Projektai Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijoje

Tyrinėjimo menas

 

„Kūrybiškumo esmė – nebijoti nesėkmės.“

(Edwin H. Land, išradėjas ir „Polaroid“ įkūrėjas)

 

Šią savaitę baigėsi mokinių projektas „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“. Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijos 6b klasė jau antrus metus dalyvauja šiame projekte ir tyrinėdami mokosi didesnę mokslo metų dalį. Į projekto veiklas yra integruojamas ir mokymosi turinys, nes mokinių sesijos vyksta per pamokas.

 

Baigiamajame renginyje mūsų gimnazijos 6b klasės mokiniai savarankiškai prisiėmė atsakomybes ir dirbdami grupėse parengė bei mokykloje vedė orientacinio sporto žaidynes, padėjo orientuotis kitoms trims šeštokų klasėms (apie 90 mokinių!).

 

Mokiniai į svečius pasikvietė bendraamžius ir pristatė jiems savo 2 mėnesių darbą: 5 paruoštas orientacines trasas, jų žemėlapius ir pačių sugalvotus klausimus iš gamtos ir žmogaus, fizinio lavinimo, dailės ir technologijų dalykų. Mokinukai galėjo legaliai bėgioti mokykloje ir tuo tikrai mėgavosi! Ačiū mūsų kuriančiai praktikei Daliai, mokytojams Nadieždai ir Artūrui.

 

„Tyrinėjimo menas“ – „Kūrybinių partnerysčių“ programos patirtimi ir modeliu pagrįsta mokyklų ir įvairių sričių kūrėjų bendradarbiavimo programa, skirta ugdyti moksleivių XXI a. gebėjimams: kritiniam mąstymui ir problemų sprendimui, kūrybingumui, bendravimui ir bendradarbiavimui, lyderystei ir iniciatyvumui. Tam pasitelkiamas kūrybiškas, tyrinėjimu, patirtimi ir jos refleksija bei savarankiškumu pagrįstas mokymosi procesas, kuris suteikia erdvę klausti, ieškoti, abejoti, kurti, išbandyti ir bendradarbiauti.

 

Rūta Strumskienė

dailės ir technologijų mokytoja

 

„Erasmus+“ projektas „Art is Life; Life is Art“ Graikijoje

Kovo 7–11 d. Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijos mokinių ir mokytojų komanda išvyko į Graikijos miestą Ioaniną dalyvauti „Erasmus+“ projekte „Life is Art; Art is Life“. Veiklas organizavo 3-ioji Ioaninos mokykla „Epifanijos mokykla“. Šiame projekte taip pat dalyvauja mokyklos iš Turkijos, Italijos, Kroatijos ir Latvijos.

 

Pirmadienį visų šalių delegacijų laukė įspūdinga kelionė į Meteoros vienuolynus. Dalyviai turėjo puikią progą ne tik susipažinti su ortodoksų kultūra ir papročiais, bet ir pamatyti XVI a. ikonas. Didelį įspūdį paliko ne tik vienuolynai, bet ir nuo kalnų atsiveriantys vaizdai. Atrodė, kad vienuolynai yra tarsi pakibę ore. „Iš pradžių įsivaizdavau „Erasmus+“ programos projektą truputį kitaip. Galvojau, kad bus sunku susikalbėti dėl kalbos barjero. Pirmą dieną taip ir buvo, bet paskui viskas pasikeitė. Greitai susitelkėme ir tapome viena didele komanda. Kartu važiavome į ekskursijas ir dalijomės įspūdžiais. Ypač patiko kelionė į Meteorą – pajutau gamtos jėgą ir grožį. Niekada nepamiršiu šio projekto. Daugelis kitų komandų narių pažadėjo atvykti į Lietuvą – labai laukiu jų atvykimo“, – pasakoja IVv klasės mokinys Artūras Andiukajevas.

 

Antradienį delegacijų nariai susitiko jau mokykloje, kur visus pasveikino „Epifanijos mokyklos“ direktorius ir projekto koordinatorė iš Graikijos. Vyko tradicinis apsikeitimas dovanomis, paskui kiekviena komanda pristatė savo atliktos užduoties rezultatą. Šias užduotis komandos gavo lapkričio mėnesį Turkijoje. Lietuvos komanda turėjo kūrybiškai supažindinti su žymiu Turkijos architektu Mimaru Sinanu. Turkijos komanda savo ruožtu turėjo pristatyti Mikalojų Konstantiną Čiurlionį. Mūsų komandos nariai parengė trumpą pranešimą apie Mimarą Sinaną, o vėliau pasiūlė per 10 minučių sudėlioti dėliones su jo projektuotais tiltais ir mečetėmis. Kiekvienoje dėlionėje trūko vienos detalės. Šią paveikslo dalį mokiniai turėjo pabaigti patys, naudodamiesi savo žiniomis ir vaizduote. Turkijos komandos nariai parengė mažą spektaklį, kurio pagrindinis veikėjas buvo M. K. Čiurlionis, pasakojantis apie savo kūrybą ir gyvenimą. Kitų šalių atstovai pristatė savo atliktas užduotis.

