausia, ką gali tėvai, – kalbėtis, žaisti su vaikais. Tiesiog būti šalia. Labiausiai vaikams reikia tėvų – daugiau nei kompiuterių ar naujo telefono. Juk nieko nėra maloniau, kaip matyti linksmą, besišypsantį ir laimingą vaiką!

 

Tėvų refleksija

„Tai vaikams buvo gera patirtis kiekvienąkart vis su kitomis mamytėmis.“

„Aš visada galvojau, kad darželio viduje būna chaosas, kai tiek daug vaikų. O ten tokia ramuma, visi klauso <…> Auklėtoja pasako: „Einame plauti rankyčių“, visi stoja ir eina vorele, nusiplauna, toks vaizdas, kad moka skaityti, susiranda savo rankšluostėlius, nusivalo rankas.“

„Buvo labai smagu apsilankyti. Mūsų auklėtojos tikrai vertos medalių. Yra ką veikti su tokia skirtingų vaikų grupele…“

„Puikiai praleidome laiką, visi vaikai nuostabūs <…> Kiekviena mergaitė nori apsikabinti, prisiglausti, papasakoti…“

„Ačiū dar kartelį. Buvo tikrai smagu pabūti. Nuostabi aplinka…“

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.