 

Žodžiai „Kelionės yra vienintelis dalykas, kurį perkame, kad taptumėme turtingesni“ puikiai tinka „Erasmus+“ kelionei į Graikiją apibūdinti. „Nuo pirmo susitikimo su projekto dalyviais supratau, kad bus įdomu ir linksma, nes mokytojai ir mokiniai priėmė mus labai šiltai ir draugiškai. Susipažinusi su mokiniais iš kitų šalių supratau, kad galiu daug ko pasimokyti.

 

Mes labai turiningai praleidome laiką, daug bendravome, žavėjomės gamta, juokėmės. Pamatėme apylinkes, paragavome nacionalinio maisto. Taip pat pristatėme savo darbus. Kelionės pabaigoje mokiniai iš Graikijos mus išmokė kelių nacionalinių šokių. Labai gera buvo suprasti, kad nesvarbu, iš kokios esi šalies arba kokios tu tautybės, galima laisvai bendrauti ir palaikyti draugiškus santykius. Esu dėkinga „Erasmus+“ programai ir mūsų mokytojams, kad jie suteikė tokią puikią galimybę pažinti save ir pasaulį“, – savo įspūdžiais dalijasi IIg klasės mokinė Elina Molockaja.

 

Trečiadienį mokiniai turėjo progą susipažinti su Ioaninos miesto tradicijomis. Aplankė sidabro muziejų, kur ne tik teoriškai susipažino su ilgamete sidabro apdirbimo istorija, bet ir praktiškai pamatė meistro darbą, kuris tiesiog prieš jų akis pagamino sidabrinį papuošalą. Aplankėme Ali Pasha salą, kur buvo galima dar kartą pasigrožėti Graikijos kalnais ir ežerais.

 

Ketvirtadienį mokiniai vėl atvyko į mokyklą, kur šokių mokytoja ir Graikijos mokiniai parengė šokių dirbtuves. Mokiniams pristatė nacionalinius Graikijos šokius, o vėliau pakvietė praktiškai juos išbandyti. Po dirbtuvių mokiniai pradėjo savarankiškai pristatinėti savo šalių šokius lauke prie mokyklos. Tuo metu projekto koordinatoriai susirinko aptarti tolesnių veiklų ir pasirengimą išvykai į Kroatiją gegužės mėnesį. „Išvyka į Graikiją – tai vertinga mano gyvenimo patirtis, galimybė aplankyti gražiausias vietas, susipažinti su kitų žmonių kultūra, sužinoti daugybę dalykų ir surasti naujų draugų net iš 5 šalių. Bendraudama patobulinau savo anglų kalbos įgūdžius, labiau pasitikiu savimi. Labiausiai įsiminė diena, kai mokėmės tradicinių graikų šokių. Manau, kiekvienam mokiniui tokios išvykos būtų naudingos, nes jos lavina socialinius įgūdžius ir praplečia akiratį!“ – mintimis dalijasi IVv klasės mokinė Arina Tichonovskaja.

 

Viešnagės pabaigoje mokiniai susipažino su teatru. Turkijos mokytojų komanda prie antikinio teatro parengė veiklą mokiniams ir mokytojams. Apibendrindama visą kelionę IIIa klasės mokinė Julija Vaitoškaitė pasakė: „Tai buvo nuostabi kelionė, nuostabi vieta ir nuostabūs žmonės. Mus labai šiltai sutiko, nors visi kalbėjome svetima anglų kalba, puikiai vieni kitus supratome. Esu labai dėkinga už šią galimybę susipažinti su jaunimu iš kitų šalių. Tiek šilumos, meilės, nuoširdumo, dėmesio, gerų emocijų! Per trumpą laiką tapome labai artimi vieni kitiems! Tapome tikrais draugais!“

 

Šis laikas Graikijoje buvo pilnas įspūdžių, naujų patirčių, bendravimo. Džiaugiamės, kad galime dalyvauti šio projekto veiklose ir nekantriai laukiame kito susitikimo Kroatijoje.

 

Projektą finansuoja „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo Strateginių partnerysčių programa (Nr. 2020-1-IT02-KA229-079931_5).

 

Galina Kuzborskaja, anglų kalbos mokytoja

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.